startproblemen met volvo xc70

Gestart door xc70driver, 16-10-2006 17:19:20

Vorige topic - Volgende topic

xc70driver

hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al gelijk een vraag :D

Ik heb een volvo xc70 uit 1998 en ik heb startproblemen. Hij start altijd wel maar vaak moet ik pompend gas geven om hem aan de praat te krijgen. Af en toe start hij in een keer en is er niks aan de hand. Heb wat rondgevraagd wat de oorzaak kan zijn en de meningen lopen nogal uiteen. De een zegt dat de accu aan vervanging toe is ( deze lekt wel wat accuzuur bij de +pool)  de ander zegt dat het aan de injectoren ligt en ga zo maar door. Zou iemand van jullie mij misschien kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn en wat ik er tegen kan doen.

Alvast enorm bedankt.

greetz XC70driver

AntonioMontana

Ik heb hetzelfde gehad en bij mijn 850 lag het aan een lekkende benzine drukregelaar, dus als een xc70 deze ook heeft:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13196.msg213432#msg213432

succes

xc70driver

oke man tnx, ga er achteraan denk dat het idd de brandstofdrukregelaar is.
Zijn de kosten echt maar 70eu??

Greetz xc70driver

thuur

Welkom op het forum. Stel jezelf en de auto even voor in het "Wie ben ik" topic ;)

Vwb je startprobleem: dat krijgen we wel opgelost hier. Mocht het de drukregelaar niet zijn, dan horen we dat graag. Hoeveel km staat er op de teller, benzine of gas?

Accuzuur kan niet lekken bij de polen. Dat is gewone corrosie en kun je beter weghalen. Dat kan met een stukje (niet te grof) schuurpapier, remmenreiniger, alcohol, etc. Maak de klem ook goed schoon, en doe hetzelfde met de andere pool. Denk aan je radiocode ;)

Gr 8)