Hond aanschaffen...

Gestart door Eugene, 28-11-2006 14:50:35

Vorige topic - Volgende topic

pooh

Citaat van: Hans Duiven op 10-08-2008 22:08:20

Echt niet.
Dan staat jullie hond nog véél te hoog in rang bij jullie gezin, en dat heb je helaas te danken aan een, danwel  te vriendelijke, of een inconsequente benadering. 

Onze kids hebben onze doggen meerdere malen onbedoeld heftig veel pijn gedaan. maar de honden zullen het nimmer in hun hoofd halen om een 'zogenaamde'  bijtreflex uit te voeren. Zelfs al worden de doggen doelbewust gepest: Het blijft bij een piep of een joel, maar absoluut geen happen, want ze weten écht dondersgoed dat ze dan fout zijn en dat ze dan de zweep kunnen verwachten van diegene die ze hebben aangepakt. Zo zijn ze dat vanaf de puppytijd gewend.

Hans

kleine kinderen (laten we zeggen onder de 12 jaar) staan ook lager in rang dan de hond. Je kunt van een kind simpelweg geen 'natuurlijk overwicht' of consequente behandeling verwachten. Kinderen mogen hier dus niks met de hond, tenzij ik erbij ben of zeg dat het oke is. Verder is het afblijven geblazen. En al helemaal als de hond in zijn mand ligt of aan het eten is.

Het feit dat mensen denken dat hun kleine kinderen hoger staan in rang dan de hond leidt helaas tot veel ongelukken.

Een kind wat hier de hond bezeerd of de hond pest mag van mij best een snauw krijgen, en doet de hond het niet, dan doe ik het wel. ;)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Hans Duiven

Foute redenatie. Mijn kinderen zijn 10, 12 & 14 jaar en wij hebben al meer dan 8 jaar Duitse Doggen in ons huis lopen en twee nesten gehad.

Het gaat er niet om wat de kinderen bij machte zijn, maar hoe wij als volwassenen de honden opvoeden.
Je moet het niet omdraaien, want natuurlijk kan een kind dit niet.

Hans

pooh

Citaat van: Hans Duiven op 10-08-2008 23:57:18
Foute redenatie. Mijn kinderen zijn 10, 12 & 14 jaar en wij hebben al meer dan 8 jaar Duitse Doggen in ons huis lopen en twee nesten gehad.

Het gaat er niet om wat de kinderen bij machte zijn, maar hoe wij als volwassenen de honden opvoeden.

Hans

Het gaat niet alleen om het opvoeden van je honden, het gaat ook om het opvoeden van je kinderen. Ik ben ook opgegroeid met honden en nog nooit heb ik het in mijn hoofd gehaald om een hond te pesten. Dat soort gedrag mag best afgestrafd worden, of door de ouders of door de hond..Een hond hoeft niet alles te pikken naar mijn mening. En oogje prik of staartje knak hoort bij mij in de categorie: dat hoeft mijn hond niet te pikken.

wepster

Citaat van: pooh op 10-08-2008 23:32:22
Citaat van: Hans Duiven op 10-08-2008 22:08:20

Echt niet.
Dan staat jullie hond nog véél te hoog in rang bij jullie gezin, en dat heb je helaas te danken aan een, danwel  te vriendelijke, of een inconsequente benadering. 

Onze kids hebben onze doggen meerdere malen onbedoeld heftig veel pijn gedaan. maar de honden zullen het nimmer in hun hoofd halen om een 'zogenaamde'  bijtreflex uit te voeren. Zelfs al worden de doggen doelbewust gepest: Het blijft bij een piep of een joel, maar absoluut geen happen, want ze weten écht dondersgoed dat ze dan fout zijn en dat ze dan de zweep kunnen verwachten van diegene die ze hebben aangepakt. Zo zijn ze dat vanaf de puppytijd gewend.

Hans

kleine kinderen (laten we zeggen onder de 12 jaar) staan ook lager in rang dan de hond. Je kunt van een kind simpelweg geen 'natuurlijk overwicht' of consequente behandeling verwachten. Kinderen mogen hier dus niks met de hond, tenzij ik erbij ben of zeg dat het oke is. Verder is het afblijven geblazen. En al helemaal als de hond in zijn mand ligt of aan het eten is.

Het feit dat mensen denken dat hun kleine kinderen hoger staan in rang dan de hond leidt helaas tot veel ongelukken.

Een kind wat hier de hond bezeerd of de hond pest mag van mij best een snauw krijgen, en doet de hond het niet, dan doe ik het wel. ;)

arme thuur
wil hij een keer het kind uit hangen word hij meteen afgesnouwd  ;D
wat ben jij een strenge tante zeg ;D

Hans Duiven

Citaat van: pooh op 11-08-2008 00:10:26
Citaat van: Hans Duiven op 10-08-2008 23:57:18

Hans

Het gaat niet alleen om het opvoeden van je honden, het gaat ook om het opvoeden van je kinderen. Ik ben ook opgegroeid met honden en nog nooit heb ik het in mijn hoofd gehaald om een hond te pesten. Dat soort gedrag mag best afgestrafd worden, of door de ouders of door de hond..Een hond hoeft niet alles te pikken naar mijn mening. En oogje prik of staartje knak hoort bij mij in de categorie: dat hoeft mijn hond niet te pikken.

Toch blijft het een basale denkfout van jou. Wij zijn de baas en niet de hond.
Je weet dondersgoed dat we het niet over extremen hebben toch? Natuurlijk weten onze kids hoe om te gaan met honden. Dat is er zo snel mogelijk ingestampt.

Maar, de eerste dog van ons die een hap zet in een mens, gaat linea recta naar de dierenarts voor een spuitje.
That's it. Geen doggenopvang of ander gedoe. Ik zal er zwaar kapot van zijn, maar voornamelijk de schuld bij mijzelf zoeken. Ik heb gefaald en niet de hond.

Hans

pooh

En omdat jij faalt moet je hond dood? Dat vind ik pas een rare gedachtegang.

Ik heb honden in huis gehad waarvan de eigenaar ze dood wilde hebben omdat de hond had gebeten. Bij mijn aten ze hun voer nog niet eens op zonder dat ik zei dat het mocht. In de regel is opvoeding de basis, maar als je een hond pest/pijn doet, dan mag het beest zich best verdedigen.

We gaan het hier niet over eens worden Hans denk ik  ;)

pooh

Citaat van: wepster op 11-08-2008 00:11:12

wat ben jij een strenge tante zeg ;D

dat weet je toch? ;D

Hans Duiven

Citaat van: pooh op 11-08-2008 00:49:54

Ik heb honden in huis gehad waarvan de eigenaar ze dood wilde hebben omdat de hond had gebeten. Bij mijn aten ze hun voer nog niet eens op zonder dat ik zei dat het mocht. In de regel is opvoeding de basis, maar als je een hond pest/pijn doet, dan mag het beest zich best verdedigen.

Geeft ook niet, moet kunnen toch?

Groetjes,

Hans

FGG

Citaat van: pooh op 11-08-2008 00:49:54

Volledig mee eens. Tijdens mijn tijd onder de wapenen heeft een buurtbewoner bij ons (een marechaussee-man) zonder pardon zijn hond doodgeschoten toen het beest zijn dochter greep. Nader onderzoek toonde aan dat dochterlief de oren van de hond aan elkaar had geniet.

Dus Hans, als 1 van jouw kinderen jou slaat omdat je iets bij ze doet wat ze niet kunnen verdragen, ik noem maar iets: de voorhuid dichtnieten, dan laat je je kinderen afmaken omdat jij de baas bent en niet zij? ???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Hans Duiven

Volledig mee eens. Tijdens mijn tijd onder de wapenen heeft een buurtbewoner bij ons (een marechaussee-man) zonder pardon zijn hond doodgeschoten toen het beest zijn dochter greep. Nader onderzoek toonde aan dat dochterlief de oren van de hond aan elkaar had geniet.

Dus Hans, als 1 van jouw kinderen jou slaat omdat je iets bij ze doet wat ze niet kunnen verdragen, ik noem maar iets: de voorhuid dichtnieten, dan laat je je kinderen afmaken omdat jij de baas bent en niet zij? ???
[/quote]

Quote mezelf nog ff: "Natuurlijk weten onze kids hoe om te gaan met honden. Dat is er zo snel mogelijk ingestampt." (En niet met fysiek geweld vanzelfsprekend ;D )

Hans

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 11-08-2008 11:31:13
(En niet met fysiek geweld vanzelfsprekend ;D )

Waarom niet? ???

Reitse

Citaat van: FGG op 11-08-2008 11:35:18

Waarom niet? ???
Wat is er mis met de opvoedkundige tik?

FGG

Citaat van: Reitse op 11-08-2008 11:46:29
Citaat van: FGG op 11-08-2008 11:35:18

Waarom niet? ???
Wat is er mis met de opvoedkundige tik?

Niets!  ::)

Rogers XC 70 2000

een opgravinkje....

Vandaag hebben we onze lieve boxer helaas moeten laten inslapen.... haar darmen zaten volledig onder de tumoren.....
Een beestje met karakter.... ik baal flink.

MICHEL306

Kijk eens op http://www.dogsadoptionsnederland.nl  natuurlijk hebben we hier ook honden in de asiels maar die honden daar zijn echt slechter af.

gr M