nokkenasafstandsensor

Gestart door tiemessen, 29-09-2007 16:45:43

Vorige topic - Volgende topic

tiemessen

Mijn volvo blijft plotseling willekeurig afslaan. Nu heb ik in een ander bericht gelezen dat dit mogelijk een nokkenasafstandsensor de oorzaak kan zijn.

Ik heb gezocht maar vindt geen foto op het forum.

Kan iemand mij hieraan helpen

Freakybaby

Als je naar je blok kijkt aan de bestuurderszijde dan zie je op de voorste nokkenas de verdeelkap zitten (met je bougie kabels) en op de achterste nokkenas zie je een klepje dat met 2 torx bouten vast zit. Dat is je nokkenas sensor.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

hpkevertje

Ik heb ook een keer een storing gehad aan de nokkenassensor maar toen sloeg de motor niet af. Hij ging wel onregelmatig stationair lopen.

De garage heeft de nokkenassensor vervangen, Er zat een slecht contact in het kabeltje en/of een aansluiting.

Was trouwens garantie.  :)

Succes.

AntonioMontana

Volgens mij is dit hem, de Hall-Sensor : Klik!

Freakybaby

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Freakybaby

Bij mij bleek de krukas positie sensor ook vervelend te doen en uitvallen te veroorzaken. Deze ziet er zo uit:

Deze vind je als je langs de nokkenas sensor naar beneden kijkt op het huis van je vliegwiel (versnellingsbak) en zit vast met 1 boutje.