850 kopen

Gestart door lu, 08-10-2006 23:05:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lu

Hoi Allemaal,

Leuk jullie gevonden te hebben. Ik ben van plan een 850 te kopen met 125 000 km, bouwjaar 1995, 2.5i.  Dit zou mijn eerste volvo worden. Maar voor ik deze koop, heb nog enkele vragen/bedenkingen.
Hoeveel kilogram (geremd) kan deze wagen (verantwoord, lees veilig) trekken?
Nu rijdt deze op benzine maar ik wil op lpg/lpi rijden Wat is het verschil?? lpi is directe injectie? Wat is g3?
Hoeveel verbruikt deze wagen?
Wat is een eerlijke prijs?
Bij de uitleg van de auto staat optie leder, airco en ook "turbo look". De eigenaar wist me te vertellen dat hij een "gewone"  2.5i heeft besteld maar met sportophanging en turbo velgen. Maw werd zo nieuw afgeleverd door volvo. Is dit waar/betrouwbaar?

Ik ben van plan heel veel km te  doen en ook regelmatig met aanhangwagen te rijden; ik zoek een confortabele en betrouwbare wagen. Is een 850 een goede keuze?

alvast bedankt voor de reactie
mvg
Lu
(een bijna volvo-rijder)

thuur

#1
Hallo Lu en welkom op het forum.

Veel van je vragen zijn hier ruimschoots aan bod geweest, je kunt al je antwoorden vinden door op de zoek knop te drukken ;)

Om toch een tipje van de sluier te lichten:

- 1600 kilo geremd is geen enkel probleem.
- Verschil tussen gas en benzine is de gebruikte brandstof ;D
- LPI is gasinjectie idd
- G3 is een norm, als je auto hier aan voldoet val je in een lagere wegenbelastingtarief
- Verbruik ligt tussen 1 op 8 en 1 op 11, afhankelijk van rijstijl, zuiniger is mogelijk, onzuiniger ook ;)
- Prijs hangt sterk samen met de staat van de auto en de onderhoudsgeschiedenis (check het aankooptopic), vergelijk op marktplaats, Volvo dealers, autohandelaren in je buurt en andere media
- De 'turbo look' zal niet door Volvo zo omschreven worden, al is een sportonderstel en een setje wielen zeker verkrijgbaar.


En dan of het een goede keuze is... :eusa_think:

Welk antwoord verwacht je te krijgen hier ??? ;D


Gr 8)
-

pooh

Hallo Lu, welkom

Ik zou het niet doen, voor je het weet staan er meerdere volvo's op je oprit  ;D

Pooh (verwijst naar Thuur's onderschrift)


Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Eugene

Citaat van: thuur op 09-10-2006 00:14:20
- De 'turbo look' zal niet door Volvo zo omschreven worden, al is een sportonderstel en een setje wielen zeker verkrijgbaar.

Mijn turbo had XC look, dus het is een ruim begrip ;D

Welkom op het forum, heb er niks aan toe te voegen.... Thuur heeft al je vragen al beantwoord :)

If it's not blown, it sucks...

Viper850

Van die turbolook moet je je niet al te veel voorstellen. Is gewoon een aanlokkelijk verkoopargument.
Opmerkelijk is de km-stand, die is met 125dkm wel errug laag. Ik zou proberen te achterhalen of dat wel de werkelijke stand is. Zoja, dan is een gasinstallatie zeer aan te raden als je veel km's gaat rijden.

FGG

Welkom op 't Forum, Lu.

Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan het antwoord van Thuur. Die kilometerstand is wel mogelijk, wij kochten onze 93-er op 153k en hebben daarna LPG in laten bouwen.

Comfortabel? Mmmmm.....;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

lu

TNX vo de reactie/tips...

Verschil tussen benzine en lpg wist ik wel hoor  ;) maar bedoelde lpg vs lpi. Is lpi de meerkost waard? Verschil ligt dan waarschijnlijk in koppel en vermogen? Lpi zuiniger?
Staat van de auto ziet er eigelijk nog goed uit. Er zijn natuurlijk gebruikssporen maar alles ziet er goed onderhouden uit.
Btw is houtinleg standaard?
En welk antwoord ik verwacht? Eerlijk  ;D Moeten altijd (beetje) objectief blijven, ondanks een voorliefde voor een of ander merk/model  ;D ;D
En die turbolook, tja ziet er wel goed uit maar als het van fabriek uit wordt geleverd zal het wel kwalitatief beter zijn dan bvb sommige aftermarket kits; vandaar de vraag. Hou van kwaliteit  ;)
Dit weekend ga ik normaalgezien een proefrit maken, dus wie weet...

greetz