ruitenwissers werken niet goed

Gestart door Schnappi, 28-11-2006 21:09:37

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Goedenavond,

Daar zijn we weer, eerst die roest nu dit weer

Mijn ruitenwissers doen het niet goed, en dat wil zeggen als ik in de auto zit en ik gebruik de hendel voor de wissers dan gebeurt er vrij weinig soms doet hij het wel en dan weer niet, maar als ik heel voorzichtig de hendel op en neer beweeg dan doe hij het wel (snelste stand van de wissers doet het alleen als ik de hendel ietsjes naar boven lift laat ik hem los dan is het knudde staan ze stil voor op de ruit.

wat is dit voor probeem?

ik vermoed zelf hendel die gaar is of een relais, maar waar zit dat relais van de ruitenwissers, en is uberhaupt het vervangen van de hendel een goede optie, is dat simpel of moet ik hem weer naar de dealer brengen.

het vervangen van de schakelaar (hendel) is dat moeilijk of heeft iemand voorbeelden van het uit mekaar halen van die dingen?

Graag advies (het wordt een dure maand zo)

Groeten

thuur

Heeft de auto lang stilgestaan?

Kan zijn dat de contacten wat vervuild zijn. Met contact uit de schakelaar een keer of 20 op en neer halen (niet te rustig ;)) en kijken of het beter gaat. Doet hij het nu wel dan zullen de contacten vanzelf schoner worden naarmate je de schakelaar vaker gebruikt. Schakelaars zijn in de regel zelfreinigend.

Merk je geen verschil kun je beter de hendel vervangen. Klusje valt wel mee.

Gr ;)

Freulig

Gewoon al eens contactspray ingespoten ? Stuurhuiskapjes klik je zo open, en dan kun je hem lekker invetten / inspuiten. En dan maar wapperen !

@®-

Citaat van: Misha op 28-11-2006 21:51:32
Gewoon al eens contactspray ingespoten ? Stuurhuiskapjes klik je zo open, en dan kun je hem lekker invetten / inspuiten. En dan maar wapperen !
Nadat je eerst die 2 schroeven aan de onderkant hebt los geschroefd anders springt het plastic om je oren.

Freulig

Citaat van: @®- op 28-11-2006 21:59:55
Nadat je eerst die 2 schroeven aan de onderkant hebt los geschroefd anders springt het plastic om je oren.
Ik bedoelde de bovenkant...
Of is dat bij die ouwe 850's ook nog met een schroef :evil:

thuur

Tenzij je hele dure contactspray hebt zou ik dat juist niet doen. Zodra dit opgedroogd is laten de meeste sprays een niet-geleidende laag achter waardoor de problemen verergeren :-\

Gr ;)

Freulig

Citaat van: thuur op 28-11-2006 22:10:06

Tenzij je hele dure contactspray hebt zou ik dat juist niet doen. Zodra dit opgedroogd is laten de meeste sprays een niet-geleidende laag achter waardoor de problemen verergeren :-\

Gr ;)
Mijn oude 142 leeft op contactspray.....
Dat mag toch wel ? ;D

thuur

Citaat van: Misha op 28-11-2006 22:13:23
Citaat van: thuur op 28-11-2006 22:10:06

Gr ;)
Mijn oude 142 leeft op contactspray.....
Dat mag toch wel ? ;D

Als je het blijft bijhouden.... ;)

Gr ;D

Schnappi

ik had nog even gekeken maar de mijne heeft 4 schroeven (twee die vrij gemakkelijk los te draaien en en 2 die vrij diep zitten om lost te kunnen draaien (zijn trouwens allemaal torx schroeven)

moet ik nu alle vier de schroeven los draaien of alleen de twee oppervlakkige schroeven?

weet iemand welke type schroevendraaier (maat torx) ik nodig heb voor dit klusje.

had trouwens met het verwijderen van het spiegelglas met verwarming  een 2 klemmetjes afgebroken van het spiegelhuis, moet er nu een nieuw spiegelhuis of weet iemand hoe dit men kan fixen?

mehn

Citaat van: Red Venom op 28-11-2006 22:35:55
moet ik nu alle vier de schroeven los draaien of alleen de twee oppervlakkige schroeven?
weet iemand welke type schroevendraaier (maat torx) ik nodig heb voor dit klusje.

Alle 4
Ik had ergens hier op het forum de maten gepost, maar ik kan ze niet echt meer vinden. De grote (oppervlakkig) zal gewoon Torx25 zijn en de kleine (diep verzonken) geloof ik Torx15, maar dat weet ik niet zeker ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Freulig

Citaat van: mehn op 29-11-2006 08:44:05
Citaat van: Red Venom op 28-11-2006 22:35:55

Alle 4
Ik had ergens hier op het forum de maten gepost, maar ik kan ze niet echt meer vinden. De grote (oppervlakkig) zal gewoon Torx25 zijn en de kleine (diep verzonken) geloof ik Torx15, maar dat weet ik niet zeker ::)

Als je de standaardgereedschap bij de auto nog hebt, daar zitten ze in.

Schnappi

vandaag maar even naar autorima geweest in druten voor een nieuwe schakelaar € 20  (hendel). deze gemonteerd en probleem opgelost.

bedankt allemaal voor de tips.

groeten