remdruk

Gestart door DD, 27-09-2006 10:29:19

Vorige topic - Volgende topic

veemax

Klopt! Jij doet het, ik doe het ieder jaar, maar diegenen die de auto bij een beun in onderhoud hebben , hebben hier meestal nog nooit van gehoord!
Groet, Paul.
Als ik ergens niet tegen kan, is het ondanks goed onderhoud,slecht functionerend gereedschap, dus ook mijn auto!!

Enno

Citaat van: DD op 27-09-2006 10:29:19
ik heb het probleem dat het rempedaal na een stuk rijden op constante snelheid zonder gebruik te maken van de rem erg hard aanvoelt en heel hoog al aangrijpt.
Als je dan een keer of 2 harder door remt of bij stilstand even een paar keer pompt zakt het pedaal weer naar het normale aangrijp punt. Als het pedaal heel hard is remt die ook beduidend minder.

tevens als je langere periode in dezelfde versnelling rijd heeft het koppelings pedaal het zelfde euvel. Deze kan je wel geheel intrappen maar gaat vele malen stroever dan wanneer men stads verkeer rijd en regelmatig van versnelling wisselt. 1 of 2 keer koppelen is voldoende om alles weer correct te laten functioneren.

iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken, ontluchten en of vervangen?

de afgelopen periode zijn de voorremmen vervangen (schijven en blokken) de achter remmen netjes ganbaar gemaakt. En een gereviceerde voorklauw gemonteerd. Dit is echter allemaal al ruim 1,5 maand geleden uitgevoerd.

de auto remt recht, abs werkt correct.

Terugslagklepje op rembekrachtiger................te bestellen bij Volvo dealer....zelfde probleem gehad...klepje vervangen....en weg probleem......

Citaat van Johann..in een ander topic :

Ooops...

Terugslagklep set nummer 271632. Dit zit in de aansluiting van de slang op de bekrachtiger, een ronde dop met haaks daarop de slang.

Succes met de oplossing...doorrijden is geen pretje als je net 200 rijdt en wilt afremmen...onderdeel kostte dacht ik om en na bij de 40 EUR.

DD

thanx momenteel heb ik nergens last meer van dus ik laat hem even zo. op het moment dat die weer een teken geeft van haperen vervang ik meteen dat klepje.