Ik en mijn auto

Gestart door Estate 2.3 Turbo, 20-11-2006 16:56:24

Vorige topic - Volgende topic

Estate 2.3 Turbo

Sinds bijna twee weken trotse bezitter van een 855 T5
Al veel nuttige dingen van dit Forum gehaald.
Reed hiervoor in een Peugeot 307 (!) en daarvoor in een Seat Toledo TDI
Was met beide auto's actief fora bezoeker.
Vooral bij Seat was de tendens bij elke vraag "waarom ga je niet naar de dealer?"
Terwijl je juist een forum bezoekt om meer te weten te komen over je auto zonder meteen de knip te trekken.
Dat heb ik gelukkig hier nog niet gemerkt.
Merk dat er veel liefhebbers tussen ziten.
Was de afschrijving beu en op zoek naar iets tijdloos.
Dan is er in mijn ogen maar 1 optie een Volvo Estate.
Het plan is dan ook met deze langer door te rijden dan ik tot nu toe gewend ben met auto's
Een Volvo Estate was altijd al een stille wens van me.
Dat ie dan ook nog sportwagen prestaties heeft is helemaal meegenomen.
Alleen dat ik flink terug moest in bouwjaar was even een drempel waar ik over moest.
Rij nu dus een : 850 Estate 2.3 i Turbo T5 (855) uit '94 met 284000 op de teller.

Esveldt

Welkom uiteraard!

Mooie bak!

Ik adviseer lijnzaadolie! :eusa_hand:

Dan heb je hem helemaal mooi donker!

Heel veel plezier ermee.

The Saint

Citaat van: Esveldt op 20-11-2006 17:59:10

Zou 'm helemaal af maken! Mooie wagen, gefeliciteerd!
No shirt no shoes, no pinball

Turbobiker

284k...

'94...

Je hebt een jonkie. ;)

Welkom met je mooie wagen. Maar eh, het kan altijd harder! Plannen?
De Tussenpaus

Racingbrick

Welkom uiteraard!

Mooie bak!

Heel veel plezier ermee.

Ik zou iets duidelijker zijn voor het geval hij de hele wagen in gaat smeren... ;D

De kunststof bumperdelen en o.a. de stootstrips aan de zijkanten willen nogal eens wit uitslaan, dat zien we zelfs op de foto hier.
Remedie: ga naar de Gamma o.i.d. , koop een fles lijnolie voor 2,75 smeer dit op de verkleurde kunststof delen,smeer die enkele malen in, ( ook b.v. de deurgrepen) en je hebt nieuwe kunststof delen.
Doe dit alleen met droog weer, als het regent heb je geen mooi effect....

Estate 2.3 Turbo

Ja bedankt voor de tip!
Was al op zoek naar een oplossing hiervoor
Lijnolie kende ik nog niet (als oplossing)

Ludo

slaolie werkt ook goed.

ief

Volgende maand gewoon lekker inwrijven met oliebollen..... :eusa_whistle:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elianmars

Citaat van: ieV70 (Ivo) op 20-11-2006 19:52:19
Volgende maand gewoon lekker inwrijven met oliebollen..... :eusa_whistle:

;D ;D ;D ;D ;D

Welkom op het forum!  :)

-D©©©L-

Citaat van: Racingbrick op 20-11-2006 19:24:10
Welkom uiteraard!

Mooie bak!

Heel veel plezier ermee.

Ik zou iets duidelijker zijn voor het geval hij de hele wagen in gaat smeren... ;D

De kunststof bumperdelen en o.a. de stootstrips aan de zijkanten willen nogal eens wit uitslaan, dat zien we zelfs op de foto hier.
Remedie: ga naar de Gamma o.i.d. , koop een fles lijnolie voor 2,75 smeer dit op de verkleurde kunststof delen,smeer die enkele malen in, ( ook b.v. de deurgrepen) en je hebt nieuwe kunststof delen.
Doe dit alleen met droog weer, als het regent heb je geen mooi effect....

Gekookte lijnolie, anders wordt het echt een puinhoop. Met een heel klein dopje kan je de hele auto doen, veel meer dan een vettige lap moet het niet zijn. Liever heel dun en een paar keer extra doen.
Een deel van componenten uit de olie moet verdampen dus de temperaturen die wel nu hebben zijn eigenlijk een beetje laag. Mooiste is heel dun insmeren en gelijk in een najaars zonnetje zetten tot het droog is.

elianmars

En smeer niet te veel van die zooi op de lak. Gaat er behoorlijk moeilijk af, namelijk...... :eusa_doh:

Gmid

Citeer
Het product wordt als rauwe lijnolie, gekookte lijnolie of als flax oil (vlasolie) op de markt gebracht. Lijnzaadolie is een belangrijk onderdeel van linoleum. Verder wordt het gebruikt voor het maken van zeep en kunsthars. Ook wordt het gebruikt in brood.
Lijnolie is een van de oudst gebruikte oliën en wordt sinds eeuwen gebruikt in verven en vernissen, producten die nu weer populair worden. Tevens wordt lijnolie gebruikt voor de conservering van ongeverfd hout en van visnetten. Hiertoe moet de lijnolie dan wel gekookt of zelfs dubbel gekookt worden.

Klinkt als erg goed voor de lak. Misschien toch tijd voor een alternatief wat speciaal voor dit doel gemaakt is? Wat geen hars is/wordt. Wat niet op de lak blijft 'plakken'. Wat niet elke 2 weken opnieuwe gedaan moet worden. Wat geen rare glans op de bumpers geeft.

En nee. ik heb geen aandelen, enkel ervaringen.

;D

Welkom trouwens. 8)
Volvo C30 '12

-D©©©L-

Citaat van: Gmid op 21-11-2006 01:54:26
Citeer
Het product wordt als rauwe lijnolie, gekookte lijnolie of als flax oil (vlasolie) op de markt gebracht. Lijnzaadolie is een belangrijk onderdeel van linoleum. Verder wordt het gebruikt voor het maken van zeep en kunsthars. Ook wordt het gebruikt in brood.
Lijnolie is een van de oudst gebruikte oliën en wordt sinds eeuwen gebruikt in verven en vernissen, producten die nu weer populair worden. Tevens wordt lijnolie gebruikt voor de conservering van ongeverfd hout en van visnetten. Hiertoe moet de lijnolie dan wel gekookt of zelfs dubbel gekookt worden.

Klinkt als erg goed voor de lak. Misschien toch tijd voor een alternatief wat speciaal voor dit doel gemaakt is? Wat geen hars is/wordt. Wat niet op de lak blijft 'plakken'. Wat niet elke 2 weken opnieuwe gedaan moet worden. Wat geen rare glans op de bumpers geeft.
...

Overdrijven is ook een kunst, je moet dat spul gewoon niet op de lak smeren (je veegt het er trouwens zo af, no-problemo). Vergelijk het maar met de kleuterschool, kleurtjes netjes bìnnen de lijntjes  ;) Bovendien staat er enkel waar het allemaal in verwerkt wordt.
Als je een rare (gelige) glans krijgt, heb je véél en véél teveel gebruikt. Meer dan 2 x per jaar een vette lap er langs is echt niet nodig.

Wat doen de aandelen op dit moment ?!

FGG

Citaat van: DCCCL op 20-11-2006 23:42:10
Gekookte lijnolie, anders wordt het echt een puinhoop.

mee eens :)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Citaat van: FGG op 21-11-2006 08:35:27
Citaat van: DCCCL op 20-11-2006 23:42:10
Gekookte lijnolie, anders wordt het echt een puinhoop.

mee eens :)

En het werkt ook op daklijsten, rubbers, randjes om je spiegels, ruitenwisserarmen etc etc.
zegmaar alles wat niet in de hoofdkleur van de auto gespoten is.
Er zijn zelfs mensen die hun (verweerde) achterlichten er mee doen die moeten dan wel wat vaker.

Tav aanbrengen, als de onderlaag ook iets is opgewarmd gaat het fijner, verder gelijk als was aanbrengen, even wachten, uitwijven met een oude theedoek oid. Gewoon een lekker plekje uit de wind in de zon zoeken dus.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂