Welke kosten+ tips 4 nieuwe stalen velgen met winterbanden 205/55R16 gevraagd

Gestart door FelixB, 04-09-2006 09:06:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FelixB

In Duitsland is vanaf deze winter het gebruik van winterbanden 'verplicht' en aangezien ik vlak bij de grens woon...

Wie weet waar ik goedkoop 4 velgen kan kopen (in de buurt van Arnhem) en welk merk/band goed is.

NB als de weg droog is rij ik graag sneller (200+) door, kan dat met alle winterbanden (snelheidscodering)?
855R & C70 T5 cabrio automaat

mehn

De meeste winterbanden zijn "H" banden (max 210 geloof ik). Als je sneller wilt zul je naar een dure band moeten.

Waarom trouwens 205/55 R16?
Ik heb gewoon 205/50 R16 op een 2e set lichtmetalen velgen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Racingbrick

Citaat van: FelixB op 04-09-2006 09:06:23
In Duitsland is vanaf deze winter het gebruik van winterbanden 'verplicht' en aangezien ik vlak bij de grens woon...

Wie weet waar ik goedkoop 4 velgen kan kopen (in de buurt van Arnhem) en welk merk/band goed is.

NB als de weg droog is rij ik graag sneller (200+) door, kan dat met alle winterbanden (snelheidscodering)?

Is dat ook voor buitenlanders verplicht eigenlijk? ik dacht alleen voor Duitsers.
Het is hoe dan ook zinnig om winterbanden te monteren. dat wel...


FelixB

@ Mehn: omdat ze voor mijn C70 zijn, voor mijn 850 heb ik al winterwielen...

@Racingbrick: bedankt voor de tip! Omdat ik sinds kort ook 302-remmen heb zouden alleen die Goodyears in aanmerking komen; nu ff informeren of de velgen ook onder een C70 passen... Aangezien de 2e set ook/wel onder een S60 past lijkt het me geen probleem...
855R & C70 T5 cabrio automaat

Racingbrick

Citaat van: Racingbrick op 04-09-2006 09:45:42
Citaat van: FelixB op 04-09-2006 09:06:23
In Duitsland is vanaf deze winter het gebruik van winterbanden 'verplicht' en aangezien ik vlak bij de grens woon...

Wie weet waar ik goedkoop 4 velgen kan kopen (in de buurt van Arnhem) en welk merk/band goed is.

NB als de weg droog is rij ik graag sneller (200+) door, kan dat met alle winterbanden (snelheidscodering)?

Is dat ook voor buitenlanders verplicht eigenlijk? ik dacht alleen voor Duitsers.
Het is hoe dan ook zinnig om winterbanden te monteren. dat wel...


Effe goed uitgezocht, die regel is alleen van toepassing voor Duitsers, in de winter in de sneeuw en op gladde wegen moet met winterbanden er onder als men rijd.
Er moet dan een sneeuwvlokje op de band staan, of minimaal de aanduiding M&S hebben ( mud and snow)

Echter, als je als buitenlander betrokken bent bij een ongeluk of de veroorzaker er van ivm het niet hebben van de winterbanden, kan je op een boel gezeik rekenen.
Dus.... wel aardig om die dingen er onder te zetten lijkt me als je  daar heen gaat.