rare storing electra

Gestart door Martin L, 13-07-2014 18:37:59

Vorige topic - Volgende topic

Martin L

Het komt regelmatig voor dat het ABS lampje van mijn 850 estate blijft branden en tegelijkertijd de richtingaanwijzers niet werken.
De alarmlichten werken dan wel en verder alles ook.
Het euvel blijft zolang het contact aan blijft.
De volgende keer starten KAN het weg zijn en is dan ook vaak weg maar het komt zomaar weer terug en met grote regelmaat, ik denk zo'n 35% van de keren dat ik ga rijden.
Hopenlijk weet iemand waar ik zoeken moet of nog beter wat er echt aan de hand is.
Bij voorbaat dank

Ludo

Een veelvoorkomend probleem.
Het electronisch deel van het contactslot (Volvo noemt het startschakelaar) is versleten.

Onderdeelnr 9447803

Martin L

Da's snel ... en duidelijk, veel dank Ludo

Lammert

Bizar, ik heb EXACT hetzelfde probleem, alleen slechts heel af en toe (eens per 3 maanden ofzo, in de winter vaker dan 's zomers). Opnieuw starten en dan is het meestal weg. Ik dacht zelf aan een massa probleem (kabels zijn sowieso aan vervanging toe), maar deze neem ik dan ook meteen mee! Bedankt voor de tip, fijn forum :D

Bostel

Bij mij was dit altijd, ik moest dan de sleutel een klein tikje terug draaien en dan was het weg. Toen heb ik de startschakelaar zoals op bovenstaande foto vervangen en het probleem was weg.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!

Wout309t

Ik heb 4 jaar zo rondgereden, altijd de sleutel iets teruggedraaid. Ik was er zo aan gewend dat ik het nooit heb gerepareerd..
2011 V70 2.0T R-Design MT