V70 classic 2.4 1999 217.000: nog LPG inbouwen?

Gestart door Joost74, 04-02-2007 10:35:24

Vorige topic - Volgende topic

Joost74

Inmiddels staat er een knappe V70 classic uit 1997onder mijn carpoort! 2.5 10v die pas 131000 achter de rug heeft. Vers geimporteerd uit Duitsland. A.s. maandag zal er een Vialle Lpi installatie ingelepeld worden bij AIS in Baarlo.

Joost.
Volvo V70 Classic 2.5 10v Zwart mei 1997

Ludo

Misha

Koop dan direkt extra garantie op de pomp bij...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Joost74

Extra garantie op de pomp? Vertel!
Ik krijg 2 jaar garantie op de installatie, ik neem aan dat de pomp daar ook onder valt...

Joost.

Ludo

natuurlijk, die 2 jaar geld op alle onderdelen.
ik denk ook wel dat er bij jouw een verbeterde versie op komt.

Joost74

Ah, ik ben voor verbeterde zaken, zolang het daardoor ook echt beter wordt! Waar bestaat die verbetering uit? Minder storingsgevoelig, langere levensduur?

Joost.

Misha

Laat ik het zo zeggen: je hoort en leest hier nogal eens iets over een kaduke LPG-pomp, ook bij lagere kilometrages en de "coulance" van Viallle met betrekking tot de pompt schijnt dramatisch te zijn. De pomp is ook duur.
Dus, als je voor een paar tientjes een paar jaar of KM extra garantie kunt bijkopen, is dat wellicht de moeite waard.

Ik heb gelukkig nog geen defekte pompt gehad, maar als ik dit bij inbouw had geweten, had ik het zeker gedaan.

Verder rijdt het echt voortreffelijk.

Ludo

Citaat van: Misha op 21-03-2007 20:28:04
Ik heb gelukkig nog geen defekte pompt gehad, maar als ik dit bij inbouw had geweten, had ik het zeker gedaan.

waar had je dan extra garantie gekocht?.
oftewel werd dat aangeboden dan?.

Misha

Ik kon het toen bijkopen ja, ik dacht iets van 100 euro voor 3 jaar /100.000 km extra.
Was overigens een initiatief van de inbouwer, niet van GasFX of Vialle.
Gewoon zelf onderhandelen, zeg maar.

Overigens is dat sowieso een goed idee: als je bij een inbouwer binnenloopt die ook GasFX doet, dan willen ze hem vaak zelf inbouwen, levert ze meer op en je kunt dan wat afdingen op de prijs of op de voorwaarden en levertijd.

Wist ik allemaal te laat, helaas

Joost74

Ludo

aha een iniatief van de inbouwer.  :D

een goeie inbouwer doet idd veel, maar je mag wel niet vergeten dat dit dan voor zijn eigen rekening is, want Vialle doet er zelf niks aan.  :-\
ik noem dat triestig.

Misha

Citaat van: Ludo op 21-03-2007 20:45:15
aha een iniatief van de inbouwer.  :D

een goeie inbouwer doet idd veel, maar je mag wel niet vergeten dat dit dan voor zijn eigen rekening is, want Vialle doet er zelf niks aan.  :-\
ik noem dat triestig.

Kijk, de inbouwer zelf heeft natuurlijk meer mogelijkheden om aan bijv. zo'n pompje te komen. En inkoop zal het ook minder kosten, dus als hij 10 garanties afsluit en er komt er 1 terug, dan is hij goed bezig als ondernemer, voor zichzelf en zijn klant.

Ludo

Citaat van: Misha op 21-03-2007 20:50:09
Kijk, de inbouwer zelf heeft natuurlijk meer mogelijkheden om aan bijv. zo'n pompje te komen.

meer mogelijkheden.  ???
hij zal ze toch ook bij Vialle moeten vandaan halen.

Misha

Citaat van: Ludo op 21-03-2007 20:53:07
Citaat van: Misha op 21-03-2007 20:50:09
Kijk, de inbouwer zelf heeft natuurlijk meer mogelijkheden om aan bijv. zo'n pompje te komen.

meer mogelijkheden.  ???
hij zal ze toch ook bij Vialle moeten vandaan halen.
Mmh, ja, dat wel, maar ze betalen natuurlijk inkoopsprijs én ze maken wat meer indruk, als je er 100 per jaar besteld en inbouwt dan als ene Misha een klacht heeft...

Ludo

ik denk dat je toch een verkeerd beeld van Vialle hebt.  ;)
zowel naar hun dealers als naar een eindgebruiker, geeft Vialle niet toe.
als ze 100 pompen ineens bestellen krijgen ze korting, maar welke inbouwer legt zo'n kapitaal op het schap?.