Nürburgring Nordschleife 2007

Gestart door Emiel, 30-12-2006 23:06:23

Vorige topic - Volgende topic

martijn.

Waarschijnlijk de 16de en de 30ste ook aanwezig.

Misschien eindelijk weer een rondje zelf rijden :eusa_drool:

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Ja totaal 36 stuks ofzo meende ik ergens gelezen te hebben..  :o

Laserblue

voor elke dag van de maand een andere auto + voor speciale gelegenheden weer een andere ;D

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die versnellingsbakken er allemaal onderuit komen?
zal wel wat onderhoud aan komen dan als die dingen continue op de ring rondrijden :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

HaRdCoRe-WeZ

Daarom zijn de tickets ook zo duur als je mee wilt rijden...

Emiel

Emiel

Emiel

Johann

Damn gesnapt..

Ontwenning nam dusdanige vormen aan dat ik vanmorgen maar even die kant op ben gereden.
Tegen half acht weg, ongeveer half tien bij de Ring. Daar aangekomen was het al zo verschrikkelijk druk dat ik de auto op het grote grasveld moest parkeren. Eenmaal bij de parkeerplaats bleek dat de Ring al weer dicht was dus eerst maar even een bak koffie halen en daarna een kaartje vier waarna ik nog even met een paar mensen van VolvoPower.de heb staan kletsen. Een van de heren Heico en medebestuurder van de blauwe Heico S40 Odin race auto kwam er later ook nog even bij. Was wel gezellie. Van Sportfotoart.de nog een mooie poster van de PSR S60 gekregen. Die auto is toch een beetje een voorbeeld voor de SDM.

Waar ik eigenlijk ook voor naar de Ring gegaan was was omdat R O B van het Volvo40forum.nl mij een tijdje geleden vroeg of ik eens met hem mee wou rijden in zijn 2004 V70R. Volvo40forum had weer een zogenaamde "Lords of the Ring" meeting maar ik denk dat dat eerder "Lords of the Drinks" moet zijn. Na twaalven kwamen er een paar verkaterde koppies opdagen. Je weet wel, kleine oogjes en niet al te wakker..

De heren doken ook gelijk het retaurant in dus mooi even tijd voor mij om een lekker vette Duitse hap te nuttigen.

Vrij snel daarna met C30 een verkenningsronde gedaan samen met Rob. Het was verschrikkelijk druk op de baan en dit zou eigenlijk de hele dag zo blijven. Rondje ging verder waar mogelijk wel lekker. beetje stroef nog her en der omdat ik deze Combo nog niet op de baan had gehad. Het KW onderstel stond vrij slap afgesteld voor straat gebruik en ik had weinig zin hier aan te gaan draaien. De Bridgestone RE050A banden ben ik tot op heden nog niet zo van onder de indruk geweest. Tuning zat er niet in, helemaal standaard 220 peekaatjes, maar wel een Ferrita downpipe met race kat.
Vreemd genoeg voelde de auto gelijk heel erg goed aan. Het weer was super met een temperaturu van om en nabij de 20 graden en de banden wilden goed plakken. Tractie was weer wonderbaarlijk goed en de grote remmen gaven ook geen kick. Niet helemaal de vertraging van de Brembo's maar wel heel erg voorspelbaar en repeteerbaar.

MAN WAT WAS DAT LEKKER!!!!!!!!!!!!!!!!

Na drie maanden weer eens over de Ring boenjeren!

Na dit rondje ben ik bij Rob ingestapt in de V70R, DinanT ging mee achterin. Rob was een beetje zenuwachtig omdat dit het eerste rondje met de R was maar hij heeft zich er kranig doorheen geslagen. Leuk om weer te zien hoe je als beginneling eigenlijk aan 't zwemmen bent in een heeeel diep zwembad. De reaktie's, de "angst" rempunten etc. Moest gelijk weer aan mijn eerste ronden op de Ring denken. Daarnaast had Rob ook nog de drukte tegen maar al met al ging het wel lekker IMO.

Daarna met een van de heren S40 mee gereden, ook een eerste ronde. Naam kan ik zo niet meer voor de geest halen.. (sorry)
S40 1.8 heeft al niet al teveel over. Na instappen de opmerking dat de training op de PlayStation goed verlopen was... (Zucht..) Ik zei nog "das jammer"  ;D
Maar.. Ik moet zeggen dat het een prima rondje was ondanks dat een 1.8 niet al te veel over heeft en dan met name het stuk kesselchen. Een serieuze bestuurder, goed op de instuur punten letten etc. echt netjes, de rest is bijschaven.
Ik heb tijdens deze rond wel een beetje kunnen ervaren hoe een S40 het op die baan doet en wat ik er zo van kon merken heeft die auto nogal een listig gedrag in de kont. In aanvang doet hij stabiel overkomen maar dan uiteindelijk wil de kont wel om. Bij de 850's is dit veel directer maar bij de S40 lijkt het wel een soort van slowmotion en net op het punt dat je er vertrouwen in hebt is de koek op. Heb me laten vertellen dat de V40 dat nog meer heeft dus preventief corrigeren is bij deze auto's wel aan te raden en zeker niet de last te lang op de kont drukken.

Daarna weer tijd om de SDIII weer over de baan te jassen. Eerst een rondje samen met DinanT, daarna met ik meende Dennis(??). Beide rondjes gingen lekker. De auto lag lekker stabiel alleen met inmiddels volle tank wilden de banden in Karrussel wel akelig in de kuipen schuren.. Ook door de bochten toch goed bij een paar grotere jongens kunnen aanhaken. Jammer dat ze dan op de rechte stukken weer weglopen..  :eusa_wall:

Na deze rondjes afscheid genomen van de veertigers en mijn laatse rondje op 't kaartje lekker in m'n uppie opgerookt.
Damn wat is dat toch lekker!

Gelijk van de baan af richting huis gereden. Of het aan 't weer lag weet ik niet maar er waren veel 70tigers op de weg en gewoon 60 rijden dat volk. Vervolgens ben je net 10 km ofzo bij de Ring weg net voor 't plaatsje Müsch staat er ineens een politieauto dwars op straat  ??? Lintje er aan richting boom aan de kant van de weg ofwel wegblokkade..
Eerst maar even in de auto wachten maar dat duurde wel even dus toch maar eens de auto uit om polshoogte te nemen. Motorrijder in de bocht rechtdoor frontaal op een auto. Ik kon vanaf waar ik stond alleen de voorvork van de motor in de berm zien liggen. Twee tellen later ineens een hels kabaal hangt er een reddingshelicopter van boven tussen de bergen omlaag en ploft mooi achter de politieauto midden op straat. Toch knap van die gasten. Aan beide kanten een half metertje over tussen de bomen..  :o
Vervolgens gooit men de motorrijder achterin en hup daar ging ie weer. Motorrijder bewoog wel maar er zat wel veel verband om.. :eusa_silenced:
Toen de weg eenmaal vrij was en we mochten rijden kwam de BMW in beeld, schade was fors maar viel toch eigenlijk ook wel mee. Meeste "zachte" delen waren stuk plus de voorruit. Rest van de motor lag iets verderop in de berm maar toch een aanzienlijk stuk bij de vork vandaan..

Op een kleine file na verliep de rest van de terugreis goed maar toch nog wel een rit van totaal 3 uur.

Turbobiker

Weer een leuk verslag. Zal de jongens van het x40 forum goed doen dat het allemaal wel meevalt ;D
De Tussenpaus

JCviggen

-D©©©L-

Eugene

Citaat van: JCviggen op 16-09-2007 20:59:35
:eusa_clap:

mee eens

Jammer dat er 2 niet rijdende 850's zijn momenteel, anders waren we zeker van de partij geweest.

If it's not blown, it sucks...

Johann

JCviggen

wat een lekker groen gras zeg!