startproblemen

Gestart door dan850, 06-12-2009 17:36:13

Vorige topic - Volgende topic

dan850

Heb een raar startprobleem met mijn 850 2.5 10v bouwjaar 1996.
De ene keer start hij zonder problemen en doet dat een tijdje goed.
Plots kan het gebeuren dat de motor niet meer wil aanslaan,
heb dan getest of alle bougies goede vonken gaven en dat was het geval dus
even startpilot in de luchtfilter gespoten, geen reactie wat wel very strange is
aangezien, vonken en brandstof toch een reactie moeten geven.
Na een tijdje starten slaat de motor aan maar op manier waaruit men kan afleiden dat de motor ofwel teveel of te weinig benzine krijgt.
Het niet starten gebeurd altijd na een korte rit als de motor koud is.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

-D©©©L-

Ik denk dat ie dan gewoon verzopen is.

dan850

Dat kan gerust zijn dat ie verzopen is maar hoe komt het en wat kan ik er aan verhelpen,
hij deed het vroeger niet.

verburgh

gooi er is een potje injectoren reiniger in.

Misha

Ja, het komt toch vaker voor.
850's houden er niet van om even verzet te worden, dan staan ze veeeeeeel te rijk en verzuipen ze.
Dus starten en weer wegzetten binnen een minuut of 2 a 3 en dan weer starten werkt slecht bij ze.

Truuk is dan starten met gaspedaal maximaal ingedrukt, dan blaas je ahw de hoeveelheid benzine weg. Staat ook in het instruktieboekje trouwens.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

pwassink

Klopt,

Even 20 meter verzetten en met name met koude motor & koud weer doet vaak de truuk al.
Als dat dan om wat voor reden wel moet, haal dan even sigaretten of een bloemetje voor de partner
rij in elk geval even een ruim blokje om, anders kan het feest zijn de volgende maal starten.

Er zijn wagens die er zeer gevoelig voor zijn, anderen hebben er minder last van, maar t is zeker bekend.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂