Xenon in laten bouwen

Gestart door Staff, 17-10-2006 17:50:33

Vorige topic - Volgende topic

Staff

Citaat van: elianmars op 18-10-2006 23:07:30
Maar hoe kunnen ze 't dan doen voor zo'n sch**tprijs? Normaal kost 't zo rond de 500 euro.

Chippen kost daar ook 225 euries......weinig personeelskosten....geen fancy poespas....ik ben er zeer tevreden over....zijn er hier 4 in de straat die het hebben laten doen, heb ze nog niet horen klagen....

denkweb

Zou dit dan ook opgaan voor de heldere koplampen waarbij er zo'n spiegeltje voor de lamp zit...?

johan283

Citaat van: BenC70ES op 18-10-2006 22:44:41
Citaat van: DCCCL op 18-10-2006 22:42:16
wat gaat hier fout ?

De lampen zijn gewoon niet ontworpen voor Xenon, maar voor halogeenlampjes.
Xenonlichten vereisen een speciaal ontworpen reflector. (en automatische hoogteregeling+koplampwassers).

Klopt je krijgt dan last van strooi licht, heel vervelend, ik zie het regelmatig bij aftermarket Xenon kitjes.  Als het lampe-glas vervuild is krijg je ook last van strooi licht vandaar de eis op nieuwe modellen voor de wassers. De licht opbrengst is gewoon veel groter bij Xenon, en verblind -via het strooi licht- daardoor sneller. Als er maar iets verkeerd afgesteld staat  :eusa_think:

M a r c

Citaat van: denkweb op 14-11-2006 13:01:32
Zou dit dan ook opgaan voor de heldere koplampen waarbij er zo'n spiegeltje voor de lamp zit...?

Moet dat spiegeltje niet weg bij Xenon-conversie?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

denkweb

Citaat van: M a r c op 14-11-2006 13:30:58
Citaat van: denkweb op 14-11-2006 13:01:32

Moet dat spiegeltje niet weg bij Xenon-conversie?

Stel je met dat spiegeltje niet de koplamp (afstand) bij?  :-\

HaRdCoRe-WeZ

Spiegeltje wat precies voor de lamp zit? Zo ja, niet weghalen lijkt mij. Zit daar IMHO om het licht te verdelen in de reflector.

denkweb

M a r c

Laten zitten of niet? Rara...

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: M a r c op 14-11-2006 19:29:05
Rara...

Pas op, dit is een instinker :P

Laten zitten natuurlijk, anders heb je dalijk 4x grootlicht ;D

If it's not blown, it sucks...

denkweb

Verschil is echter wel dat het peertje van de Xenon-kit, anders als de halogeenpit, geen licht recht naar voren produceert...

toch blijft dit bolletje te verstellen en heeft het dus een diepere functie naar mijn idee.
Wellicht iets om eens aan de leverancier te vragen MARC?

M a r c

Eerst maar eens de set afwachten en kijken wat er in de montagehandleiding staat.

Edit:  letterlijke tekst: "als de top van de xenonlamp de kap in het koplamphuis raakt, moet deze verwijderd worden. De kap kan eenvoudig uit de koplamp worden verwijderd zonder dat dit gevolgen heeft voor het lichtbeeld."

Set net binnen en ziet er netjes uit  :) Vrijdag maar eens gaan inbouwen!

info@europeantuning.nl

denkweb

Citaat van: M a r c op 15-11-2006 13:16:26
Eerst maar eens de set afwachten en kijken wat er in de montagehandleiding staat.

Edit:  letterlijke tekst: "als de top van de xenonlamp de kap in het koplamphuis raakt, moet deze verwijderd worden. De kap kan eenvoudig uit de koplamp worden verwijderd zonder dat dit gevolgen heeft voor het lichtbeeld."

Ik ben vol verwachting in afwachting van de komende bevindingen... ( :eusa_pray: )

Ludo

Citaat van: M a r c op 17-11-2006 11:46:36
laten we het zo zeggen:  "geduld is niet mijn sterkste eigenschap"  ;D
nou, het mijne ook niet.

Citaat van: M a r c op 15-11-2006 13:16:26
daarom, waar blijven de foto's?.  :evil:

elianmars

Marc heeft niet gezegd welke vrijdag, Ludo  ;D ;)

Ludo