Tachopuls

Gestart door mmpa, 21-05-2003 22:53:20

Vorige topic - Volgende topic

mmpa

Hallo,

Ik zou graag zelf een navigatiesysteem in mijn volvo 850 uit 1995 willen bouwen maar heb daar de kabel voor nodig die de pulsen afgeeft. Kan iemand mij dit uitleggen of is dit heel ingewikkeld?
Het kan toch niet zo moeilijk zijn als ze er bij een inbouwgarage voor alles ongeveer een uur bezig zijn ( dat zeggen ze), Maar ik doe het liever zelf.

Vast bedankt,
Maarten

855-Champagne

Hallo Maarten

Ik ga maandag een navi inbouwen ,zal dan even kijken waar die puls vandaan komt en laat het je weten of wil je het van het weekend al doen.
Een uur voor het inbouwen van een navi is wel erg snel maar hangt misschien van het systeem af

Gr John

Danny

Stekker A( de grootste stekker achter op het instrumentenpaneel)
pen 6 = 48 pulsen/omwenteling
pen 7 = 12 pulsen/omwenteling

Pen 7 zit tevens aan stekker B (kleine stekker) van de radio ook pen 7, ik dacht 'n geel/zwarte draad, de andere pennen zijn voor de deurspeakers

mmpa

Hallo,

Ik kan de draad niet bij de radio vinden, zit deze bij alle volvo's hier, mijn Volvo is uit 1995. Als je denkt deze gevonden te hebben hoe kun je dit dan meten ?
Hoe lastig is het om het instrumentenpaneel te verwijderen? welke schroeven moeten dan los?

Vast bedankt voor de reacties,
Maarten

Roy V70R

Citaat van: mmpa op 22-05-2003 17:54:40
Hallo,

Ik kan de draad niet bij de radio vinden, zit deze bij alle volvo's hier, mijn Volvo is uit 1995. Als je denkt deze gevonden te hebben hoe kun je dit dan meten ?
Hoe lastig is het om het instrumentenpaneel te verwijderen? welke schroeven moeten dan los?

Nee, deze draad is niet bij alle typen te vinden achter de radio.
In jouw geval zit de pulsdraad links bij de stuurkolom.
Er ziiten daar drie stekkerblokken. De pulsdraad zit in de rode stekker op pin 38, dit is een geel/zwarte draad.
LET OP!! er ziiten meerdere geel/zwarte draden, alleen op pin 38 zit een puls. Met een zaklamp kun je de nummers goed zien op de stekker.

Suk6.

Groeten roy.

850 GLT - 855 T5 - V70R

mmpa

:)Ik kan de draad niet bij de radio vinden, zit deze bij alle volvo's hier, mijn Volvo is uit 1995. Als je denkt deze gevonden te hebben hoe kun je dit dan meten ?

Nee, deze draad is niet bij alle typen te vinden achter de radio.
In jouw geval zit de pulsdraad links bij de stuurkolom.
Er ziiten daar drie stekkerblokken. De pulsdraad zit in de rode stekker op pin 38, dit is een geel/zwarte draad.
LET OP!! er ziiten meerdere geel/zwarte draden, alleen op pin 38 zit een puls. Met een zaklamp kun je de nummers goed zien op de stekker.

Suk6.

Groeten roy.

Bedankt Roy,

Ik heb de draad gevonden de lettertje waren wel  moeilijk te lezen, ook met zaklamp. Heb de spanningsmeter erop gezet en langzaam vooruit gereden en jawel BINGO de wijzer ging heen en weer.
Nu ben ik tenminste vrij in het uitzoeken van een navigatiesysteem.

Groeten en nogmaals bedankt,
Maarten

MUKKES

Geld deze draad ook voor `93 GLT?

Heb een puls nodig voor mijn cruise control

Niels