Lambda hoort te branden bij lpg??

Gestart door sjors, 06-11-2006 17:36:15

Vorige topic - Volgende topic

b0nkolok

CiteerHet lambda lampje hoort niet te branden.
Haal hem eruit of zo

Of plak het af met een zwarte tape. Vaak is de oorzaak een vacuum lekje, maar als je roffel normaal rijdt is er nix aan de hand. Soms gaat het L-lichtje branden na en RICA bezoekje. Dat zal hier niet het geval zijn? Probeer ook eens je MAF stekker te reinigen en in te spuiten met contact spray (zie elders op de forum). Om vacuum lekjes op te sporen gebruik je b.v. remmenreiniger. Gaat het stationair toerental omhoog dan weet je dat er een lek in een slang(etje) is. Foutcodes: b.v. 414, te hoge laaddruk (nogal wiedes met een flash) van de turbo (bij mij het geval). Best aardig dat de turbo es flink blaast als ik dat wil :D
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

theovh

Ik vraag me eigenlijk af of het lambdasonde lampje dan niet brand bij het rijden op benzine?

Theo

Ps. bij mij brand ie ook niet op gas
Wat heb je aan  veel paardekrachten als er een ezel achter het stuur zit.

sjors

Bij mijn vorige brandde het lampje ook niet. maar auto rijdt verder super, alleen beetje dorstig misschien, heb met alleen maar snelweg een keer 1 op 8 gehaald, anders is het altijd een kleine 1 op 7.

Vacuumlekje, zou kunnen, weet ook niet hoe ik dat weer weg kan krijgen.

Anders nog een resetten dmv accu lang los. Of is dat geen optie en kan dat kwad op een of andere manier??