is er mischien een expert in verzekeringen hier?

Gestart door jberg, 12-10-2009 18:38:01

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Citaat van: jberg op 12-10-2009 18:38:01
mijn zoontje gooide in een overdekte parkeerplaats (ikea) bij het instappen het achterportier van mijn (stilstaande) auto tegen het portier van de naastgeparkeerde auto.
Nu dacht ik, kom, das wa verzekeringswerk, laat ik netjes een briefje achter de wisser doen.
echter mijn verzekeringsmaatschappij (interpolis) houd vol dat 't op mijn autoverzekering moet, met als gevolg dat het mij noclaim kost.

is dit zo?? hij is 5, dus geen bestuurder ;D en als ie t met zijn fiets gedaan had was t wel wa geweest

ik vind d maar een rare toestand, kan iemand zijn verzekeringstechnisch licht hierover laten schijnen?

bvd jw vd berg

Vrijwel identieke situatie hiero. En ik kreeg hetzelfde antwoord. "U moet bij uw autoverzekering zijn".
Daar heb ik nu net een schadeformulier naar toe gestuurd.
Benieuwd wat ze er mee gaan doen.

jberg

Citaat van: henry classic v70 op 13-10-2009 00:50:26
Waar heb je de schade gemeld; bij de autoverz. of persoonlijk WA verz.?

bij autoverz. eerst wel bij wa geprobeert maar daar accepteren ze t niet

Red Devil

Je moet eens informeren bij je WA-particulier of zij deze schade niet willen vergoeden onder de noemer passagiersrisico. Dit is op de WA-particulier meeverzekerd.  In de verzekeringswereld is het zo geregeld dat de meest specifieke verzekering voor gaat (in dit geval de autopolis). De WA particulier dekt geen schade veroorzaakt met auto. Deze hebben namelijk een eigen WA. Er is echter 1 uitzondering: PASSAGIERSRISICO.

Passagerisrisico dekt echter de schade die jij ( of iemand meeverzekerd op jouw polis) toebrengt aan derden. Zij moeten dan wel de hoedanigheid hebben van passagier. Ik kan mij niet voorstellen dat Interpolis (glashelder) jouw zoon van 5 een andere hoedanigheid kan toewijzen. Ik weet dat wij hier in de regel niet moeilijk over doen. Verschil is wel dat wij een volmacht tussenpersoon zijn en Interpolis verzekeraar. Kwestie van een andere pet op hebben.

Zie onderstaande tekst:
Motorrijtuigen
Uitgesloten is de aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt met of door een motorrijtuig dat een verzekerde
in eigendom heeft, bezit, houdt, bestuurt of gebruikt.
Deze uitsluiting geldt echter niet voor:
a. passagiersrisico
de aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt als passagier van een motorrijtuig, met inbegrip van
schade aan dat motorrijtuig; het bepaalde in artikel 3.2 (onderlinge aansprakelijkheid) en 4.2 (opzicht)
blijft echter onverkort van toepassing;

Gr.
Ted