Niet willen starten

Gestart door René, 06-11-2006 18:18:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

René

Heren,
ik weet het, er zijn meerdere topics over dit onderwerp maar ik kan het niet vinden.
Vanmiddag nog weggeweest en daarna wil mijn vrouw weg en niet meer doen he!
Contact aan, alle lampjes branden en de radio doet het ook, accuspanning is oké.
Alleen hoor ik onder het dashboard een relaitje tikken, sneller dan de clignoteurs.
Sleutel doordraaien en .................niets.

Wie het weet mag het zeggen.

Ludo

hoor je het tikken werkelijk onder het dasboard vandaan komen, of komt het soms van de relais op de startmotor?.

kl64

Startonderbreker wellicht.
Haal de zekering er eens uit, dacht uit het hoofd nummer 6

AntonioMontana

Als het aan de startonderbreker ligt dan zou de startmotor nog wel ronddraaien lijkt mij? Dus ik gok ook dat het iets met de startmotor moet zijn als je echt niks hoort als je de sleutel omdraait... Zoek maar op startmotor en/of koolborstel dan kom je denk ik een hoop dezelfde problemen tegen.

René

Ik  heb geen startonderbreker, althans, ik laat de auto wel vaker een paar uur open staan voor mijn huis en dan start-ie zo. Het geklik komt echt onder het dashboard vandaan; aan de linkerkant van het stuur.

t5karel

yep,de nokkenas sensor kaduuk wellicht ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Ludo

onder het dashboard zit aan de linkerkant idd een 'hoopje' relais bijeen.
heb je helemaal geen alarm, of automatische deurvergrendeling?.

René

Ja, ik heb alarm en centrale deurvergrendeling.

Ludo

probeer dan eerst eens enkele keren te sluiten en openen van de deuren, ook het alarm enkele keren in/uit schakelen.
dan weer proberen om te starten.

kl64

Citaat van: René op 06-11-2006 19:32:53
Ik  heb geen startonderbreker....
Citaat van: René op 06-11-2006 20:05:55
Ja, ik heb alarm en centrale deurvergrendeling.

Zekering nummer 6 is hiervan. Even eruit halen (je binnenverlichting gaat uit) en je kunt uitsluiten of je startonderbreker de boosdoener is.
Met een defect hieraan gaat je startmotor niet rond.

Hoe weet je dat je accu niet de boosdoener is?
Een accu die te weinig spanning heeft , geeft ook een tikkend (startmoter)relais als resultaat.Zet eens de startkabels erop als zekerheid.

rolvio

Doe je gordel eens om een luister nog eens.... ;D ;D

rolfio

René

Helemaal gelijk Rolfio! Ik doe altijd eerst mijn gordel om voordat ik start dus dit
kwam mij vreemd voor. Omdat mijn vrouw binnenkwam met "hij doet het niet"
ben ik er zo in gaan zitten en proberen.
Overigens staat -ie nu bij Estate Services............

René

Wel weer starten: startmotor vervangen door Estate Services.
Nu weer toppie! Eén dag met die andere 850 was wel weer genoeg. ;)