Passen 17 inch velgen ondermijn verlaagde 850??

Gestart door stratie jarie, 15-10-2006 19:45:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stratie jarie

Ik heb nu 15 inch velgen onder mijn 850 liggen met een ET waarde van 43.
Banden 215/55.
Mijn Volvo 850 is aan de voorzijde met ongeveer 4 CM verlaagd, aan de achterzijde niet. Achterin ligt een 66 liter tank LPG, dus automatisch verlaagd.

Ik kan nu voor een mooi prijsje 17 inch velgen kopen met een ET waarde 43.
Banden aan de voorzijde 215/45 en aan de achterzijde 225/45.

Past dit??
Loopt dit niet aan met het maximaal in- en uitsturen? Als ik over een drempel rij raak ik dan aan de binnenzijde niet de spatschermen?

Gr.

Eugene

hier is al 1000 keer over gediscussierd op het forum.. ::)

215 45 17 rijden er veel mee rond, en dit loopt wel aan ja. Ik heb het zelf ook en ik stoor me er niet aan. 225 45 17 zal achter wel passen meer aan de voorkant niet vanwege tellerafwijking omdat de band hoger is dan de 215. Je krijgt achter dan niet alleen een bredere maar ook hogere band.

If it's not blown, it sucks...

stratie jarie

Klopt als een zwerende vinger dat het al 1000 keer ter discussie is geweest, maar ik vraag mij ofdat het ook kan als de auto verlaagd is??

Bvd.

@®-

#3
Citaat van: stratie jarie op 15-10-2006 20:34:47
Klopt als een zwerende vinger dat het al 1000 keer ter discussie is geweest, maar ik vraag mij ofdat het ook kan als de auto verlaagd is??

Bvd.
Ja, is geen probleem.

Bij mij met 215/45 R17 loopt het heel licht aan bij maximaal insturen, hou er rekening mee dat het officieel APK-afkeur is als het aan loopt. Je kan het oplossen door de steerstops te monteren van een C70 (dat zijn gele) die zijn dikker dan je nu hebt en is genoeg om het niet te laten aanlopen.

elianmars

Ik heb ook 215-45 om de 17 inch Titans, maar totaal geen last van aanlopen, hoor. Terwijl de wagen wel degelijk verlaagd is.



stratie jarie

Bedankt voor jullie reacties, ik rij vanaf dinsdagmiddag met 17 inch rond, dat is dus zeker!!!
Bij de weg.......rete strakke 850, Elianmars!!!!!!! Hoeveel CM is jouw 850 verlaagd?

Gr.

Turbobiker

De Tussenpaus

@®-

Citaat van: elianmars op 15-10-2006 21:01:48
Ik heb ook 215-45 om de 17 inch Titans, maar totaal geen last van aanlopen, hoor. Terwijl de wagen wel degelijk verlaagd is.
Ik wel, ik moet alleen wel eerlijk zeggen dat ik van de week mijn draagarmen (wat heel erg nodig was en veel eerder had moeten doen) heb vernieuwd en toen gelijk de winterbanden eronder heb gezet, dus ik weet niet hoe het nu is.

stratie jarie

Zodra ik die 17 inch velgen eronder heb liggen, wordt het toch echt tijd voor foto's.
Ik ben trouwens net genezen van mijn "gasklep trauma". Het halve forum staat er van vol.
Het begon met hoog in toeren lopen en vallen in de noodloop. Met koude motor een beroerde start......Wat nu weer!!
Vervolgens gasklephuis schoongemaakt, stappenmotor een nacht in de remmenreiniger en de volgende dag alles weer op zijn plaats gezet. Proefrit gemaakt en.........NIETS!!
g*dverd*mme, goede zin voorbij... alles op de vrouw af reageren, je kent dat wel.
Afspraak gemaakt met de Volvo dealer......ja ik had weer eens wat extra geld.
Wil ik devolgende dag naar de Volvo dealer rijden, start de Volvo zoals deze moet starten en rijdt ie weer als een speer. Dus weer omgedraaid en naar huis, eerst ff een bloemetje voor de vrouw, ik had toch iets goed te maken.
Afspraak maar gecanceld met de Volvo Dealer en tot op heden rijdt ie als een speer. ALLEEN hij valt op LPG er traag terug in toeren, moet ik nog uit zien te vogelen. De 850 moet weer opnieuw afgesteld worden op gas, mischien dat dit het toerental probleem verhelpt?????

Tot zover weer mijn avonturen.........ik maak toch wel wat mee zo met die 850. Nog ff en ik ben een volleerd Volvo monteur.
Maar......ik blijf bij mijn 850, hij rijdt werkelijk geweldig. (als er niets aan de hand is)
Gr.

elianmars

#9
Citaat van: stratie jarie op 15-10-2006 21:08:00
Bedankt voor jullie reacties, ik rij vanaf dinsdagmiddag met 17 inch rond, dat is dus zeker!!!
Bij de weg.......rete strakke 850, Elianmars!!!!!!! Hoeveel CM is jouw 850 verlaagd?

Gr.



Citaat van: Turbobiker op 15-10-2006 21:10:09
Op de foto iets van 10 cm...

:eusa_whistle:

;D ;D

't Is een photoshoppie.

Mijn wagen is zo'n 4 cm verlaagd.

Zo ziet-ie er "in het echt" uit, qua verlaging:


Eugene

Citaat van: stratie jarie op 15-10-2006 20:34:47
Klopt als een zwerende vinger dat het al 1000 keer ter discussie is geweest, maar ik vraag mij ofdat het ook kan als de auto verlaagd is??

Bvd.

dat is 998 keer ter discussie geweest. De meesten die 17" velgen hebben, die hebben ook de auto verlaagd. 17" zonder verlaging ziet namelijk niet uit. dan krijg je een XC850 ;)

If it's not blown, it sucks...