Wie oh wie kent deze TDI??

Gestart door Roffelred, 10-12-2006 10:59:34

Vorige topic - Volgende topic

Roffelred

Beste mederoffelaars,
De kogel is zo goed als door de kerk. De 850 gaat eruit. Na vele fijne kilometers (staat nu op 396.000) gaan we over op diesel. Gisteren in een mooie en volgens mij ook goede V70TDI uit jan '99 gereden en dit zal hem waarschijnlijk worden.

Enige punt van twijfel is de vervanging van de waterpomp. De distri is vervangen bij 185.000 (staat op de afdekkap). Beetje vreemde interval, maar wellicht te maken met een probleem o.i.d.. Ik kan alleen niet nagaan of de waterpomp destijds is vervangen. Verder, en dat geeft wat onzekerheid zitten er geen onderhoudsboekjes bij. Tsja, da's minder! Gezien het feit de wagen perfect rijdt en er ook nog goed onderhouden uitziet wil ik de koop niet op een onderhoudsboekje laten afketsen, dus ik probeer jullie dan maar in te schakelen.
Ik weet dat de auto bij Furness Car Hengelo in onderhoud is geweest. Gezien de staat van de auto (perfect) ga ik er vanuit dat de vorige berijder een liefhebber was/is. En waar vind je de liefhebbers? Juist, hier op het forum!!

Het gaat om een zilvergrijze V70 TDI met kenteken XL-NX-48. Op dit moment staat er 218.000 km op de teller.

Wie o wie kent deze auto en kan mij wat meer vertellen over eventueel onderhoud en/of andere dingen die belangrijk zijn.

Vast bedankt!
Sander

PS als iemand mij kan vertellen hoe je een foto kan plaatsen heb ik wel wat kiekjes

thuur

Volgens mij had de waterpomp het al lang begeven na zoveel km als deze niet goed was.

Zo plaats je foto's:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13191.0

Gr ;)

Jeroentjuh

Citaat van: Roffelred op 10-12-2006 10:59:34
Ik weet dat de auto bij Furness Car Hengelo in onderhoud is geweest. PS als iemand mij kan vertellen hoe je een foto kan plaatsen heb ik wel wat kiekjes

Ga dan ff bij Furness langs en vraag of ze ff in de historie kunnen kijken van die auto......

Roffelred

Vast bedankt voor de reacties. Vanuit Eindhoven naar Hengelo lijkt mij wat ver helaas dus een beller is sneller ;)
Dus we gaan morgen even bellen met Furness om te kijken hoeveel info ik kan krijgen.

ff kijken of de foto'tjes lukken

en:

Jeroentjuh

Staat um best goed die V50 velgen.....

jberg

het lijkt wel of het linker passagiersportier wat kleurverschil vertoond, schade gehad??

Jeroentjuh

Citaat van: jberg op 10-12-2006 22:28:21
het lijkt wel of het linker passagiersportier wat kleurverschil vertoond, schade gehad??

Das altijd zo moeilijk te zeggen vanaf een foto, geeft vaak een vertekend beeld, moet je gewoon in het echt bekijken......

Roffelred

Tsja, het ziet er allemaal mooi uit maar als je het NAP bericht moet geloven klopt er helemaal niets van de km stand. Auto zag er echt perfect uit. Zowel van binnen als van buiten. De handelaar durfde niet eens te zeggen wat er op het NAP stond. Dus dat zal wel niet best zijn. Hij heeft de auto (zoals hij zegt) weer retour afzender gestuurd. Klopt waarschijnlijk wel want ik vind hem nergens meer terug. Best handig NAP!

Wel balen want het zag er allemaal goed uit. Maar goed, Beter voor de koop er achter komen als na een jaar, met alle ellende van dien. Jammer dat het terug zetten van km tellers niet verboden is in NL. Wat dat betreft kunnen we nog een hoop leren van onze oosterburen! Hoewel ik daar ook niet weet hoe je kan controleren of er niet aan de teller is gesjoemeld.

Dus al met al, als iemand deze auto te koop ziet staan, niet doen! Onthoud het kenteken. XL-NX-48