Hopelijk opgelost: inhouden, horten en stoten..

Gestart door Tranquilo850, 13-10-2006 10:52:06

Vorige topic - Volgende topic

Tranquilo850

Oke, bedankt!

Bobine heb ik nog niet geprobeerd, kan je makkelijk testen of het daaraan ligt? Of moet je dan echt een andere proberen. Hij maakt namelijk wel een beetje een tikkend geluid.

Tranquilo850

Citaat van: Emiel op 24-11-2006 15:16:31
Wat is opgeslost?

:eusa_whistle:

Het inhouden bij een constant toerental en het daarna onregelmatig stationair lopen plus het af en toe haperen bij optrekken.

Ludo

Emiel bedoeld dat opgeslost verkeerd geschreven is.  :evil:

tikkende bobine?, dan slaat ie dus over.
waarschijnlijk ziet ie er ook zo zwart uit als in dit topic al aangegeven.

Tranquilo850

Hahahaha, inderdaad, heb het veranderd   :-[

Bobine ziet er wel vrij vies uit. Adviseren jullie om weer een orginele te kopen, of bijvoorbeeld die op de site van ET staat. Zit daar veel prijsverschil in? Lees namelijk in meerdere topics over problemen met de bobine, dus misschien is het verstandig om voor een andere/betere te gaan.

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 24-11-2006 15:09:33
normaal heeft de thermostaat geen invloed op het inhouden.
heb je nu al een andere/nieuwe bobine geprobeerd?.

Kan er wel slecht op lopen/brandende lambda lampjes  ;D je temp. sensor krijgt dan verkeerde waarde door en die gebruikt de computer weer voor de inspuiting  ;)

Ludo

Citaat van: Jeroentjuh op 24-11-2006 19:06:02
Kan er wel slecht op lopen/brandende lambda lampjes  ;D je temp. sensor krijgt dan verkeerde waarde door en die gebruikt de computer weer voor de inspuiting  ;)

ja dat klopt wel, maar dan heb niet dit:

Citaat van: Tranquilo850 op 24-11-2006 15:04:57
de thermostaat gaat half open wanneer de koelvloeistof een bepaalde temperatuur bereikt en helemaal open bij een nog iets hogere temperatuur.

de MSD bobine op de site van ET is wel goed, maar het 'condensatortje' (of hoe dat ding ook mag heten) moet je wel ook vernieuwen dan.

Tranquilo850

De thermostaat ga ik dus ook maar eens goed bekijken.

Net weer een stuk gereden en toen ik mijn vriendin haar spullen inlaadde met (onregelmatig) draaiende motor viel het mij op dat er een apart geluid uit de uitlaat kwam. Een soort van lichte plofjes. Mijn vriendin vondt het net klinken alsof er een volgel met zijn vleugels aan het wapperen was in de uitlaat, daarna noemde ze het een vegend plofje  ;D

Wat ik hier heb gelezen duidden plofjes in de uitlaat op onverbrandde brandstof, dus op een ontstekingsprobleem en geen brandstoftoevoerprobleem.  Of sla ik nu de plank volledig mis.

Een vacuumprobleem in de tank is het dus niet, want zonder tankdop doet hij hetzelfde als met tankdop.

Ludo

i.p.v. blijven te gissen onderneem eens actie... 
vervang die bobine, of wissel ze eens even uit met iemand uit je buurt.

:evil:

Tranquilo850

Is goed ga ik doen  ;)

Heb toch maar een momentsleutel besteld, lijkt me toch wat safer als ik de boel aan ga draaien.

Wat voor condensatortje gaat het over en wat kost die ongeveer, kan ik die gewoon mee bestellen? Zie hem niet op de site van ET staan.

Maar klopt deze gedachte;  plofjes in de uitlaat duidden op onverbrandde brandstof, dus op een ontstekingsprobleem en geen brandstoftoevoerprobleem.

Ben afgelopen week net afgestudeerd en ga maandag aan de slag, dus heb nu eindelijk ook wat meer financieele ruimte  ;D

P. Sleutjes

Sinds kort houdt m'n Volvo (2.0 automaat) ook in. Eerst alleen bij 120 km/u maar nu ook al vanaf 90 km/u. Inmiddels bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor en bobine (door 2e handse) vervangen. Resultaat: hij houdt nog steeds in.

Als de ventilatiekeuzeknop op de voorruit staat en de airco uit, hoorde ik toch tikken van een relais onder het dashboard. Als de knop op gezicht/voeten staat, doet ie dit niet. Dit scheelt wel iets in het inhouden, maar niet noemenswaarding.

Wat mij opviel is dat bij 130 km/u na het inhouden telkens een kort pieptoontje uit het vooronder te horen was. Net alsof je 2 seconden piepende remmen hoorde. ???

Deze week maar naar de garage. Wellicht dat zij e.e.a. kunnen vinden. Ik krijg er alleen maar stress van  :eusa_doh: Eigen conclusie: of de 2e hands bobine is 3xniks of het is echt iets anders...

Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Tranquilo850

Rot Volvo's ;D

Ik heb vandaag een poging gedaan een nieuwe bobine te monteren. Lukte deze keer prima, totdat ik zag dat de stekker van de nieuwe voorspanningsregelaar een flink stuk kleiner was als de stekker die ik erop aan moest sluiten  :P

Wat me wel opviel was dat er daar om een paar kabels flink veel tape zat en het er uit zag of er iemand creatief aan het hobbyen was geweest.

Maar ja, als hij goed rijd, rijd hij ook erg lekker  ;)

thuur

Citaat van: P. Sleutjes op 03-12-2006 12:39:42
Sinds kort houdt m'n Volvo (2.0 automaat) ook in. Eerst alleen bij 120 km/u maar nu ook al vanaf 90 km/u. Inmiddels bougies, bougiekabels, verdelerkap, rotor en bobine (door 2e handse) vervangen. Resultaat: hij houdt nog steeds in.

Als de ventilatiekeuzeknop op de voorruit staat en de airco uit, hoorde ik toch tikken van een relais onder het dashboard. Als de knop op gezicht/voeten staat, doet ie dit niet. Dit scheelt wel iets in het inhouden, maar niet noemenswaarding.

Wat mij opviel is dat bij 130 km/u na het inhouden telkens een kort pieptoontje uit het vooronder te horen was. Net alsof je 2 seconden piepende remmen hoorde. ???

Deze week maar naar de garage. Wellicht dat zij e.e.a. kunnen vinden. Ik krijg er alleen maar stress van :eusa_doh: Eigen conclusie: of de 2e hands bobine is 3xniks of het is echt iets anders...

Dat hoge piepje heb ik ook :eusa_think: Het heeft zeker weten iets met de airco te maken, maar wat ??? Ik ben benieuwd of iemand weet wat dat is.

Vwb het inhouden: het zou kunnen zijn dat je aircopomp zwaar draait en dat je het inschakelen hiervan merkt. Als je de knop op de ramen zet, of de temp op helemaal koud, staat de airco altijd aan, ongeacht de stand AIRCO OFF. Zeker weten dat de airco uitstaat: haal de stekker van de lage druk sensor los, deze zit op de bovenste leiding die aan de passagierskant naar het interieur gaat, vlak bij het schutbord.

Gr ;)

Misha

In de S70 piept het ook nog steeds. Heb ooit gehoord dat het uit de magneetkoppeling komt, kan er alleen logisch nog niet aan.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

P. Sleutjes

Door een 850-vriend werd ik ook geattendeerd op het aanslaan van de airco ook al staat ie uit. We hebben dus een testritje gemaakt met zowel kabel los als vast. Geen verschil.

We hebben ook wat gereden met verschillende bobine's. Dit maakte volgens mij wel verschil uit. Heb (omdat zijn bobine terug moest) via internet een andere bobine gekocht van een V70 met nog geen 100.00 op de teller. De bobine ziet er ook niet uitgeslagen uit, dus zou het goed/beter moeten zijn. Helaas nog steeds hetzelfde. Ik las hier op het forum dat iemand meerdere malen een bobine had vervangen totdat hij er ééntje had die wel probleemloos opereerde, dus deze week e.e.a. maar eens laten testen.

Over dat hoge pieptoontje. De airco is nu helemaal gevuld (zat nog maar 100 gram in) en een nieuwe verdamper gemonteerd. Volgens mij (of het zal wel tussen de oren zitten) is het pieptoontje nu over, dus het lijkt inderdaad een airco-piepje te zijn. Schijnt dat de koppelingen van de airco ook altijd kapot gaan, dus wellicht is dat het euvel.

Misha: wat voor magneetkoppeling bedoel je?
Volvo 850 2.0i aut LPi '95 - Volvo 66 station '76 - DAF 55 station '72 - DAF 55 coupé '68 - DAF 33 coach luxe '67

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het