Koplampglas

Gestart door mathijs, 06-11-2006 16:55:49

Vorige topic - Volgende topic

mathijs

Ik heb roffel van 01-94 met een kapot rechter koplampglas.
Heb gebeld met een leverancier voor onderdelen die alleen kon leveren vanaf 08-94.
Wie kan mij vertellen of er verschillen zijn of kan ik hem zo bestellen.
Het gaat om een 850 GLE 2.5 10 KLEPPER.

)()()sT

Exacte datum maakt niks uit ;)

Het gaat erom of je een oud of nieuw type koplamp hebt...
Oud =  brede koplamp,
Nieuw =  smallere variant...

01-94 lijkt mij het nieuwe type; de zilvere van ons is van 9-93 en heeft de oude koplampen (en bumpers) maar er rijden ook iets "oudere" met nieuwe lampen

Suc6

mehn

Citaat van: mathijs op 06-11-2006 16:55:49
Ik heb roffel van 01-94 met een kapot rechter koplampglas.
Heb gebeld met een leverancier voor onderdelen die alleen kon leveren vanaf 08-94.
Wie kan mij vertellen of er verschillen zijn of kan ik hem zo bestellen.
Het gaat om een 850 GLE 2.5 10 KLEPPER.

Er zijn 2 verschillende koplampen t/m MY 1993 en vanaf MY 1994.

Oud (hoge koplamp):

Nieuw (lage koplamp):

Let ook op het verschil van de bumpers, daar kun je het ook aan herkennen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

PeterHC

Koop het glas in ieder geval niet bij de volvo dealer daar kost ie 77 euro ex btw, dus ruim 90 euro.
Ik heb er onlangs een gekocht bij Rima in Druten (nieuw) voor ook nog altijd 72 euro inclusief.
Veel geld voor een stuk glas!
Groeten

Peter

Geert-Jan

Ik heb hem begin dit jaar vervangen en was voor een imitatie €50 kwijt bij MARANS in Veldhoven.

Volvo850Club lidnr.0504409

mathijs

Bedankt voor jullie reactie.
Ik denk dat het de smalle variant is hij heeft namelijk al het nieuwe type bumper het zelfde als Geert-Jan.

RRRRR_Ramon

Van die hoge koplampen heb ik nog 2 originele (links en rechts) liggen..... nieuw in doos........

voor eigen gebruik!  8)

@ Maikel: bekende foto's!  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

-D©©©L-

Informeer eens bij www.artaparts.nl  een komplete imitatie koplamp kost daar € 89,--  Ik heb zelf destijds (juni 2006) voor twee imitatie gazen  € 72,-- betaald, welliswaar niet bij arta parts, maar het geeft wel een idee van de kosten. Origineel hella (OEM) is meestal wel via onderdelen handel leverbaar, maar kost iest meer.

RRRRR_Ramon

Citaat van: DCCCL op 07-11-2006 18:06:03
Informeer eens bij www.artaparts.nl  een komplete imitatie koplamp kost daar € 89,--  Ik heb zelf destijds (juni 2006) voor twee imitatie gazen  € 72,-- betaald, welliswaar niet bij arta parts, maar het geeft wel een idee van de kosten. Origineel hella (OEM) is meestal wel via onderdelen handel leverbaar, maar kost iest meer.

1 origineel glas (model '93) kost bij de dealer 72 euro ex. BTW.  :o Even rondshoppen kan dus zin hebben inderdaad.  ;)

Nadeel van de imitaite-units is wel dat je die dan ook helemaal moet vervangen en dat is best wat werk volgens mij. Een los glas kan daar niet op vervangen worden omdat het glas 1 geheel is met de unit. Voordeel kan zijn dat het licht wel een stuk "frisser" is. Over de kwaliteit en pasvorm van de imitatie-units is mij niets van bekend.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

-D©©©L-

Citaat van: RRRRR_Ramon op 07-11-2006 18:20:50
Nadeel van de imitaite-units is wel dat je die dan ook helemaal moet vervangen en dat is best wat werk volgens mij. Een los glas kan daar niet op vervangen worden omdat het glas 1 geheel is met de unit. Voordeel kan zijn dat het licht wel een stuk "frisser" is. Over de kwaliteit en pasvorm van de imitatie-units is mij niets van bekend.

Je kan van imitatie huizen ook de glazen los vervangen.  ;D
De imi glazen die ik had (valeo) kwamen met een vers rubber en uiteraard verse klemmetjes.