T-5R verkocht , GLT ingeruild ( en die blijft voorlopig)

Gestart door HansT5R, 03-11-2006 10:16:10

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Citaat van: Sbv op 03-11-2006 19:24:48
Citaat van: jan piet op 03-11-2006 16:12:58
Citaat van: Ricardo op 03-11-2006 15:24:14
Citaat van: jan piet op 03-11-2006 13:06:15
Heb in m'n drukke autohistorie het 'genoegen'  ;)gehad 4 MPV's te berijden.
1 x Chevrolet Lumina, grijze import met 3.1 V6 op gas. Probleemloze auto totdat de teller ver over de 4 ton stond. 's Morgens om 6 uur toen ik wegmoest in 1 klap de hele straat wakker.... Dikke backfire, maar door de versleten zuigers wél onder in't blok. Toch nog naar kantoor gereden, een kilometer of 10 verder, 't was winter én donker.  ::)Toen ontdekte ik pas de olie...  :-\Carterpan aan gruzelementen / vervormd/ halflos/  :eusa_eh:
Nieuwe pan er onder (fl 900) voor 't onderdeel....en na 50.000 km alsnog ingeruild voor ...

Pontiac Transport 3.8 V6. Niet een beetje ellende, gewoon héél véél ellende gehad met dat ding...'t enige wat goed bleef waren de kentekenplaten :eusa_silenced:

Daarna NIEUWE Espace van juli 2000, 2.0 liter. Prachtig, reed de eerste 3 maanden écht goed. Daarna alleen gez...k. Alle electronica is vervangen / kapot gegaan enz. Voor mij 1x Renault en NOOIT weer!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Hierna een ervaren 855 GLT met 160.000 km tot aan de 436.000 gestuurd in een dikke 2 jaar tijd. Wat mij verbaasde: de lage reparatiegevoeligheid van de Volvo! :eusa_dance:

Daarna een 'verplichte'Touran. tussen januari 2005 en april 2006 in totaal 180.000 km weggetrapt. En't gekke ding bleef nog heel ook...
Is wel kleiner als Espace, maar wel héél veel degelijker als je dan toch MPV wil/moet rijden.  ;)

Maar gelukkig: ik rij weer Volvo!  :eusa_whistle:

Als je zo veel kilometers doet op een dik jaar, zul je nog veel autos zien passeren. :eusa_eh:

Euhhh, ja, laatst zitten tellen met 1 van de dochters, afgelopen 10 jaar.... Een Rover Montego, 120.00 km binnen 't jaar. Een Rover 620 D 149.000 in 1 jr, een Rover P5B, zakelijk / hobby 70.000 km in 2-3 jr, Kever 1972 + 1966(hobby) Mitsubishi Starion 2l turbo (hobby), Chevrolet Lumina, ongeveer 300.000 in 2 jr, Pontiac Transport ongeveer 250.000 in 2 jaar, Espace, 170.000 in dik 2 jaar, New Beetle, 30.000 in 3 mnd, Astra, na 10.000 km en paar weken weer opgeruimd, Volvo 850, dikke 250.000 in grote 2 jaar, Touran op 3 januari 2005 gekregen met 36.000 op de teller, op 7 april 2006 weg met 202.000, en sinds april een V70 TDI, gekocht met 259.000, en nu 323.000 op de teller. Heb er eerlijkheidshalve tot een jaar of 3 geleden vaak 2-3 tegelijkertijd gehad. En ja, voor't werk stuur ik wel eens ergens naar toe... 

Ik weet we dwalen af, maar mag ik misschein vragen wat je doet voor werk dat je zoveel rijdt. Ik ben zelf ook niet vies van rijden en heb ook eens een jaar gehad van ruim 90000 km maar toch. De vrachtwagen chauffeurs hier rijden zeer zeker meer.

T'is inderdaad offtopic, maar ik heb van 90 tot begin 95 op de weg gezeten als vertegenwoordiger in West Nederland, maar dan wel álles ten westen van Utrecht. Dus van Den Helder tot Cadzand.
Van 95 tot voorjaar 2000 als bedrijfsadviseur voor tuincentra in geheel Nederland, van 2000 - 1 januari 2005 was ik interim manager, en later managing director op een zeer groot tuincentrum in Delft. Dus planten inkopen op de diverse veilingen, leveranciers, landelijke klanten en internationale beurzen doen dan de rest. Sinds 2005 in Limburg, vorig jaar 8 maanden dagelijks Den Haag - Sittard en verder Limburg v.v. Vorig jaar, en ook dit jaar veel gereden voor inkopen diverse leveranciers, en nu wéér manager a.i. incl. verantwoordelijke voor een stuk of 12 winkels, inkoper voor diverse assortimenten, beursbezoek in NL en Duitsland. En niet te vergeten: ik woon in Vaals, mijn dochters in Papendrecht en mijn vrouw in Den Haag, dus ook in't weekend geen rust! ;D
Da's eigenlijk alles. :eusa_think:
Gr,jp

HaRdCoRe-WeZ

Kolere! Hoeveel uur per week zit jij wel niet in de auto man? Kan niet gezond zijn.

jan piet

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 06-11-2006 12:39:05
Kolere! Hoeveel uur per week zit jij wel niet in de auto man? Kan niet gezond zijn.

Zitten hele goeie stoelen in een V70!! ;D

Valt wel mee trouwens in mijn perceptie. :eusa_think:
Momenteel woon ik ff tijdelijk in Dordrecht is 160 km per rit. Dus zeg maar bij normaal gedrag 3 uur per dag vroeg in de ochtend of later in de avond. Kan ik tenminste nadenken over lopende items en zaken. Wél op blijven letten uiteraard, want ben wel errug trots op meer dan 1,2 milj km's zonder krassen en schrammen en butsen ( de voorruiten niet meegerekend...... alleen al 8 in die Touran..)

En vanmiddag nog ff breedlachend naar Kerkrade e.o.  8)

Gr,JP

HansT5R

Ik zal , na een weekendje rust, ook maar weer eens reageren.

Ik had  nooit verwacht dat er zo druk gereageerd zou worden , maar ja , dan had ik maar niet over een Espace moeten beginnen.Wil wel opmerken dat het eigenlijk niet de bedoeling was om een discussie over de kwaliteit van een Renault te beginnen of om begrip of bevestiging of wat dan ook te krijgen. Ik wilde eigenlijk alleen maar laten weten dat m'n T-5R verkocht was , mede omdat hij ook hier op het forum te koop stond.Maar als je alleen verteld dat hij verkocht is krijg je vanzelf de vraag wat er voor in de plaats komt. Zoals eerder gemeld loop ik al een poosje mee in de autobranche(op dit moment even niet professioneel) dus weet ook wel dat een Renault het qua kwaliteit niet haalt bij een Volvo.Ik heb in mijn tijd bij de verhuurafdeling van een grote leasemaatschappij genoeg ellende met Renault meegemaakt. De Espace is in beeld gekomen puur omdat ik er 1 kan kopen waarvan mij alles bekend is, en bovenal omdat ik hem voor een leuke prijs kan kopen.Mocht hij kapot gaan (en dat kan natuurlijk altijd gebeuren) heb ik ook altijd wel een adresje waar ik voor een eventuele reperatie ook niet die hoofdprijs betaal. Het is ook zo dat als ik een Sharan of wat voor andere MPV dan ook tegen was gekomen ik daar misschien wel voor zou gaan.

De ingeruilde 850 heb ik overigens op Marktplaats gezet , als ik 850 had willen blijven rijden had ik beter m'n T-5R kunnen houden. 850/ V70 's  zullen er voorlopig nog wel genoeg zijn ,dus als ik over een aantal jaar geen MPV meer nodig heb komt er wel weer 1 .

thuur

Nou Hans,

We willen je ook niet aanvallen hoor. Zie het maar als goed bedoeld advies ;)

Tot ziens dus ;D

Gr 8)

Rita

Nou Hans, als ik het zo hoor gaat die Renault er komen maar bij de vraag wat er dan weg moet dan zal dat toch echt de 440 moeten zijn  :angel: anders heb je twee Renaults.... dàt kan toch ni de bedoeling zijn :eusa_sick: Oké, 440 is dan wel een Renault vermomd als Volvo maar blijft toch wel naar Renault rieken... en hoe moet het als je 's ochtends start en je hoort dat heerlijke roffelgeluid niet.... dan kom je de dag toch ook niet meer door!
Bezint eer ge begint, hahahahaha, maar good luck met de Espace hoor, zit je maar te pesten, :evil:

greetz Rita

HansT5R

Toch weer een verassende wending in deze kwestie.
Na anderhalve week rijden in de 850 GLT die ik ingeruild heb ,ben ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat ik dit toch wel een hele fijne auto vindt. Afgelopen weekend  eens uitgebreid de technische staat van de auto beoordeeld (samen met een bevriende garagehouder) en geconstateerd dat het een goed onderhouden exemplaar betreft. De auto is ook voorzien van een aantal voor mij belangrijke opties dus....... voorlopig geen MPV maar wel 850!

Hierbij gelijk het antwoord op de onvermijdelijke vraag of ik dan niet beter mijn T-5R had kunnen houden. Nee. toch niet ,mijn T-5R was best een goede auto maar om hem helemaal perfect te maken (wat zo'n auto verdient) had ik er best nog veel aan moeten (laten) doen. Vooral optisch was het niet 1 van de mooisten.Zo had hij bv een flinke kras op de rechterzijkant en achterklep , waren de Titans door de vorige eigenaar niet echt netjes behandeld en had ik tot mijn grote schrik ontdekt dat er aardig wat roestvorming op de achterklep zat. Ook is het zo dat ik erg weinig kilometers maak en ook hoofdzakelijk stadsverkeer en daar is een "gewone"850 ook meer geschikt voor vind ik.

Om het ruimteprobleem op te lossen heb ik een mooi aanhangertje aangeschaft.

GeertG

LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

johan283

Hulde goeie keuze,  :eusa_clap:

Wat betreft de T5R geef ik je groot gelijk, met alleen maar stadverkeer zijn de verbruiks kosten wel heel erg hoog.

Ik rij zelf T5R maar dan weinig in de stad, zodra ik in de stad kom zie ik de benzine meter per minuut dalen  :eusa_think: Maar ja ik hou zo van die power  :eusa_whistle: