Snelheidsmeter werkt niet

Gestart door elianmars, 21-05-2005 20:28:08

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Ik weet niet of het hier al bekend was, maar ik ben er vandaag achter gekomen dat de snelheidsmeter het niet doet, als de ABS controller gedemonteerd is  ::)

Ik heb de controller er gisteren uit gehaald, omdat deze gerepareerd moet worden. Ik had er zo lang even een "niet goede" voor in de plaats gehangen (een controller die ik op eBay gescoord heb, maar niet voor wagens met tracs blijkt te zijn  ::)).
Die controller had ik op Marktplaats gezet en vanmorgen kreeg ik een mailtje van iemand die er zo één zoekt.
Hij vroeg nog naar de nummers die er op staan, dus ik heb 'm weer gedemonteerd.

Toen ik vanavond mijn vrouw op ging halen, viel me op dat de snelheidsmeter het dus niet deed.
Omdat ik de halve middag onder de wagen had gelegen om de onderkant een beetje olie-vrij (na turbo-lekkage) te maken, dacht ik dat ik per ongeluk iets los had gemaakt.
Dus eerst een half uur gezocht naar een evt. los stekkertje of zo, totdat ik er ineens aan dacht dat ik die controller had gedemonteerd.

M'n "oude" controller dichtgetaped (ik had 'm ook al open gemaakt.......), weer teruggehangen en -joepie!- ik kan weer zien hoe hard we gaan  ;D ;D

Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat er iemand is met een op hol geslagen snelheidsmeter. Misschien ligt dat ook wel aan de ABS controller???

Turbobiker

Nooit opmerkingen over gekomen...

Nu heb ik net een 2e T-5 aangeschaft waarbij het enige echte defect een niet werkende snelheidsmeter is. Maaaaar, ook het ABS lampje brand. Kan het zijn dat deze gesoldeerd moet worden en dat de snelheidsmeter dan weer werkt? Of heeft iemand nog andere opties? Overigens doen ook de dagteller en de totaalstand teller het niet... Alle andere metertjes lijken goed  te werken.
De Tussenpaus

M a r c

Nee, is normaal. Zonder ABS-unit doet je teller het niet. Zet de unit terug en verhip! Hij doet het weer  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Ik begreep (van Emiel) dat er een sensor op de versnellingsbak zou moeten zitten. Zou die kapot kunnen zijn? En die kan ik anders 'even' wisselen met de versie van de Estate.

@Marc, ja, maar als dat ABS ding nu gesoldeerd zou moeten worden, is dat dan hetzelfde als dat 'ie niet aanwezig is?
De Tussenpaus

elianmars

Zo Lars, topicje opgegraven?  ;D

Nóg een T-5?  :eusa_clap: 8)

Edit: ik weet nu de reden van de aanschaf. Ik weet niet of die  :eusa_clap: dan wel geplaatst is......  :-\

Turbobiker

Wie zoekt... die komt af en toe wat vaags tegen ;D
De Tussenpaus