Beetje olie in de verdeelkap..

Gestart door Misha, 15-12-2006 20:19:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Van de week mijn rotor en verdeelkap vervangen. Opvallend was dat er onderin de verdeelkap een heel klein beetje olie zat, zo te zien afkomstig van de plek waar de rotor op geschroefd zit.
Hoort dit ? Mag dit ? Moet ik er iets aan doen ? Zal wel iets van een kering /keerring zijn, maar in het blok zelf zit ook een soort sleufje, dat gemaakt lijkt te zijn om vloeistof af te voeren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Er zit inderdaad een keerring achter de rotor.

Controleer ook de keerring van de inlaatnokkenas, of het niet van daar lekt ;)

En nee, uiteraard heeft olie geen plek in de verdeelkap..


Gr 8)

Racingbrick

Heb ik zelf pas gehad en verholpen, de olie zeek er uit bij mijn wagen.
Die keerring is gemakkelijk te vervangen, kost iets van 8 euro bij de dealer, met een dop 25 of groter is hij er gemakkelijk ik te tikken.
Om de oude er uit te halen, draai er een parker in, en trek hem met een tang er uit.
Doe het snel, want als hij echt goed gaat lekken ben je niet echt blij.

vin850

En een verdelerkap met vol met olie heb je ook geen goede vonk. dus nieuwe keering plaatsen. Zoals vermeld staat is zo gedaan hoor. :eusa_whistle:

Gr Vins
Bedenk goed wat je met je laatste Volvo doet

HanV70

Kijk ook even naar draadjes carterventilatie. Het verdelerhuis geldt als eerste punt van ontstaan doorslaan keerringen.
Was bij mijn v10 destijds niet het geval.

Racingbrick

Citaat van: HanV70 op 27-12-2006 00:01:36
Kijk ook even naar draadjes carterventilatie. Het verdelerhuis geldt als eerste punt van ontstaan doorslaan keerringen.
Was bij mijn v10 destijds niet het geval.

:o Oh, chips, zie ik nu pas.
Het potje (afscheider ) en alle zooi die er aanhangt was reeds vervangen, nokkenaskeerring bleef lek.
Gelukkig was het aan de goeie kant van de nokkenas, en kon ik er makkelijk bij, helaas 2x de verdeelkap en zo er af moeten halen, keerring was niet in voorraad en ik moet toch rijden...
Nu is alles droog, en raakt hij geen druppel meer kwijt,  allemaal kleine stomme dingetjes.
Ring peilstok, rubber vuldop, pakkingen retourleiding turbo, allemaal dingen die weinig kosten ook meteen preventief vervangen.