Kilometers of geen Kilomters

Gestart door roel, 31-10-2006 15:11:31

Vorige topic - Volgende topic

roel

Hallo,

Ben op zoek naar een V70 of 850 station. Bij voorkeur automaat en goede onderhoudshistorie. Ik twijfel nu tussen een V70 met veel km's (300K) van 'n particulier of 'n 850 met 196K ook particulier. Beide auto's wil ik 'n aankoopkeuring op laten doen. Ben zelf qua uiterlijk wat meer gecharmeerd van de V70 maar hik beetje tegen die hoge km stand aan. Wie kan me adviseren, wat mag ik verwachten qua onderhoudskosten en wat moet er in ieder geval al gedaan zijn aan de auto?
Oh ja, weet er toevallig iemand 'n goed adres regio utrecht voor onderhoud?

Bedankt alvast,Roel

-D©©©L-

Welkom op het forum, Roel.  :)

De info die je zoekt staat grotendeels in het zgn. Aankoop Topic
Een aankoop keuring kan verstandig zijn, dit heeft sommige club/forum leden al behholijk wat kosten bespaard (hè peter ...  ;)).
Vraag naast het boekje en evt. facturen in ieder geval de historie na bij het bedrijf waar de auto onderhouden is. Informeer ook naar bijzonderheden (dingen die juist niet gedaan zijn vanwege de kosten o.i.d.) dat kan je op voorhand al de kosten van een externe keuring besparen. Indien de auto onderhouden is bij een universeel bedrijf dat weinig volvo's doet, loop je heel vaak tegen de genoemde typische volvo 850 kwaaltjes aan.
Qua onderhoud adressen kan ik je niet verder helpen (of je moet de regio utrecht wat uitbreiden)  ;D

suc6 !

Hen3

DCCCL vergeet te vermelden dat die V70 met z'n 3 ton nog heel wat km's mee kan... kijk maar eens bij Wie heeft de hoogste kilometerstand

Automaat zou ik zeker doen, ik wil niet anders meer.

Vertigo

Welkom Roel,

In aanvulling op de vorige schrijvers wil ik nog toevoegen dat goed onderhoud en hoe de auto aanvoelt belangrijker is dan de werkelijke kilometerstand. Mijn vorige 850 had 100.000km minder gelopen dan mijn huidige bij aanschaf had, alleen alles aan mijn huidige voelde beter aan. Niet dat die andere slecht was, maar ondanks de fors hogere kilometerstand had ik een nog beter gevoel bij mijn huidige auto dan bij mijn vorige. Van mijn huidige auto was het onderhoud bekend, van de vorige niet.

Ik heb mijn huidige auto gekocht met 368000 op de teller en ben tot nu toe niet voor verrassingen komen te staan.
Zoals hierboven al is aangegeven hoeft 3ton voor een V70 geen probleem te zijn.
Ik weet niet hoeveel je rijdt, maar zelfs als je 20.000km/jaar rijdt (op benzine?) moet je er nog zeker 5 a 10 jaar in kunnen rijden zonder al te veel problemen. Wel de auto blijven onderhouden natuurlijk.

roel

Bedankt voor de tips.
Ik ga voor 'n V70 met max 220 op de teller. De V70 met veel km's had geen sluitende historie en de 850 stond al 3 maanden te koop wat ik ook niet helemaal vertrouw.