Emigreren, wel eens aan gedacht?

Gestart door why-not, 07-11-2006 19:19:38

Vorige topic - Volgende topic

why-not

Ik zit de laatste tijd een beetje rond te neuzen op de diverse emigratie internetsite´s.
heeft wel een beetje mijn belangstelling, eens een keer ergens anders leven.
zijn er hier meer mensen die met die gedachte rondlopen en zoja waarnaartoe??

haRtV70R

Jazeker! Ben met mijn broer en zijn gezin al diverse malen bezig geweest om naar een ander land te emigreren.(brainstormen) Liefst iets buiten de E.U. Zwitserland of anders Canada (maar das zo lastig met je familie) Zwitserland genoot de voorkeur.

Is dus nix van gekomen ;D
[move][/move]

Freulig

Jazeker !
Hoewel emigreren een groot woord is.  Zit er aan te denken om naar Duitsland te vertrekken. Gaan er vaak op vakantie, en verdiep me dan ook wel eens in andere zaken mbt het dagelijks leven aldaar.
ALs ik terug ben heb ik altijd het idee dat ik hier opgelicht wordt: Ze verkopen er gewoon minder troep. Restaurants zijn normaal geprijsd. Mensen lijken overal gewoon veel professioneler met hun vak bezig te zijn. Tandarts kost de helft: ziekenhuisopname minder dan de helft. Onderwijs en scholen staan op hoger niveau.
Ook vind ik de sociale omgangsvormen -een tikje formeler misschien- een stuk plezieriger.
Dus: heb ook al een plan: eerst baan zoeken in Arnhem/Nijmegen en in Duitsland gaan wonen, en na inburgering in Duitsland gaan werken en eventueel verder in het land gaan wonen.

Racingbrick

Citaat van: Misha op 07-11-2006 19:26:07
Jazeker !
Hoewel emigreren een groot woord is.  Zit er aan te denken om naar Duitsland te vertrekken. Gaan er vaak op vakantie, en verdiep me dan ook wel eens in andere zaken mbt het dagelijks leven aldaar.
ALs ik terug ben heb ik altijd het idee dat ik hier opgelicht wordt: Ze verkopen er gewoon minder troep. Restaurants zijn normaal geprijsd. Mensen lijken overal gewoon veel professioneler met hun vak bezig te zijn. Tandarts kost de helft: ziekenhuisopname minder dan de helft. Onderwijs en scholen staan op hoger niveau.
Ook vind ik de sociale omgangsvormen -een tikje formeler misschien- een stuk plezieriger.
Dus: heb ook al een plan: eerst baan zoeken in Arnhem/Nijmegen en in Duitsland gaan wonen, en na inburgering in Duitsland gaan werken en eventueel verder in het land gaan wonen.

Exact!!,

Das ook mijn plan, en daar komt nog bovenop dat je daar voor zeer redelijke prijzen kunt wonen, ( wie wil nu geen dubbele garage met een smeerput).
Service kan je daar nog vinden, en de mensen zijn aardig, ook de prijzen zijn leuk.
En... het is daar niet zo druk als hier, en Duitsland heeft een prachtig landschap.
Helemaal mooi is het gebied in voormalig DDR, denk dan aan Leipzig en Dresden, die kant, tegen Polen aan, waanzinnig mooie wegen, kan je over oneindige heuvels kijken.

2e keus zal Belgie zijn, dan het liefst in " achterlijk" gebied in Belgie,  ik denk dan aan Lommel of omgeving, eventueel Belgisch Limburg net aan de andere kant van de Maas...

Ik denk dat ik genoeg ben uitgemolken in dit land...

Freulig

Citaat van: Racingbrick op 07-11-2006 19:34:07
.........en daar komt nog bovenop dat je daar voor zeer redelijke prijzen kunt wonen, ( wie wil nu geen dubbele garage met een smeerput).
Let wel: is natuurlijk vooral zo als je je baan in Nederland hebt, zodat je nog recht hebt op renteaftrek op je hypotheek. Als je in DLD werkt, heb je waarschijnlijk geen aftrek meer, wat ook de lagere huizenprijs verklaart.

Als je gewoon werkt voor je geld zeker ! ;)

En dan het gelul... (excuses): mijn vrouw moest een kroon op een kies: kost hier minstens !!! 575 euro. Exact dezelfde behandeling in DLD: 275 euro. Belachelijk, ophangen die lui... Misdadig is het

Racingbrick

Citaat van: Misha op 07-11-2006 19:38:09
.........en daar komt nog bovenop dat je daar voor zeer redelijke prijzen kunt wonen, ( wie wil nu geen dubbele garage met een smeerput).
Let wel: is natuurlijk vooral zo als je je baan in Nederland hebt, zodat je nog recht hebt op renteaftrek op je hypotheek. Als je in DLD werkt, heb je waarschijnlijk geen aftrek meer, wat ook de lagere huizenprijs verklaart.
Als je gewoon werkt voor je geld zeker ! ;)
En dan het gelul... (excuses): mijn vrouw moest een kroon op een kies: kost hier minstens !!! 575 euro. Exact dezelfde behandeling in DLD: 275 euro. Belachelijk, ophangen die lui... Misdadig is het

Durf jij vergif in te nemen dat wij dat nog lang zullen hebben hier?
Ik heb weinig moeitje met een Duits vrijstaand huis van max 200.000 zonder aftrek, dan het zelfde huis hier van 500.000 met aftrek, reken maar eens uit....
Hebben we het nog niet over OWZ, huurwaarde forfait etc etc., dan kennen ze bijna niet daar...

Emiel

Verhuizen uit Nijkerk is al emigreren.... :eusa_silenced:

Rayman

Och soms denk ik er wel eens over...maar vaak blijft het bij dagdromen. Ik heb in mijn studietijd een superstage en studie gehad in Lancashire en Yorkshire (UK). Och...Wie weet...:) Ooit  ::)

Freulig

Ik heb ooit voor mijn werk een aantal keer in engeland mogen vertoeven, mijn broertje woont er...
Maar vind het toch een beetje raar volk, in ieder geval in een werk-situatie..
Wel mooi land verder, en iig geen taalbarriere..

Op het werk iedereen vreemden voor elkaar, 's avonds naar het café duiken ze na veel alcohol bijna in bed met je (ookal ben je wildvreemd), en dan de volgende dag op het werk denk je: dan is het ijs gebroken, maar nee hoor, volgende dag weer wildvreemde en 's avonds weer hetzelfde....

Ben

Ik heb ook een poos in het buitenland gewerkt en kom nog regelmatig in verschillende landen.
Maar toch ben ik altijd weer blij als ik in Nederland terug ben.

ik bekijk met belangstelling en verbazing de diverse TV programma's van mensen die in een buitenland een nieuw leven beginnen. En telkens denk ik weer hetzelfde.... gelukkig hoef ik niet.

Maar ook ik zeg nooit nooit.

Turbobiker

Laat er maar lekker veel vertrekken ;D
De Tussenpaus

BenC70ES

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Taranis

Ben d'r ook wel serieus mee bezig ja... heb het niet zo op het bekrompen Nederland...

Afgelopen weekend uit geweest, m'n nichtje was ook mee. Stel van die turken of marokkanen of weetikweel wat voor volk het was vond het nodig om d'r te betasten. Ze liet 2x tamelijk duidelijk merken dat ze er niet van gediend was. Derde keer zei ik er iets van en had meteen een klap op m'n neus te pakken (bril kapot, verder niets). Wie wordt er uit geflikkerd door de (eveneens van allochtone afkomst) uitsmijter? Juist ja, ik dus. Heb ik geslagen? Nee! Heb ik er spijt van dat ik niet geslagen heb? Ja!

Op 1 of andere manier is er iets heel erg mis met dit land. Toen ik vorig jaar een half jaar in Zweden zat heb ik serieus weer erg moeten wennen aan Nederland. Weinig ruimte, iedereen is gestresst, weinig sociaal gedrag... toen ik op vakantie was bij familie in Australië had ik na 3 weken eigenlijk geen zin om nog terug naar Nederland te gaan. Als het emigreren wordt, dan dus óf Zweden óf Australië. Gezien ik nog familie en vrienden in Nederland achter zou laten, lijkt Zweden me dan realistischer. Noorwegen is qua landschap nog veel mooier, ik heb alleen niet zoveel met dat land...  ::)

Barry_C70

I've pretty much lived all over the place: Holland, US, UK, Malaysia, Singapore, Germany, and I think of all the places I've been to, Holland is one of the nicest places I've ever lived.

But there's no way I'm going to live here forever. Coming from a big city (Houston, TX) not even Amsterdam stacks up to that. And there are some things a big city just has that smaller towns just don't have. I'll probably go back to the US eventually, but if I can help it, I'd like to go to Canada maybe, they say its the US with European refinement... sounds like a Volvo with V12 engine, but I'm not sure.

thuur