Nieuwe banden 850

Gestart door Vliegende850, 24-12-2006 17:17:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Basbb

Citaat van: Vliegende850 op 12-01-2007 21:57:14
Hallo,

Ik heb inmiddels de Maxxis banden laten monteren.

Afgelopen donderdag, was toch echt slecht op de weg met zeer veel regen en wind, maar stuurde rotsvast over de snelwegen en een aantal mindere b wegen.

Kan nog niet geheel objectief beoordelen maar de eerste kilometers zijn goed !

gr,
Robbert

Welke banden had je voor de maxxis banden op je auto zitten enne hoe ver waren die versleten??
s70 2.5 20v aut

Vliegende850

Oude Goodyear banden, zelfde maat 195 / 60 15', voor circa 2,5 mm achter 2,1 mm.

Zo in het voorjaar mooi moment om te vernieuwen, dacht ik.

gr,

Basbb

Citaat van: Vliegende850 op 18-01-2007 21:02:41
Oude Goodyear banden, zelfde maat 195 / 60 15', voor circa 2,5 mm achter 2,1 mm.

Zo in het voorjaar mooi moment om te vernieuwen, dacht ik.

gr,

Hm Lijkt me moeilijk vergelijken, wanneer je van versleten banden overgaat naar nieuwe banden zul je vrijwel altijd verbetering merken. Heb je die good year banden al vanaf dat ze helemaal nieuw waren? Kun je nog herinneren hoe je oude toen reed? Welke good year banden heb je?  Good year is nogal breed, ze verkopen van compleet *** tot echte top banden :)

Ik vervang me banden als de 3 mm in zicht is, omdat ik me banden niet meer vertrouw in zware regen met minder profiel.
s70 2.5 20v aut

Vliegende850

Geen ervaring met de Goodyear verder.

Reed tot voor 3 maanden geleden, VW Passat met conti banden. Door mijn baan had ik het grote genoegen om elk jaar een nieuwe te mogen rijden. Reed max. 40.000 met een auto. Dus bijna altijd met nieuwe banden rond gereden.

Door andere werkgever geen zakenauto meer....

Rij karakter van de Volvo totaal anders. Juist met dit vergelijk / ervaring positief gestemd over de Maxxis.

Vliegende850

Voor de banden liefhebber;

Sinds een aantal maanden heb onder mijn 850 2.5 ('96) 4 nieuwe Maxxis MA V1 195/60 15'' banden liggen. Heb er inmiddels circa 12.500 km mee gereden in de verschillende weers omstandigheden van de afgelopen periode. Warm, koud en -heel- veel regen...

Ik kan melden dat mede gezien de kwaliteit / prijs verhouding ik deze banden zeker kan aanbevelen. Ik ben een normale rijder en rij zowel op B- wegen als op de snelweg...

gr, Robbert