Spontaan inschakelen van de startonderbreker

Gestart door tulpje2307, 02-11-2006 17:12:05

Vorige topic - Volgende topic

tulpje2307

Volgend probleem >:( Na DEMONTAGE van een bluetooth kit is het volgende probleem naar bovengekomen.
Niet regelmatig en spontaan stopt de motor ermee.
Hierna draai je de sleutel terug op de nul stand en zou je weer kunnen starten!
Maar dat gaat niet, dan moet je eerst op de knop van het alarm drukken dan gaan de knipperlichten even knipperen als signaal van in en uitschakelen. daarna kan je gewoon weer starten en doorrijden. Als je het heel snel doet lukt dat al rijdend maar is wel lastig op de A4.
Het gaat om een alarm van Gemini van ongeveer 10 jaar oud. Ik heb een afspraak met GVB in DenHaag.
P.S. als met het contact sleuteltje van het alarm alles uitzet is er geen probleem meer.

Weet iemand waar ik zou kunnen beginnen met zoeken?
Ik hoorde iets van constant +, geschakelde +, accupool, - kabel, startonderbreker en waar zit die? En waar zit dat alarm ergens in die auto? of bouwen die alarmboeren dat altijd op dezelfde plek in?

yoda

de geschakelde plus (+15) van je alarmsysteem ligt er waaarschijnlijk af.

er is geen standaard plek voor een aftermarket systeem maar onder je stuurkolom is de meest waarschijlijke optie.

over de kleur van de +15  kabel kun je het best ff bellen met carsystems breda . dan wel even het modelnummer van je alarminstallatie doorgeven.

groet reinier

tulpje2307

Citaat van: yoda op 02-11-2006 18:51:51
de geschakelde plus (+15) van je alarmsysteem ligt er waaarschijnlijk af.

er is geen standaard plek voor een aftermarket systeem maar onder je stuurkolom is de meest waarschijlijke optie.

over de kleur van de +15 kabel kun je het best ff bellen met carsystems breda . dan wel even het modelnummer van je alarminstallatie doorgeven.

groet reinier

Geeft deze draad aan het alarm door dat de auto loopt/ aan staat?
Maar klopt het dan de het alarm met willekeur reageert of regeert het alarm altijd direct op het feit dat die draar er af ligt?

Groet Geert

yoda

als er spanning op die draad staat is : 1 het onmogelijk om het alarm in te schakelen
                                                             2 de startblokkering schakelt niet automatisch in

omdat je een carkit verwijderd hebt bestaat dus ook de kans dat je deze draad per ongeluk losgekoppeld hebt.

hoe jouw gemini alarm daarop reageert kan ik niet zeggen ik neem aan dat je startblokkering automatisch inschakelt onafhankelijk van je alarm en dat gebeurt er nu . denk ik

tulpje2307

ALs het droog blijft duik nog maar effe de voetenbak in. Heb ondertussen wel begrepen dat ze die alarmen toen veelal "binnen' plaatsten.
Weet je toevallig of het een dikke of dunne draad is die + geschakeld?

yoda

http://www.csb.nl

klik ff op je model alarm bij support en je kan het inbouwschema zo downloaden in pdf. :eusa_dance:

groet reinier

tulpje2307

Ben eruit, Gemini gebeld in Breda en die verwezen mij door naar GVB in Den Haag :eusa_doh:
allbei de zenders meegenomen en deze man maakte de eerste zender open :o wat denk compleet geoxideert.
Alarm uit de auto gehaald en eerst alle "zwakke"solderingen opnieuw gedaan daarna een nieuw relaid van de startonderbreker erin gezet € 12,50 nieuw zendertje en TAAAADAAADADADDADADADADA geen probleem meer :eusa_dance:
Alarm reageert weer vanuit huis.
Ik ben weer blij