Hond aanschaffen...

Gestart door Eugene, 28-11-2006 14:50:35

Vorige topic - Volgende topic

jan piet

Citaat van: haRtV70R op 21-01-2010 21:49:36
Citaat van: Laserblue op 20-01-2010 09:14:12
Citaat van: henry classic v70 op 19-01-2010 22:03:52
Citaat van: haRtV70R op 19-01-2010 22:00:17
Ik zit er sterk over te denken om ook een hond te nemen.. Maar ja, welke..  :eusa_think:

Hond en baas lijken vaak op elkaar.........

http://www.ansie.nl/images/hyena%20(15).jpg

:eusa_eh: Ik ben het sprekend!.. :o

;D

In Delft had je alleen (toevallig?) een ander jasje aan!  ;D

Starbuck

We hadden het er al langer over, maar is nu beslist... we nemen een hond in huis! :eusa_dance:
Onze keuze is de Toller geworden, de Nova Scotia Duck Tolling Retriever om juist te zijn.(eigenlijk al eerder aangehaald)
Nu staan we op de wachtlijst en is het wachten geblazen wanneer er een volgend nestje is.
Dit is de fokker: www.truetollers.be

We hadden ook het idee om een hond uit het asiel te halen, maar voorgenoemde ras is onze topfavoriet vandaar dus de keuze voor een fokker.

MichielMaas

Naast de Golden Retriever Lara van 1.5 jaar hebben sinds een paar weken een Flatcoated Retriever erbij, Nora.
Net Sjors en Sjimmie.
\

pooh

Citaat van: Starbuck op 21-01-2010 22:22:05
We hadden het er al langer over, maar is nu beslist... we nemen een hond in huis! :eusa_dance:
Onze keuze is de Toller geworden, de Nova Scotia Duck Tolling Retriever om juist te zijn.(eigenlijk al eerder aangehaald)
Nu staan we op de wachtlijst en is het wachten geblazen wanneer er een volgend nestje is.
Dit is de fokker: www.truetollers.be

We hadden ook het idee om een hond uit het asiel te halen, maar voorgenoemde ras is onze topfavoriet vandaar dus de keuze voor een fokker.

leuk! Veel succes met wachten (zegt zij die 1,5 jaar gewacht heeft op haar pupje) ;D
Let je er wel even op dat de ouderdieren getest zijn op oogafwijkingen en dat er geen hersenvliesontstekingen in de lijn zitten?

(ieder ras heeft zo zijn typische kwalen en dit zijn de 2 meest voorkomende bij de toller)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

darius

Voor de liefhebbers ik heb nog schitterende tervuren pups van kampioensafstamming. Info per PB (let op dit zijn geen beginnershonden).
No show, only go.

Hans Duiven

Onze bijna 10 jaar oude Duitse Dog Anna heeft gisteravond een maagtorsie overleefd, daar we er gelukkig snel bij waren.
Ze werd niet lekker begon enorm te kwijlen, ging vervolgens liggen, waarna ze niet meer in de benen wou komen.

Snel naar de dierenarts: Infuus met anaestheticum, pijnstillers en 1.5 liter plasmavervanger om de shock tegen te gaan. Daarna heeft hij een dikke sonde kunnen opvoeren naar de maag. Maag ledigen en spoelen.

Enfin, gister en vanochtend natuurlijk helemaal murw, maar mevrouw begint al weer rond te lopen en kleine hapjes te eten.  :eusa_clap:

Hans

darius

Citaat van: Hans Duiven op 22-01-2010 14:42:54
Onze bijna 10 jaar oude Duitse Dog Anna heeft gisteravond een maagtorsie overleefd, daar we er gelukkig snel bij waren.
Ze werd niet lekker begon enorm te kwijlen, ging vervolgens liggen, waarna ze niet meer in de benen wou komen.

Snel naar de dierenarts: Infuus met anaestheticum, pijnstillers en 1.5 liter plasmavervanger om de shock tegen te gaan. Daarna heeft hij een dikke sonde kunnen opvoeren naar de maag. Maag ledigen en spoelen.

Enfin, gister en vanochtend natuurlijk helemaal murw, maar mevrouw begint al weer rond te lopen en kleine hapjes te eten.  :eusa_clap:

Hans

Gelukkig Hans ik hoop dat het snel weer ok is..
No show, only go.

KIM

Niet geopereerd dus?

Ik was er ook ooit op tijd bij bij mijn vorige Ridgeback. Dezze is wel geopereerd. Gelijk is toen de maag aan de buikwand vastgezet.

De symptomen die jij beschrijft waren idd gelijk.

Hans Duiven

Citaat van: KIM op 22-01-2010 15:10:07
Niet geopereerd dus?

Ik was er ook ooit op tijd bij bij mijn vorige Ridgeback. Dezze is wel geopereerd. Gelijk is toen de maag aan de buikwand vastgezet.

De symptomen die jij beschrijft waren idd gelijk.

Niet geopereerd, het kon gelukkig op deze manier.

Hans

Taranis

Hans

Oef, mazzel gehad! :eusa_clap:

Onze voorlaatste Berner is er aan overleden  :-\

UserID6342

Hans
Oei Hans, je weet dat bij Doggen dit vaak overlijden is.  Houd der goed in de gaten, zeker nu de maag niet vastgezet is.  Sterkte ermee.

Hans Duiven

Citaat van: Dirk342 op 22-01-2010 18:41:40

Hans
Oei Hans, je weet dat bij Doggen dit vaak overlijden is.  Houd der goed in de gaten, zeker nu de maag niet vastgezet is.  Sterkte ermee.

Ik laat de maag niet vast zetten van een bijna 10 jarige dog. Dat betekent een operatie met alle risco's van dien. Blij dat het zo is gelopen.

Hans

KIM

Je hebt helemaal gelijk: da's geen leeftijd om te opereren als het niet dringend noodzakelijk is. Gelukkig dat het zo verlopen is.
10 jaar is trouwens al een prachtige leeftijd voor een dog is het niet?

haRtV70R

..... plasmavervanger ......

Wat krijg je dan? TFT??  :eusa_think:
[move][/move]

Laserblue

Citaat van: haRtV70R op 23-01-2010 10:28:04
..... plasmavervanger ......

Wat krijg je dan? TFT??  :eusa_think:

:eusa_naughty:

Oled ;)

* on topic.
Ik neem aan dat het een vervanger is voor het tekort/verloren bloed?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*