Originele Volvo-ruit ja of nee?

Gestart door Peter595, 29-03-2005 18:26:35

Vorige topic - Volgende topic

Peertje

Citaat van: denkweb op 05-05-2005 20:57:06
Dit is nog de enige after-market voorruit die gemaakt wordt voor de 850/x70 classic, dus als je iets anders treft dan kom je wellicht met een restantje Pilkington thuis dat nog ergens in een magazijn heeft gelegen.

Ben ik ff blij met m'n restantje met BLAUWE band.

Citaat van: denkweb op 05-05-2005 20:57:06
De originele Volvo ruit is van dezelfde makelij, St. Gobain, zij zijn namelijk de enige glas-leverancier die andere merknamen in hun glas plaatsen (Volvo bijv.).

Vanuit de fabriek zijn er toch wel Pilkington's ingegaan met Volvo logo?
Hé? Geen banner meer?

volvos60t5

Ook mijn voorruit had een mooie barst dus moet er een neiwue in. Bij Carglass geen eigen risico maar bij de dealer wel. Toch voor dealer gekozen. Stom he maar had er toch meer vertrouwen in.......
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

pimsam

De meeste glasboeren zoals Carglass zijn veeeeeel te duur. In Nederland is glasbreuk vaak meeverzekerd (maar je betaald het gewoon wel hoor), in Belgie is het niet standaard meeverzekerd en in verhouding duur. Ik ga altijd naar de Volvo dealer in Dilsen (B), zelfs met een Seat of Mercedes. Voorruit kost rond de 200 euro all in en voor een paar tientjes een vervangauto. Bij Carglass en anderen was dit rond de 350 euro voor de 940.........
Geen origele ruiten, althans geen Volvo logo erin maar de dealer zei dat er geen verschil is. Zelfs de groene zonneband zit er in.
De Seat van mijn vrouw en de Mercedes van mijn broer zijn ook al geweest. Alles perfect.
De dealer doet dit trouwens niet zelf omdat er vakmanschap en veel speciaal gereedschap nodig is. Ze werken met een vast glaszettersbedrijf waar ze goede ervaringen mee hebben. Ik denk dat dat voor de meeste dealers geldt.

FelixB

En als je dan diréct naar dat glaszettersbedrijf gaat?

Scheelt je weer kosten voor bemiddeling van de dealer, of krijgt die (jij dus ook) kwantum-korting?
855R & C70 T5 cabrio automaat

volvos60t5

Citaat van: FelixB op 01-12-2006 10:28:21

Scheelt je weer kosten voor bemiddeling van de dealer, of krijgt die (jij dus ook) kwantum-korting?

Mijn dealer doet het zelf ::)
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Emiel

Carglass ed, letten op de kleintjes. Waar je normaal een complete kitspuit voor 1 raam gebruikt doen hun het met een halve. Oude kitresten die op de auto zitten maken ze alleen vlak. Met als gevolg dat het gaat regenen binnen..

marcelV70R

ik heb bij mijn vorige 850 ook een x een voorruit laten vervangen
was ff onderhandelen, maar na een paar telefoontjes van "de glasgarage"en de volvo dealer, kwam hij uit dat als ik €50 bij betaalde hij er een originele volvo voorruit in zou zetten.
voorruit goed geplaatst, alleen de afdek randen/strippen waren wel hier en daar beschadigd.
verder geen last van lekkages of piepende ramen gehad.
zou de volgende x weer er naar toe gaan,
maar dan blijf ik er wel bij!! ;D

Marcel

Rudi

Heb wel goede ervaring met CG,nou zit er al weer een barst in tgv een steen,dus binnenkort maar weer naar CG,kost me geen cent 8)
Dr.Go-Fast...

pimsam

Citaat van: FelixB op 01-12-2006 10:28:21

Yep. Kwantumkorting welke doorgerekend wordt.