Temperatuurmeter

Gestart door topcat, 19-12-2006 14:02:20

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: thuur op 25-01-2007 22:12:34
Met dit weer (-3 graden) doet de mijne er maar liefst 4 minuten over met hagelnieuwe thermostaat (87 gr.)

@Geert: begin maar vast met spuiten van kruipolie op de bouten. Liefst nog een ritje maken zodat de bouten nog eens warm worden. En voor het beginnen nog eens kruipolie. De boutjes zitten erg vast. Ook niet laten 'schrikken' (tik geven) want je thermostaathuis is gegoten, dat gaat breken. Verzeker jezelf van de juiste Torxmaat en werk met koude motor.

Gr ;)

En alweer bedankt voor de tips !!!!  :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Citaat van: Ludo op 25-01-2007 22:17:10
en gebruik na vervangen een boutje met zeskant i.p.v. torx.
dan heb je volgende keer geen/minder last van vastzittende boutjes. (of kapot thermostaathuis ;D )

Hmmm  :eusa_think:
Maar dan wel juiste maat vinden  ::)

Klinkt wel logisch.
Dank je !

(wijlen NBP V70R LPi)

thuur

Of een goeie Torxdraaier kopen :eusa_whistle:

Gr ;)

Ludo

met zoiets krijg je dat boutje niet los  ::) ..... of het zat niet vast.

thuur

Citaat van: Ludo op 25-01-2007 22:24:48
met zoiets krijg je dat boutje niet los ::) ..... of het zat niet vast.

Hmm... het is mij toch gelukt anders met dat ding :eusa_think:.. En vast zat het echt wel.

Ik heb wel het recept: veel kruipolie, warm rijden, veel kruipolie, koude motor gebruikt..

Gr ???

mehn

Gewoon Torx40 op de ratel ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Gisteren dus twee keer kruipolie en tussendoor even warmrijden. Zonder problemen de schroeven los  :eusa_dance: alleen was motor te warm en straaltje koelvloeistof nadat kleine slangetje eraf was. Dus maar gewacht tot vanochtend. Schroeven er zo uit maar ook de koelvloeistof  :eusa_wall:
Wist ik veel dat je die makkelijk kan aftappen.......  :-\
Maar goed, met een litertje minder de thermostaat eruit. Bleek dat ze me bij de automaterialenzaak de verkeerde hebben verkocht  :evil: En dat ondanks intikken van kenteken en dus gegevens van auto  :eusa_wall:
Oude er dus weer in en medeforummer ingeseind die me voor ritje naar Brabant 2 litertjes koelvloeistof bracht.  :eusa_clap:

Balen dus om weer terug te moeten om te ruilen.  >:(
Voordeel is dat ik nu natuurlijk wel weet hoe het allemaal moet.  :laugh:
(wijlen NBP V70R LPi)

GeertG

Hè hè,

Na twee pogingen (die 2e staat ergens onder een ander topic omschreven  :eusa_boohoo:) gisteren in een kwartiertje eindelijk de nieuwe erin. En dit verliep dus nu vlekkeloos  :eusa_dance:
Torx en nieuw boutje erzo uit nadat kleine en grote slang er eerst waren afgehaald. Thermostaat gewisseld en alles er weer op. Vervolgens half litertje koelvloeistof erbij en voilà  ;D

Erg benieuwd bij eerste ritje  ::)
Resultaat : na ca. 2 minuten lijkt het of de wijzer staat vastgeplakt   :eusa_whistle: (en ook nog op juiste plek  ;D)

Een nieuwe deskundige is geboren : 'thermostaatwissel-deskundige'   :D
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Eugene

Ik heb gisteren een thermostaat van een V40 2.0 gewisseld. Ging geheel vlekkeloos, gelukkig geen afgebroken boutje oid. Torx 40 op de ratel werkt goed 8)

If it's not blown, it sucks...