onderste motorsteun

Gestart door Peer ke, 27-09-2006 11:48:57

Vorige topic - Volgende topic

Peer ke

Hallo,

Mijn nieuwe (93 er GLT) trilde nogal toen ik em kocht. Vervolgens heeft de garage de voorste onderste motorsteun vervangen. Probleem was grotendeels over maar sinds een paar dagen is het weer net zo erg als in het begin. Ik even op onderzoek blijkt de bovenste hartstikke rot.

??? Kan door een kapotte bovenste steun de onderste na ca. 2500 km weer kapot gaan?

Ik ga vanavond eens verhaal halen bij de garage toch een reparatie van ca.150 eu!.

Ludo

Citaat van: Peer ke op 27-09-2006 11:48:57
??? Kan door een kapotte bovenste steun de onderste na ca. 2500 km weer kapot gaan?

zeg nooit nooit, maar volgens mij is er dan méér aan de hand.
motorsteun aan distributiezijde ook stuk?.
of de achterste onder?, die had ik vorige week los zitten (?) en trok de bovenste (powerflex!) ook zo'n 3cm mee.  :o

Frans Harkema

Als er iets is wat ik bij een Volvo absoluut niet vertrouw, dan is het de originele bovenste motorsteun. Heb deze reeds bij twee auto's vervangen door een Powerflex terwijl mij door de garage was bezworen dat er niets aan de hand was. Totdat je ze loshaalt....     ::)

bert_jansen

bekend euvel van volvo.
de bovenste steun knapte om de 3 maand kapot
ik heb er zelf een gemaakt van staal en dat werkte perfect.

bert
GBJ

daytonawim

Mm, de mijne is al 130.000 km heel gebleven  :eusa_dance: :eusa_dance:

Peer ke

Toch iets te voorbarig geweest. De nieuwe onderste steun is nog in orde, althans zo ziet het eruit. Dit is de steun aan distributiezijde. Kan iemand mij vertellen waar ik de andere onderste steun kan vinden, ik begin deze te verdenken. Ik ga zowieso de bovenste laten vervangen en ik denk dat ik maar voor de Powerflex ga, dat blok staat nu te wapperen!. Echt niet normaal, steun lijkt heel maar hij is echt heel slap!.

Peer ke

??? Kent iemand een adres in de provincie Antwerpen waar ze powerflexxen verkopen en monteren? Of misschien omgeving Eindhoven ???

mehn

Citaat van: Peer ke op 27-09-2006 21:20:43
??? Kent iemand een adres in de provincie Antwerpen waar ze powerflexxen verkopen en monteren? Of misschien omgeving Eindhoven ???

Ja ik :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Laserblue

ff denken hoor

omgeving Eindhoven?:eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Frans Harkema

Citaat van: Peer ke op 27-09-2006 21:20:43

European Tuning te Moergestel. Is 18 km ten westen van Eindhoven, richting Tilburg.

Peer ke

:) Thanks, ik zal eens een afspraak maken en uiteraard mijn bevinden posten

Frans Harkema

Citaat van: Peer ke op 28-09-2006 21:45:42
en uiteraard mijn bevinden posten

Doe dat, het is een hele vage toko waar de gevulde koeken toch wel heel selectief uitgedeeld worden.    ;D

Peer ke

Ik ga toch maar voor orgineel. Ik lees veel over flinke rammels met powerflex, ga toch voor comfort vrees ik!

Frans Harkema

Citaat van: Peer ke op 02-10-2006 19:23:24
Ik ga toch maar voor orgineel. Ik lees veel over flinke rammels met powerflex, ga toch voor comfort vrees ik!

De Powerflex is in het begin tamelijk stug maar dat trekt weg in het gebruik. Bij mijn weten zijn er twee varianten van de Powerflex, maar dat zou je even aan Marc (ET) moeten vragen, mijn exemplaar is minder hard dan de meest gangbare.

HJ850

Citaat van: Peer ke op 27-09-2006 21:17:11
Toch iets te voorbarig geweest. De nieuwe onderste steun is nog in orde, althans zo ziet het eruit. Dit is de steun aan distributiezijde. Kan iemand mij vertellen waar ik de andere onderste steun kan vinden, ik begin deze te verdenken. Ik ga zowieso de bovenste laten vervangen en ik denk dat ik maar voor de Powerflex ga, dat blok staat nu te wapperen!. Echt niet normaal, steun lijkt heel maar hij is echt heel slap!.

Zou wel een beetje oppassen met Powerflex: het is niet voor iedereen een walhalla. Heb de indruk dat het met name de Turbo modellen goed werkt.

Ik heb in elk geval in mijn '92 GLT de Powerflex er uit gegooid: wat een drama! Véél meer trillingen, hoofdsteun, rammelede dashbord.
Gewoon lekker een orgineel Volvo er in. Die gaan wel vaker stuk dan Powerflex, maar zo'n stug @#$ ding wil ik er niet meer in, dan maar hogere onderhoudskosten door vaker vervangen.

Maar zoals gezegd, het kan aardig verschillen; wellicht werkt het in latere bouwjaren beter.