cis klep

Gestart door scania164, 01-10-2006 15:30:59

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: GeertG op 04-10-2006 09:06:55
Uit een ander topic  http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15001.0:

Citaat van: DCCCL op 03-10-2006 00:21:18
Als ik 1 op 7,5 rijdt, ben ik heel blij. Haal vaak de 1 op 7 niet eens. :eusa_whistle:

Een 10V heeft geen LMM... :eusa_shhh:

wel....niet.....wel....niet......

:eusa_doh:

Niet.

Wel heeft een 10 klepper een andere luchtmeter ;D

Gr ;)

ed

Citaat van: GeertG op 04-10-2006 09:06:55
Uit een ander topicĀ  http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15001.0:

Citaat van: DCCCL op 03-10-2006 00:21:18
Als ik 1 op 7,5 rijdt, ben ik heel blij. Haal vaak de 1 op 7 niet eens. :eusa_whistle:

Een 10V heeft geen LMM... :eusa_shhh:

wel....niet.....wel....niet......

:eusa_doh:

:-[ :-[ :-[ Inderdaad, de 10V heeft geen lmm. Wel een andere meter die hetzelfde doet. Waar het op neer komt is dat de lambda sensor gewoon een heel rijk mengsel meet, en dat wordt verzorgd door hetgeen ervoor zit.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

alfredgeel

beste scania,

net zoals in de vorige topic wil ik het je deze keer ook eens heel vriendelijk vragen en misschien ook wel uitleggen.

we veronderstellen dat
1) het lampje op je schakelaar brandt constant rood
2) je auto rijdt dan nog op lpg

DAN

IS ER WEL DEGELIJK EEN FOUTCODE OP LPG OPGESLAGEN !!!!!!!!!

kan je ons AUB die foutcode eens doorgeven ?

( zie vorig topic )

scania164

hallo
Het is code 13 volgens mij.
Ben gisteren met een goedde bekende die electrotechnicus is aan het storing zoekken gegaan.
We zijn erachter gekomen dat er werkelijk iets heel raars aan de hand is...
We hebben namelijk het orginele inbouw schema opgevraagd bij degene waar hij ingebouwd is(met moeite gekregen.
We hebben rechts voor de bij de ecu vd volvo diversen metingen vericht waaruit gebleken is dat de auto waneer hij op gas loopt helemaal geen lambda signaal heeft....
Vervolgens de connector van de ecu nagekeken en we zagen dat er ook een aantal weerstanden tussen gesoldeerd is om de spanning gelijk te maken.
De 2.5 10v werkt namelijk met een lambda spanning die werkt van 1 tot 5 volt ipv 0 tot 1.(waar de ecu vd necam mee werkt)
Dit stond niet op het inbouw schema...
Ook is het helemaal raar dat in het schema staat dat de lambda signaal weggehaald moet worden op positie 33 van de ecu conector betreft groen/grijze draad.En de massa op positie 32 een groen zwarte draad.Dit is dus door de inbouwer ook zo gedaan maar als je gaat meten dan is er helemaal geen lambda spanning op die positie 33,ook niet op benzine dus.
We zijn verder gaan zoekken en we hebben toen op een andere draad WEL deze lambda spanning gemeten.(weet zelf ff niet meer welke nu)We hebben toen de kabel vd necam daar aan gekoppeld,dus toen kreeg de lpg ecu wel een lambda signaal.Maar als je nu de auto op gas schakeld slaat hij gewoon af!!
Dus moraal van verhaal:deze auto is waarschijnlijk door de vorige eigenaar 5 jaar zo bereden en hi rijdt verder perfect.Maar hij loopt gewoon in een noodloop denk ik.We zijn er 7 uur mee bezig geweest en hebben alweer meer ondekt dan het gasinbouw bedrijf hier in de buurt die na 2 dagen zoekken beweert dat de lambda sond defect is.....
Heb tijdens het meten een nieuwe sonde erin gehangen die ik vd dealer mocht lenen.
We komen er nu echt niet meer uit en ik heb wel een beetje zoiets van achja hij rijdt perfect maar het is niet zoals het hoort,en ik heb ook weinig zin dat het honderden euro's moet gaan kosten.
Wie kan me nu nog verder helpen????????????

Groeten Chris

Ludo

Citaat van: scania164 op 06-10-2006 21:15:49
Het is code 13 volgens mij.

13 duidt op de lambdasonde zoals eerder al het vermoeden was.
als ze stuk is dan moet hetzelfde probleem zich ook voordoen op benzine.

scania164

Hoi Ludo
Snap jij iets van het bovenstaande verhaal?

Ludo

ik maak er uit op dat er geen lambdasignaal word gemeten, zowel op lpg als benzine.
dat zou kunnen betekenen dat ze stuk is.
gaf de nieuwe lambdasonde die je mocht lenen dan ook geen spanning?.

maar Alfredgeel heeft meer verstand van Necam, even zijn reactie afwachten.  ;)

scania164

Hij geeft wel signaal af maar dan op een andere draad .
Dus sensor is goed maar waarom werkt het niet als je de draad daar mee verbind??
Weet iemand waar ecu positie 32 en 33 voor zijn bij de 10v?

chris

scania164

Hallo
Ben nu in het bezit gekomen van een schema vd dealer.
Nu is het du zo dat hier een lh-jetronic 3.2 ecu inzit.
De aansluit posities zitten dus vanaf het begin al verkeerd het moet namelijk op positie 22 en 23 zitten want daar heb je wel een lambda signaal. :eusa_clap:
Nu is mijn volgende vraag hier..........Wie kan aan een necam schema komen voor deze auto waar specefiek opstaat hoe de 3 relais aangesloten horen te zitten?

Gr Chris

Ludo

Citaat van: scania164 op 07-10-2006 13:43:49
Nu is het du zo dat hier een lh-jetronic 3.2 ecu inzit.

staat dat ook daadwerkelijk op de ECU.  ???
normaal zit er toch een Fenix 5.2 in.

scania164

Hallo
Ja het is echt zo!!!

elmarconi

Citaat van: scania164 op 06-10-2006 21:15:49
De 2.5 10v werkt namelijk met een lambda spanning die werkt van 1 tot 5 volt ipv 0 tot 1.(waar de ecu vd necam mee werkt) Dit stond niet op het inbouw schema...

Ik herinnerde me dat RRRRR_Ramon ook iets dergelijks bij de hakken heeft gehad. Kost wat zoekwerk:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7304.msg111077#msg111077
--
Autogas Inside . . .

scania164

Dank voor reactie!!
Hoe meer hoe beter!! :eusa_clap:

alfredgeel

ik zou graag van jou de volledige motorcode van je auto willen hebben en het bouwjaar.

Op de lpg computer van NECAM ( onder je stuur weggewerkt ) staat ook een codesticker. Kan je me hetgeen daar op staat eens doorgeven ?

Ik ga het proberen uit te zoeken, maar op dit moment is het hier razend druk .

bedankt

scania164

Hoi Alfred en anderen
We hebben al een oplossing verzonnen,dit moet alleen nog uigevoerd worden volgende week zaterdag.
Ik ga namelijk een extra sonde plaatsen die ook in een 20v zit.(dus tussen 0-1 volt)
Deze sluit ik dan rechtstreeks op de necam computer aan.
Ken iemand van dit forum die dit ook zo heeft gedaan en dat werkt perfect.
Dan kunnen de weerstanden die dienen als omvormer en de relais er tussen uit!
Het zou dan moetten werken.
Heb het stopje tegenover de sonde die er al inzit er al uit gehad en het past gewoon,dus ze raken elkaar niet alleen moet ik het hitteschild wat wegbuigen en dan moet het passen.
Zijn hier nog ervaringen mee??
Zal ff kijken naar mijn motorcode.
Mvg Chris