mijn roffel heeft problemen (stottert)

Gestart door roffelfreak, 03-11-2006 04:09:16

Vorige topic - Volgende topic

roffelfreak

daag mensjes ik heb sinds 3 maanden een mooie roffel 2.3 20v T5 station uit 94.

nu heb ik sinds eergister een probleem.
ik ben met een paar colleg's gaan uiteten nix aan het handje, kom het resauran uitlopen en wil een van de aangeschoten mannen naar huis brengen zoals het hoort ;D.. nou deed hij moeilijk met starten en stottert hij als ik wil optrekken. als ik afrem voor het stoplicht slaat hij af zodra ik de koppeling intrap.
soms zakt hij alleen in toerental tot tegen afslaan en dan komt hij weer omhoog. dit is zeer vervelend als je elke keer aan een stoplicht afremt en weer opnieuw moet starten( is trouwens ook niet goed voor gebruik ;))

wie kan mij helpen ik heb al gelezen over de bougies en kabels die worden dinsdag vervangen..
ik hoop dat jullie me kunnen helpen mzzl

Moose

Het lage (wisselende)  toerental kan de maken hebben met je luchtmassameter. Bij mij waren de contacten van de stekker geoxideerd. Dit is de stekker die op de slang zit die naar je luchtfilterkas gaat.

Kleine moeite om deze te reinigen, misschien helpt het.

groet,
Moose   ;D

dirktv

foutcode's uitlezen helpt je ook een eind in de goede richting!
Dat kun je makkelijk zelf doen bij jouw t5.

roffelfreak

ja dat heb ik ook al vaker gelezen foutcodes doorlezen maar dan moeten jullieme toch eens vertellen hoe ik dat moet doen want daar heb ik geen enkel idee van ???   :eusa_think:  en waar kan ik het beste die contacten mee schoonmaken kruipolie ofzo ???

-D©©©L-

Welkom Smeerpijp (wat een nicknames tegenwoordig...),

Citaat van: smeerpijp op 03-11-2006 14:55:39
ja dat heb ik ook al vaker gelezen foutcodes doorlezen maar dan moeten jullieme toch eens vertellen hoe ik dat moet doen want daar heb ik geen enkel idee van ???   ...
je leest dus al een tijdje mee  ;),
dan heb je vast ook vaker een bericht gezien van deze strekking:

Probeer eens   en dan: "Uitlezen Foutcodes". D'r gaat in de 1e link een wereld voor je open  ;)
Echt, het is allemaal al eens mooi op een rij gezet. Speciaal omdat dit deze materie redelijk ondoorzichtig is en dit soort vragen dus met regelmaat voorbij komt.

Lees ook dit onderwerp eens goed door.

suc6 !

thuur

Citaat van: smeerpijp op 03-11-2006 14:55:39
... en waar kan ik het beste die contacten mee schoonmaken kruipolie ofzo ???

Olie geleidt geen stroom :eusa_doh:

Alcohol of remmenreiniger (pas op je lak!).

Gr 8)

roffelfreak

ok thuur dus pure alcohol met een tandenborstel ofzo.. ik zal het eens proberen.

dcccl ja sorry van mijn nickname :angel: ik heb hem ook niet zelf bedacht haha

roffelfreak

mensen goed nieuws!! het probleem is opgelost dankzij een aardige meneer in een gele auto :eusa_shifty:

ik heb voor mijn probleem de ANWB ingschakeld want daar betaal ik ze immers voor is het niet.
hij kwam zag en overwon het bleek de luchtinlaat slang op het blok te zijn die hing los  ;D daar voor zo druk gemaakt haha mensen met goede ideeen en oplossingen hartelijk bedankt.
groetjes

R o b