Draagarm vernieuwen

Gestart door Fred korn, 07-11-2007 08:25:22

Vorige topic - Volgende topic

Fred korn

Bij mijn auto moet de linker draagarm vernieuwd worden maar ik zie hier verder op het forum bij verschillende topic's dat er zo rond de 70 euro voor een draagarm betaald is.
Ik heb geinformeerd bij twee verschillende garage's en kom op een bedrag uit van rond de 270 euro incl.montagekosten.
Uit de offerte zag ik dat men voor een draagarm iets van 171 euro ex btw vraagt.
En hier op het forom lees ik dat de meeste er rond de 70 euro voor betaald bij estateservices.
Ik vraag me af hoe dat nou kan en heb je bij estateservices dan de originele?
En heeft er iemand ervaring met een gebruikte draagarm van een volvo
i.v.m. berichten die ik ontving van de onderdelenzoekersite waarvan demontagebedrijven deze in het bezit hebben?

mehn

Citaat van: Fred korn op 07-11-2007 08:25:22
Ik vraag me af hoe dat nou kan en heb je bij estateservices dan de originele?

Nee. Zie http://www.estateservices.nl/parts8.htm

De originele onderdelen zijn vet gedrukt, de rest is immitatie.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850blues

Als de site van ES correct is dan zijn het geen originele draagarmen (er staat geen ' * ' bij). Edit: zie voorgaande post van Mehn (hij was sneller)

(Ze doen daar trouwens ook aan montage ;)).

Volgens mij heeft i.i.g. Ludo ervaring met draagarmen van ES klik

Op je andere vragen heb ik zo snel geen antwoord.

BTW: vergeet niet uit te lijnen na vervanging.
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

thuur

Ze zijn inderdaad imitatie. Misschien gaan ze dan geen 3 ton mee, maar ik denk dat alle waar naar zijn geld is...

Tweedehands zou ik niet doen. Ze slijten allemaal (fuseekogel, rubbers) dus daar schiet je niets mee op.

Gr ;)

gjg

Ik heb 50000 km geleden (1 jaar ) bij een vakgarage 2 nieuwe draagarmen laten monteren. Afgelopen keuring, 1 week geleden, bleek dat er alweer speling zat op een van de twee draagarmen. Wel garantie maar toch wel snel.
Dit zegt niet alles maar toch....
Volgende keer orginele volvo`s eronder, dat is voor mij wel duidelijk.

GJ

HanV70

De vakhandel verkoopt ook draagarmen.
De draagarmen die mij destijds geleverd werden kwamen uit Begie, ik kon geen verschil met de originele ontdekken, zien er ook ander uit dan de meeste andere aangeboden immitatie's.
Ik denk dat deze daarom van de originele toelaverancier van Volvo.
Met wat korting was ik incl. e 120,-- per stuk kwijt
Tot op heden geen klachten. Wel pas de bouten door de bussen op spanning aandraaien als de wagen weer op de grond staat.

Fred korn

Bedankt voor jullie antwoorden,ik zal eens goed overwegen wat ik zal gaan doen.