Spiegelkappen

Gestart door BIGcharlie, 12-10-2004 16:48:41

Vorige topic - Volgende topic

BIGcharlie

:DHey jongens,
Een vraagje...
Ik vraag mij af of de spiegelkappen van mijn 850, bwjr 1993, apart te verwijderen zijn ?.
Ik zou ze graag laten spuiten, maar zie niet goed hoe één en ander in elkaar zit.
Kunnen zij apart verwijderd worden of is volledige demontage nodig?.
Greetz guys
tot meels... ;D
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

Roy V70R

Citaat van: BIGcharlie op 12-10-2004 16:48:41
:DHey jongens,
Een vraagje...
Ik vraag mij af of de spiegelkappen van mijn 850, bwjr 1993, apart te verwijderen zijn ?.
Ik zou ze graag laten spuiten, maar zie niet goed hoe één en ander in elkaar zit.
Kunnen zij apart verwijderd worden of is volledige demontage nodig?.
Greetz guys
tot meels... ;D

Ja hoor, deze zijn eenvoudig te verwijderen. :-[
Haal het glas eruit en klap dan de spiegel dicht. Daar zie je aan de achterkant twee plastic nokjes. Druk die met een kleine schroevendraaier in en zorg dat de clips niet meer terug kunnen in het gaatje.
Klap de spiegel weer open, en aan de binnekant v.d. spiegel achter het glas zie je vier clips die de spiegelkap op z`n plek houden. Knijp met een klein platbek tangetje de clips naar elkaar toe en druk ze naar achteren.
Als het goed is moet nu de kap loslaten.
Doe dit alles met enige voorzigtigheid want de boel wil nogal eens knappen, vooral bij koud weer.
Zorg anders voordat je eraan begint dat je de clips even voorverwamd met een föhn.

Suc6  ;D

Greetz Roy
850 GLT - 855 T5 - V70R

BIGcharlie

hey ROY,

Bedankt voor de tip ivm de spiegelkappen, het verwijderen is prima gelukt.
Heb ze dan maar zelf gespoten met spuitbus metalique + vernislaagje aangebracht.
Daarna heb ik ze in de hetelucht oven gebakken op 50° gedurende 30 minuten....Ik kreeg al een rare blik van mijn eega... LOL ;D
Het resultaat is werkelijk schitterend !!!
Thanks man

Greetz 8)
BC
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

nOOb

Effe een vraagje,
mijn spiegelverwarming van de bestuurderskant doet het niet ( meer ).
Kun je " gewoon" het glas eruittrekken ?? Ik ben hier wat huiverig voor. Heb elektrisch spiegels ( maar dat maakt geen verschil, denk ik ).

gr. Nico

denkweb

Met enig beleid kun je ze idd eruit trekken... en voor iets over de 60 euro heb je een nieuw, werkend glaasje met verwarming!

BIGcharlie

Citaat van: nOOb op 22-10-2004 19:57:47
Effe een vraagje,
mijn spiegelverwarming van de bestuurderskant doet het niet ( meer ).
Kun je " gewoon" het glas eruittrekken ?? Ik ben hier wat huiverig voor. Heb elektrisch spiegels ( maar dat maakt geen verschil, denk ik ).

gr. Nico
Hey Nico,

Je kan idd het spiegelglas voorzichtig lostrekken van de houder.
Dit gaat het beste als je uw vingers tussen het spiegelglas en het spiegelhuis steekt aan de raamzijde.
Wel niets forceren, ik heb trouwens ook electrische spiegels en het is tweemaal gelukt zonder problemen.
Als je het glas losgemaakt hebt, dan kun je de twee draadjes van de verwarming eenvoudig verwijderen.

Suc6
Greetz 8)
BC
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

Vulk

Citaat van: BIGcharlie op 22-10-2004 16:41:20
hey ROY,

Bedankt voor de tip ivm de spiegelkappen, het verwijderen is prima gelukt.
Heb ze dan maar zelf gespoten met spuitbus metalique + vernislaagje aangebracht.
Daarna heb ik ze in de hetelucht oven gebakken op 50° gedurende 30 minuten....Ik kreeg al een rare blik van mijn eega... LOL ;D
Het resultaat is werkelijk schitterend !!!
Thanks man

Greetz 8)
BC

Wil dit dan zeggen dat je na dat half uur de volgende laag kan leggen of direct terug op de wagen kan monteren?

BartusKN

Citaat van: Vulk op 16-05-2008 11:33:48
Wil dit dan zeggen dat je na dat half uur de volgende laag kan leggen of direct terug op de wagen kan monteren?

mijn Motip verf had maar een kwartier nodig :) (per laag om uit te harden)

Scooby Doo

Ik dacht zelfs dat op de spuitbus staat tussen 2 lagen max. een 10 minuten laten drogen, ik wacht meestal maar 3-5 minuten tussen 2 lagen.

Puppy Power!!!