(bijna) ex opel combo rijder

Gestart door dendat5, 27-12-2006 23:46:06

Vorige topic - Volgende topic

Ricardo

Je vergeet te vertellen welke auto je wel gekocht hebt.

M a r c

Hier en daar een druppel olie...  aan de turbo hangt altijd een druppel (komt van de carterventilatie) en aan de v-bak hangt er ook nog wel eens eentje. Wat was er dan nog meer 'mis' mee? 200K is namelijk niks voor zo'n auto.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

ANWB kan weleens zeer kritisch zijn naar mijn idee, te kritisch.

Je koopt immers geen nieuwe wagen , en alle waar is naar zijn geld.

Heb weleens een keurings rapport gelezen , waarvan je mocht concluderen dat het een sloper was, maar dat viel hard mee.

Heb dus niks gezien , en kan dus ook niet oordelen, maar laat je eigen gevoel ook meetellen......
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

roelandt5

keuring door anwb

mijn ervaring met die gasten is dat ze beter terug naar school kunnen

ze bekijken een auto alsof ie nieuw van de band komt rollen , en vinden dus altijd wat

9 van de 10 keer staat een anwb rapport vol met geneuzel waar je niets aan hoeft te doen

grt
roeland

Wout309t

Heb je je uiteindelijke aankoop ook laten keuren???
2011 V70 2.0T R-Design MT

Misha

Citaat van: reneetje op 03-01-2007 20:21:16
ANWB kan weleens zeer kritisch zijn naar mijn idee, te kritisch.

Je koopt immers geen nieuwe wagen , en alle waar is naar zijn geld.

Heb weleens een keurings rapport gelezen , waarvan je mocht concluderen dat het een sloper was, maar dat viel hard mee.

Heb dus niks gezien , en kan dus ook niet oordelen, maar laat je eigen gevoel ook meetellen......
Één keer laten doen, een ANWB keuring: nooit meer. Kost veel geld (zeker voor Diesels) en je hebt er echt geen hol aan. De meest onzinnige dingen worden genoemd, en de meest belangrijke worden overgeslagen.
En als je ze er dan een half jaar later op aanspreekt, krijg je een arrogant but antwoord over momentopnames, gewoon onderhoud enz. enz.

Auto had toen vier ! nieuwe shocks nodig, motorsteunen allemaal verrot, 2 remschijven blauw !!!

Kortom: zelf kijken met gezond verstand ! En het geld voor de keuring opzij zetten voor de kleine dingetjes die moeten gebeuren.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Dus kunnen we beter de ANWB aankoopkeuring uit het Aankooptipstopic halen ???

Gr :-\

Misha

Citaat van: thuur op 03-01-2007 21:16:00
Dus kunnen we beter de ANWB aankoopkeuring uit het Aankooptipstopic halen ???

Gr :-\
Wat mij betreft ZEKER !
Maar het kan natuurlijk exemplarisch geweest zijn. Hoewel er hier -wil je de details best geven- zoveel gemiskleund is, dat het eigenlijk niet door de beugel kan/kon.
Het heeft mij iig een vals gevoel van zekerheid gegeven. Het was mijn eerste echte auto van meer dan 1500 gulden, wel 10.000 gulden, en een VW Golf diesel. Dacht toen: dan wil ik wel zeker weten dat het wat is...

Het begon er al mee dat de auto na terugkomst niet meer lekker wilde rijden, alsof er 1 cylinder niet meekwam... Terug naar de verkopende garage: bleken de verstuivers er uitgehaald voor de test, maar vuil weer teruggedaan te zijn.. Garage heeft ze toen gereinigd en teruggeplaatst. Verhalen over remmen en steunen en schokbrekers staan er al bij. Dat er 1 of 2 schokbrekers naar de hel zijn: heb ik geen probleem mee. maar alle 4, inclusief olielekkage ? en 2 blauwe remschijven ? Dat kan nooit in een halfjaar tijd,zonder dat daar iets van te zien geweest moet zijn.

Weg ermee !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

dendat5

Citaat van: Ricardo op 03-01-2007 20:14:08
Een mopar tw Jeep cherokee 4.0i L6 bj 2000 130 k/km full options

Citaat van: M a r c op 03-01-2007 20:18:05
Hier en daar een druppel olie... aan de turbo hangt altijd een druppel (komt van de carterventilatie) en aan de v-bak hangt er ook nog wel eens eentje. Wat was er dan nog meer 'mis' mee? 200K is namelijk niks voor zo'n auto.
Voor de keuring heb ik aan de heer achter de balie gevraagd om bij de keuring te mogen zijn omdat je bepaalde zaken beter kan zien dan uitleggen, maar dit was niet mogelijk (onze mensen moeten rustig hun werk kunnen uitvoeren). De uitleg van de gebreken vond ik wat "dramatisch" aangedikt, waardoor mijn vriendin allerlei beren op de weg zag en wij (de verkoper en ik) haar niet meer konden overtuigen

dendat5

Citaat van: Wout309t op 03-01-2007 20:46:53
Heb je je uiteindelijke aankoop ook laten keuren???
Einde v/d morgen naar huis gegaan, ik had het bestwel gehad. 's middags toch nog even op mp kijken. Zien we die bewuste cherokee staan, ziet eruit als een plaatje (op de foto) Zijn we toch nog even wezen kijken en die auto llek zo uit de showroom gereden te zijn. ........dus geen keuring......en dat zal in de toekomst ook niet meer gebeuren. Maarja je moet wat als de volvodealers geen inspecties meer doen (altans de 2 die ik gebeld heb)

Marc O.

Citaat van: dendat5 op 03-01-2007 21:51:57

Ach...beter dan een Opel Combo...toch... ;-)

Maar zonder gekheid, is een 7 jaar oude Cherokee wel zo onderhoudsvriendelijk? Laat ik meteen zeggen dat ik er zelf een ervaring mee heb, maar een oud-collega van me heeft me eens gezegd dat de versnellings- en tussenbakken van die auto's nogal eens defect raken. Heb zelfs gehoord dat dat om de 60.000km het geval zou zijn, alhoewel me dat enigszins overdreven lijkt...
...The Nile isn't just a river in Africa...

django

he' die heb ik ook een gehad rijd heerlijk alleen hij dronk meer als het baasje en toen begon de tussenbak en achter het cardan geluidjes te vertonen toen zijn we over gestapt naar een 850 was effe wennen dat je wat lager zat en deze was zo goed bevallen dat we bij het merk zijn gebleven en nu dus een S70 rijden dus misschien dat je over een jaartje toch nog gaat kijken naar een volvo in iedergeval  veel plezier ermee
Drive Fast Life is Short

Racingbrick

Citaat van: Marc O. op 03-01-2007 23:13:12

Maar zonder gekheid, is een 7 jaar oude Cherokee wel zo onderhoudsvriendelijk? Laat ik meteen zeggen dat ik er zelf een ervaring mee heb, maar een oud-collega van me heeft me eens gezegd dat de versnellings- en tussenbakken van die auto's nogal eens defect raken. Heb zelfs gehoord dat dat om de 60.000km het geval zou zijn, alhoewel me dat enigszins overdreven lijkt...

Chrysler? wat een slecht product is dat.
Electronica een drama, stuurhuizen vreten bij de vleet, echt heel veel veel electrische problemen, knipperlichten die zomaar aan gaan rondom, en idd de automaten .... pff wat een drama.
Geen wonder dat die Amerikanen zelf Japanse of Europese of zelfs Koreaanse auto's willen rijden.
Die slechte sjips die ze zelf maken sturen ze hier heen....
Geen wonder dat die Amerikanen dol zijn op Volvo's dat is pas kwalitiet en ze lang heel...

dendat5

Wat ik heb gelezen en gehoort heb in mijn omgeving wisselt sterk.
Mijn schoonvader heeft een cherokee bj 1988 (eerste eigenaar) en is qua exploitatiekosten zeer tevreden.
Ik neem een soort van risico gezien de reputatie, maar de auto die we gekocht hebben klopt helemaal, alle onderhoudsbeurten, smetteloos interieur, alle elektronica werkend incl klasse 3 alarm. Als ik er over een jaar anders over denkt, dan maar eens kijken voor een V70R of T5 met volledige historie.

Marc O.

Citaat van: dendat5 op 04-01-2007 19:27:00

Wat ik heb gelezen en gehoort heb in mijn omgeving wisselt sterk.
Mijn schoonvader heeft een cherokee bj 1988 (eerste eigenaar) en is qua exploitatiekosten zeer tevreden.
Ik neem een soort van risico gezien de reputatie, maar de auto die we gekocht hebben klopt helemaal, alle onderhoudsbeurten, smetteloos interieur, alle elektronica werkend incl klasse 3 alarm. Als ik er over een jaar anders over denkt, dan maar eens kijken voor een V70R of T5 met volledige historie.

In ieder geval veel plezier ermee! Ik hoop dat ie goed gaat bevallen en dat je er weinig problemen mee zult hebben. Hoe dan ook, het zijn stoere auto's, ik zou er zelf best eentje willen!
...The Nile isn't just a river in Africa...