Het volgende gesis

Gestart door The Duck, 13-10-2006 20:56:04

Vorige topic - Volgende topic

The Duck

Heb een vaag probleempje, eigenlijk geen probleem maar meer een irritatie. Ik heb een Volvo V70 classic 2.5 T. De auto doet het uitstekend, loopt goed en constant stationair (zowel koud als warm). Auto houdt niet in zowel koud als warm niet. Auto trekt goed en hard door.
Alleen bij flink doortrekken en daarna ontkoppelen (en dus gas loslaten) om over te schakelen klinkt er links voor onder de motorkap een soort gesis. Tevens hoor ik dar gesis kortstondig bij accelereren vanuit 2e of 3e versnelling naar volgas. Gesis is niet constant maar een moment. Er is geen gesis hoorbaar bij open motorkap en gas geven. Het lijkt op het afblazen van een turbo maar dat lijkt me sterk. Auto loopt goed op top snelheid en verbruikt niet extreem veel. Wie heeft er een adviesje.  :eusa_think:
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

Bas850

Ik denk dat je toch gelijk hebt en dat het met het afblazen te maken heeft. Waste gate ik roep ook maar wat?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Joachim1

Denk idd de overdruk klep die open gaat als er druk onstaat in je inlaat gaat die los en krijg je een sis geluid  ;D
je hebt ook die blow of valve dingen die dan de overdruk
gewoon naar buiten heen drukt psssssss!
Mischien hoor je het extra omdat de klep ook op de turbo zit en aan de
kant van het schutboard/bestuurders kant?

Ludo

maak de luchtinlaat maar eens dicht, dan hoor je geen gesis meer. 

The Duck

Zo te horen hoef ik me dus niet druk te maken en hoort het bij zo'n geweldige volvo.  :eusa_whistle:
Volvo V70 2.5 T - zwart - 1997

Racing is the only circus where the clowns pay the bills

M a r c

Je hoort het nu ook meer met je K&N inlegfilter (dempt iets minder dan een papieren filter).
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl