lamphouder H1 totaal misvormd ?

Gestart door pwassink, 17-11-2006 18:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwassink

Ik was gister ook een beetje pre-apk zegmaar eens wat met de herfstactie bezig: lampjes wisselen in de 850.

Kom ik in een van beide koplampen een compleet (hitte?) vervormde lamphouder tegen,
dwz het naar mijn idee spuitgiet-alu deel van de lamphouder was totaal vervormd.
Zodanig zelfs dat t veertje met geen mogelijkheid meer sluitend te maken was.
Een tie-rap was als quickfix een noodoplossing en ik dus op jacht naar een andere als ze al los verkrijgbaar waren.



Mijn dealer verbaasde me, ik vroeg of ik er een kon bestellen (partno 9178553) en hij riep die heb ik volgens mij nog liggen.
Nou ik blij en ding meteen opgehaald en ook vandaag vervangen.

Is dit nu iets wat vaker voorkomt ?

Het zou kunnen dat een vorige eigenaar er 100 watters inhad oid, de massa loopt immers via de aluminium lamphouder misschien dat die dat niet fijn vindt. Maar de vervorming was fors te noemen .

Ik heb ook de bedrading intern maar eens nagelopen en er nu Teflon bedrading (ja uit de vliegtuigindustrie) ingezet, zelfde dikte en hittebestendig maar niet met een "brosse" isolatie zoals hetgeen erinzat.

Peter



Mod edit: foto klikbaar gemaakt
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

willow

Ik had ook zo iets 3 weken geleden nieuwe lampen voor de verjaardag ( 24-10-....)
oude lampen er uit ( 4 maal H1) bleek een veertje totaal misvormd de dealer moest er aan te pas komen dus het komt vaker voor toch???????????? ??? ???

Frans Harkema

Het zou kunnen dat er 100 W. in heeft gezeten, deze geven erg veel warmte af. Weliswaar heb ik ook 100W. lampjes, maar alleen in het groot-licht deel. Dit heeft als voordeel dat je het kunt gebruiken als je het nodig hebt en wordt veel minder intensief gebruikt. Voor het dimlicht gebruik ik de normale 55/60 W, ik durf daar niet hoger te gaan omdat het dimlicht in een Volvo constant brandt. Ik wil nog wel een keer 80W gaan proberen, maar dan moet ik eerst een oplossing vinden/maken voor het hitte probleem.

M a r c

Ik heb bij een V70N ook al een keer gesmolten reflectors en connectors gezien.... eigenaar had ook 100W lampen erin, die zaten gewoon helemaal vastgesmolten.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

pwassink

Ik had nog een foto aan het startbericht toegevoegd, en ben met name geschrokken van de bedrading intern,
Ik zou me in elk geval niet echt lekker voelen als ik 100 watters in het dimlicht had gestopt.

Het is immers duidelijk dat de lampen en de bedrading daar intern gewoon niet op berekend zijn.

peter
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Misschien is het voor de mens die problemen hebben met het lichtbeeld en/of opbrengst van hun standaard lampen wel slim of even te checken of dit probleem er niet aan ten grondslag ligt. Als het voorraad is, komt het kennelijk vaker voor.  ;D

Bouma206

Ik rijd nu al weer een half jaar met 100 watt pitten in mijn dimlicht rond maar heb dit nog nooit gezien. Echt heel vreemd. Ik heb ze nu dus alleen nog maar in het groot licht zitten.
Fryslân boppe!!!!