Uit de illegaliteit

Gestart door JanS70tdi, 25-08-2007 14:14:41

Vorige topic - Volgende topic

JanS70tdi

Dag allemaal,
Omdat ik mij steeds meer voelde aangesproken ('u bent niet ingelogd...') heb ik besloten mij ook legaal op dit forum te gaan bewegen. Ik ben inmiddels oo aangemeld op het Volvo forum, maar in de praktijk vind ik meer informatie op het 850 forum.
Ik ben Jan, 57 jaar, woon in het mooie Drenthe en sinds een maand of vier eigenaar van een Volvo S70 TDI, bj 1998, 280.000 km, olive green, beige interieur, half leer, ecc, cc, lm velgen en inmiddels afgedopte EGR klep (met dank aan alle diesel deelnemers in dit forum).
Dat ik weer Volvo ben geen rijden heeft te maken met oude liefde die niet roest. In de jaren zeventig in totaal vier Volvo's gehad, een 144, een 242, en twee keer een 745, allebei met LPG. Daarna altijd lease-auto's gereden maar nooit in aanmerking gekomen voor de prijscategorie waarin de "zweedse" Volvo's vielen.
Die liefde is dus nooit over gegaan en toen ik in de situatie kwam dat ik voor mij eigen vervoer moest zorgen, na een half jaar uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een Volvo diesel toch wel erg mooi is. Niet alleen vanwege de riante stoelen en de optimale been- en hoofdruimte, maar ook door die mooie 5 cylinder TDI. Je kunt er heerlijk 'schakellui' in rijden, als je met wat snellere jongens mee wilt kan dat ook en als caravantrekker is-tie onvolprezen. Bovendien is het gerbuik meer dan acceptabel (zit na zo'n 15.000 km op een gemiddelde van 1 op 16 (volgens de boordcomputer 1 op 16,5). Ben inmiddels gestopt met sponsoring van Koos Spee, vandaar.
Als deelnemer aan dit forum zal ik een ondergeschikte rol gaan spelen. Ben geen techneut (lampje wisselen, radiootje inbouwen, EGR klep afsluiten) dat lukt, maar daar houdt het wel ongeveer op.
Optische tuning spreekt mij niet aan. Overigens niets ten nadele van al die, in sommige gevallen fantastisch mooi opgetuigde exemplaren die je regelmatig voorbij ziet komen. Ik houd van puur en zoals mijn Volvo er nu bij staat is zij dat 100 procent. Zelfs onlangs een CT-503 gekocht in plaats van de flashy Pioneer die erin zat. Aan een radio/CD speler heb ik genoeg.
Wat valt er verder nog te melden. Ik ben niet zo'n poetser, schoon is goed genoeg. Wel een beetje perfectionisch, dus alles functioneert (nog) zoals het hoort. Tenslotte hoop ik hier nog veel te kunnen leren en wie weet zal ik mij ook nog wel eens laten horen.

Groeten, Jan

jero

Gunnar

Welkom, ik heb ook een S70 TDI maar dan van 1997, als je een vraag wil stellen stuur me gerust een pm.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Chris

Welkom op het forum Jan.

Marc O.

Welkom op dit forum! Had er al iemand om foto's gevraagd? ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Michael

Welkom Jan ik ook uit Drenthe veel plezier met de Volvo en wie weet komen we elkaar een x tegen!  :D Ehm foto's?

Eugene

Welkom hier, nu officieel aanwezig ;D

If it's not blown, it sucks...

hathü

Ook welkom, ben ook 57 en heb een v70tdi uit 1998 zo,n 350000 km, Antracietkleur. Egr afgedopt bevalt prima, geen mistbank meer bij flink gas geven, gebruik 1 op 15, deze week nog Spee gesponsort lette even niet op de km teller maar wel voet op het gas, plotseling een flits, was geen Volvofan maar een flitspaal. Ben benieuwd hoe hard ik reed.