luie (gas)veren achterklep

Gestart door Mike855, 10-05-2006 19:29:10

Vorige topic - Volgende topic

Mike855

nog nergens een topic gevonden over luie (gas)veren in de achterklep van de Estate... Mijn klep moet ik met de hand tot bovenin open duwen, anders valt -ie weer dicht (au). Zit er in het dak een veer of gasveer verwerkt en is die makkelijk te vervangen...? ???
Grtz, Michiel

mehn

Citaat van: Mike855 op 10-05-2006 19:29:10
nog nergens een topic gevonden over luie (gas)veren in de achterklep van de Estate... Mijn klep moet ik met de hand tot bovenin open duwen, anders valt -ie weer dicht (au). Zit er in het dak een veer of gasveer verwerkt en is die makkelijk te vervangen...? ???
Grtz, Michiel

Aan elke kant 1 gasveer. Voor ervaren vervangers is het een kwartiertje werk.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Mike855

Thanx -- ik had m'n koffie nog niet gehad... ;) maar nu heb ik weer voldoende leesvoer!

IRH

Voor onervaren vervangers was het 20 minuten... ;D

Eugene

Zijn die voor Sedan en Estate hetzelfde?

If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: eugene op 10-05-2006 23:13:34

Zeker niet ;D

Gr 8)

mehn

Citaat van: thuur op 10-05-2006 23:34:49
Citaat van: eugene op 10-05-2006 23:13:34
Zeker niet ;D
Gr 8)

Maak dat "Zeker" maar zwart ofzo, of onderstreep het maar  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M@rtijn

Vandaag de gasveren vervangen, heb ze van de volvo beurs in utrecht bij estate services gehaald.Een merkbaar verschil met de oude alleen de eerste 10 cm moet ik hem nog omhoog helpen daarna gaat ie harder en krijgt de auto bovenop iets een schok.

Heb al gelezen dat ze eventueel verder naar de achterbank geplaatst moeten worden, maar dit was alleen als ze te lang waren?? Mijn nieuwe veren zijn even lang als de oude.

Is het een kwestie van de veren dan toch iets naar voren te stellen zodat de druk groter wordt en de klep de eerste zet omhoog krijgt ??

Alvast bedankt

M@rtijn
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal ;)