injector werkt af en toe niet

Gestart door alexJ, 26-09-2006 23:50:08

Vorige topic - Volgende topic

alexJ

Het is een lang drama geworden ,dat slecht lopen op gas, maar  vandaag dan "ontdekt" dat een van mijn gas injectoren af en toe niet meedoet. Daarmee is veel verklaard: de ECU uitlezen gaf aan" permanente fout lambda reading oid) en kon volgends de garage niet gereset worden.... (  alles kan natuurlijk, vind ik dan weer)  maar het bracht me wel op een spoor; bij stationair draaiende motor maar eens een voor een de connectors van de gas injectoren af en opgestoken; en zie hier, de meest linkse cilinder ( nr 1?) leek niet mee te doen. Even later echter liep de motor weer als een zonnetje ; opnieuw de stekker van de bewuste injector er af en ik kon zowaar mijn probleem reproduceren..
Daarna bleek ook de permanente fout te kunnen worden gewist, ha!

Dat hadden ze bij de firma Mesman nog niet ontdekt toen ik een paar weken terug kwam voor een check , want die hielden het op  een foutieve ontsteking  :o 

Resumee: ik heb een onwillige injector ; uiteraard zal ik de bekabeling eens grondig checken evenals de connector van de injector;  zijn er eventueel meer tips waar ik kan gaan zoeken; ik denk dat ik hier te maken heb met een slecht kontakt..?
Nog ergens verborgen relais die hier roet in het eten kunnen gooien?
Ik kan ze zo 123 niet ontdekken, maar geheid dat ze ergens zitten he..

Ik neem aan dat zo valt te meten of er stroom naar de injector loopt ;dan kan ik  vaststellen of het gaat om een mechanisch of elektrisch probleem ( luisteren of je de injector hoort werken moet denk ik ook kunnen..) maarik heb sterke vermoedens voor het laatste dus..

Jullie gewaardeerde adviezen en tips  zie ik graag tegemoet....

V70 classic 2.5

thuur

Ik lees hier wel eens dat de bekabeling van de injectors is beschadigd omdat het net iets te strak over het motorblok loopt. Goed controleren dus!

Gr ;)

DD

bij mij hebben ze de bekabeling vanaf de kant van de gashevel laten lopen. De bekabeling zit dan ook mooi onder het plastic afdekkapje. Echter het kapje dient gemodificeerd te worden om daar bedrading langs te laten lopen. De boeren die mijn inbouw gedaan hebben, hebben dat weg gezaagd en daarna er niets meer mee gedaan. De bekabeling "schuurt" echter langs het afgezaagde deel en haalt zo de isolatie weg.
Ikzelf heb een stukje vacuum slang genomen, dat in lengte gericht open gesneden en dat op het randje van het plastic afdek kapje geplaatst. Nu glijd de bekabeling over de vacuum slang.

llinssen

Citaat van: thuur op 27-09-2006 00:14:02
Ik lees hier wel eens dat de bekabeling van de injectors is beschadigd omdat het net iets te strak over het motorblok loopt. Goed controleren dus!

Gr ;)

Dat kun je wel zeggen ja. Overigens was het in mijn geval bekabeling waar je door het intapen niet zomaar kon zien dat deze doorgesleten was. In mijn geval gaf dat als resultaat dat de auto op benzine en gas tegelijk liep.

@ ALexJ:
Wanneer is deze installatie ingebouwd?
Hebben ze al een andere injector geprobeerd?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

llinssen

In mijn geval heeft de garage er, nadat ze bedacht / de diagnoe gesteldhadden dat het om een sluting in de bedrading van de injectoren 5 uur over gedaan om de sluiting te vinden. En dan was die van mij zo goed als altijd aanwezig. Niet iets volgens mij dat je met wat trekken aan de kabels zult vinden denk ik.

Kun je dit eerst niet doormeten?

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Seaman

Krijg je ook een foutmelding (middels oplichtend lampje in het display/instrumentenpaneel in de auto? Bijvoorbeeld: Fout in motorelectronica"?

V70 2.5 10V mrt 1999 Europa

llinssen