Stuurbekrachtiging

Gestart door Daan63, 25-09-2006 21:23:20

Vorige topic - Volgende topic

Daan63

Beste mensen,

Ik heb net een t5-r gekocht, heel gaaf, maar er is 1 ding waar ik niet echt mee overweg kan en dat is de stuurbekrachtiging op hogere snelheid. Die is zo licht.  het ligt niet aan de bekrachtiging zelf want die heb ik gecheckt en hij werkt normaal.
Weet iemand van jullie een manier om de bekrachtgiing te verminderen op hogere snelheden?

groet, daan

Ramon

De stuurbekrachtiging in een 850 is toerental afhankelijk.
Bij een X toerental regelt een klep de stuurdruk van de pomp (en dus de bekrachtiging)

Eigenlijk gaat dit nooit stuk op een 850, tenminste ik heb er nog nooit van gehoord.
Laat even een "kenner" een rondje rijden.

De 850 staat niet bekend om een lichte besturing...... ga maar eens in een Jap rijden  :eusa_hand:

Ramon

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Basbb

Citaat van: Ramon op 25-09-2006 23:03:16
De stuurbekrachtiging in een 850 is toerental afhankelijk.
Bij een X toerental regelt een klep de stuurdruk van de pomp (en dus de bekrachtiging)

Eigenlijk gaat dit nooit stuk op een 850, tenminste ik heb er nog nooit van gehoord.
Laat even een "kenner" een rondje rijden.

De 850 staat niet bekend om een lichte besturing...... ga maar eens in een Jap rijden  :eusa_hand:

Ramon

Verschilt per jap :)
carisma ' s sturen bijv een stuk zwaarder :)
evenals sommige koreanen(sjees wat een blikken troep is dat )

Maar corolla' s sturen wel idd vaak erg licht :)
s70 2.5 20v aut

Frans Harkema

Citaat van: Ramon op 25-09-2006 23:03:16
De 850 staat niet bekend om een lichte besturing......

Dat dacht ik ook.    :eusa_think:

ed

Wellicht je uitlijning laten controleren, en zonodig astellen. dat kan op hogere snelheid een zweverig gevoel geven. Het hangt er ook maar net vanaf uit welke auto je komt. Als deze zwaar stuurt, kan een andere auto erg licht aanvoelen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

Je hebt trouwens een T-5R gekocht ;)

If it's not blown, it sucks...