Hoeveel is mijn 850 waard?

Gestart door Bouma206, 23-10-2006 22:21:01

Vorige topic - Volgende topic

Bouma206

Ik ga onze volvo verkopen. Hoeft nog niet op korte termijn maar in april moet hij zeker wel verkocht zijn. Wij hebben aan 1 auto helaas niet meer genoeg zodat er een tweede auto bij moet. Aangezien de volvo te duur is om samen met nog een auto te rijden heb ik besloten dat hij toch maar weg moet. Erg jammer maar goed. Werken voor de auto's is ook niet goed.
Vandaar mijn vraag wat is de waarde ongeveer? Ik heb ook op marktplaats gezien maar echt vergelijkbaar zijn ze er niet. Onze volvo heeft namelijk op navigatie na zo'n beetje alle mogelijke optie's.
Ik had zelf een prijs van zo'n 5000 euro in gedachten met 16" wielen met bijna nieuwe banden. De auto heeft 417.000 km op de teller staan. Hij is dus lekker ingereden.
Onderhoud is allemaal weer gedaan. Remblokken,remolie, filters etc.
Ben benieuwd wat jullie hiervan denken?
Alvast bedankt voor de reactie's.
Fryslân boppe!!!!

Turbobiker

Klinkt als een redelijke prijs als hj aantoonbaar goed onderhouden is. Eventueel 500 euro minder, maar lager zeker niet. Zou hem misschien zelfs 500 euro duurder prijzen, maar dan loop je het risico je de markt uit te prijzen (heb je echter wel meer speelruimte)

Jammer dat je 'm wegdoet. Is niet anders.

En zet 'm ook hier te koop (voor 4000 of zo ;) )
De Tussenpaus

Vertigo

Nu al????? sh*t dat wordt hard sparen!!

* interesse is er nog steeds * nu het geld nog

elmarconi

Citaat van: Bouma206 op 23-10-2006 22:21:01
Aangezien de volvo te duur is om samen met nog een auto te rijden heb ik besloten dat hij toch maar weg moet. Erg jammer maar goed. Werken voor de auto's is ook niet goed.

Dus je verkoopt iets waarvan je weet dat het goed is, waarvan de afschrijving nihil en gaat iets kopen wat een onbekende staat van onderhoud en waarschijnlijk hogere afschrijving met zich meebrengt.  ???

Als jij straks een ander merk wilt verkopen met 400k op de teller dan ben ik benieuwd hoeveel je daarvoor denkt te vangen. Als je flink minder gaat rijden zodat een diesel onvoordelig wordt kan ik me daar iets bij voorstellen.
Autorijden kost geld, punt. Onderhoud, brandstof, verzekering, belasting en afschrijving.  Reken het nog maar eens door. Maar doorrijden in je oude getrouwe, mits weinig kosten qua onderhoud is meestal goedkoper of vrijwel kostenneutraal tov de aanschaf van een andere. Of je moet natuurlijk iets willen kopen uit de kleine klasse.

On-topic: Ik denk dat 4 mille een prijs die voor particuliere verkoop aan de hoge kant is.
Tip: zorg dat je (kopieen van ) bonnetjes qua onderhoud op de rij hebt liggen in een mapje oid.
Dat wekt vertrouwen en bespoedigt de verkoop.

Succes met de beslissing...
--
Autogas Inside . . .

Bouma206

Citaat van: elmarconi op 24-10-2006 07:54:11
Citaat van: Bouma206 op 23-10-2006 22:21:01
Aangezien de volvo te duur is om samen met nog een auto te rijden heb ik besloten dat hij toch maar weg moet. Erg jammer maar goed. Werken voor de auto's is ook niet goed.

Dus je verkoopt iets waarvan je weet dat het goed is, waarvan de afschrijving nihil en gaat iets kopen wat een onbekende staat van onderhoud en waarschijnlijk hogere afschrijving met zich meebrengt.  ???

Als jij straks een ander merk wilt verkopen met 400k op de teller dan ben ik benieuwd hoeveel je daarvoor denkt te vangen. Als je flink minder gaat rijden zodat een diesel onvoordelig wordt kan ik me daar iets bij voorstellen.
Autorijden kost geld, punt. Onderhoud, brandstof, verzekering, belasting en afschrijving.  Reken het nog maar eens door. Maar doorrijden in je oude getrouwe, mits weinig kosten qua onderhoud is meestal goedkoper of vrijwel kostenneutraal tov de aanschaf van een andere. Of je moet natuurlijk iets willen kopen uit de kleine klasse.

On-topic: Ik denk dat 4 mille een prijs die voor particuliere verkoop aan de hoge kant is.
Tip: zorg dat je (kopieen van ) bonnetjes qua onderhoud op de rij hebt liggen in een mapje oid.
Dat wekt vertrouwen en bespoedigt de verkoop.

Succes met de beslissing...

Weet je wat het is de keuze is al min of meer voor mij gemaakt. Aangezien er gewoon een tweede auto bij moet komen is het financieel absoluut niet aantrekkelijk deze auto te houden. Ik heb het tig keer uitgerekent (in mijn voordeel) maar helaas kan het gewoon niet uit. Ik houd echt heel erg veel van mijn auto maar werken voor mijn auto is niet mijn manier van leven. Vandaar deze beslissing.
Maar goed zodra hij op marktplaats gaat komt hij voor een bedrag van ongeveer 5000 euro te koop. Onderhoudspapieren zijn er niet allemaal. Afgelopen tijd dat ik de auto in mijn bezit heb is alles keurig bijgehouden.Olie, bijvullen airco remolie etc.
Fryslân boppe!!!!