poetsmiddel

Gestart door reginald, 31-12-2006 18:07:06

Vorige topic - Volgende topic

reginald

Wie kan mij wat vertellen over autoglym. Dit is een poetsmiddel dat erg makkelijk te verwerken is

@®-

Ik heb een paar keer gebruikt en ik vindt het helemaal niets. Je moet heel veel werk verzetten om het uitgepoetst te krijgen en het resultaat vindt ik niet meer dan een bv Turtle Wax of iets dergelijks.
Ik wil het Meguiers spul nog wel eens proberen.

bertwin

Ik poets al jaren met autoglym, de nummer 12 is perfect, een zeer goede cleaner wat mij betreft!
Alternatief is syrion, nieuw merk , is wat goedkoper dan Autoglym. Heeft ook goede cleaner, echter een een goede liquid hard wax hebben ze (nog) niet.

FGG

Citaat van: @®- op 31-12-2006 18:11:41
Ik wil het Meguiers spul nog wel eens proberen.

Ik gebruik de Meguiars was en Meguiars shampoo en ze bevallen uitstekend!

Autoglym ken ik niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vertigo

Ik ging laatst speciaal Meguiars halen, probeert de verkoper mij om te praten om Autoglym te kopen :eusa_wall:

Zijn argument: dit spul verkopen we in grote tonnen aan autodealers en poetsbedrijven. Als Meguiars goed zou zijn zouden die bedrijven dat wel kopen.

Ben zelf heel tevreden over Meguiars, met autoglym heb ik geen ervaring.

FGG

Citaat van: Vertigo op 16-02-2007 15:52:24
Zijn argument: dit spul verkopen we in grote tonnen aan autodealers en poetsbedrijven. Als Meguiars goed zou zijn zouden die bedrijven dat wel kopen.

Volgens mij gaat 't bij bedrijven waar materialen met grote aantallen wordt ingekocht voornamelijk om de prijs. Meguiars is gewoon te duur voor dergelijke bedrijven.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rayman

Autoglym is mijns inziens prima gezien de prijs/kwaliteit verhouding. Ikzelf ben wat veeleisender en ga dus voor Meguiars

@®-

Daar heb ik al zo veel middeltjes voor geprobeerd op mijn andere auto's maar heb zo'n jaar of 5 geleden lijn olie ontdenkt en dat is daarvoor toch het beste.

rody

wat dacht je van aflaat olie? Ooit geprobeert op de xm die ik toen had vlak voor inruilen. Leek als nieuw... :evil:

Snellebaksteen

Hahaha, een grapje zeker? Een XM inruilen!! Wie trapt daar nou in!!  ;D ;D :eusa_clap: ;D ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Gmid

Van Autoglym gebruik ik alleen bumpercare om de zwarte delen mooi egaal donker en niet glanzend te maken.

Verder voornamelijk Meguiars, en sinds kort P21s
Volvo C30 '12

@®-

Citaat van: Snellebaksteen op 16-02-2007 22:37:57
Hahaha, een grapje zeker? Een XM inruilen!! Wie trapt daar nou in!!  ;D ;D :eusa_clap: ;D ;D
inderdaad ik had een mooie (kan eigenlijk helemaal niet) Xantia, die heb ik een schop moeten geven om van eigenaar te wisselen.
Is net een ziekte, je komt er heel moeilijk vanaf

Roy V70R

Wij verkopen beide merken.
Je ziet wel verschil in aankoopgedrag, mensen die bekend zijn met Meguiar`s willen op een gegeven moment niets anders meer.
Er zijn wel bepaalde producten die wij van Meguiar`s niet in huis hebben, maar van Autoglym wel.
Dit komt voornamelijk door de prijs en kwaliteitsverhouding en natuurlijk onze eigen ervaring met het product.
@®-  die hierboven schrijft  dat Autoglym helemaal niets is, die heeft het dan waarschijnlijk een cm dik opgebracht, want het is verder gewoon een perfect product.
De hele lijn van Autoglym is gewoon goed, en wordt tevens veel gebruikt door autobedrijven en poetsbedrijven, en niet alleen om de prijs.
Er zijn ook steeds meer mensen die het aanschaffen voor kunstof kozijnen en caravans.
Voorbeeld: 5 liter blik kost €.50.00 .  :eusa_dance:
850 GLT - 855 T5 - V70R

Gmid

Autoglym cleaner, polish en wax zal ook best goeie prijs kwaliteit verhouding hebben. Maar de uiteindelijk kwaliteit is gewoon minder dan meguiars. Maar daar is de prijs dan ook naar.

Zeggen dat autoglym net zo goed of beter is dan meguiars is gewoon onzin..
Volvo C30 '12

RRRRR_Ramon

Tot voor kort gebruikte ik vaak Autoglym. Goed spul en niet te duur. Vooral de was op petroleumbasis die je na het poetsen gebruikt is zeer makkelijk en snel op te brengen en zeer makkelijk uit te poetsen. Het blijft daarna ook lang zitten.

Toen overgestapt op Eenzet en pas voor m'n verjaardag van een kenner mijn eerste flacon Meguiars gekregen. ;D

Even wachten op wat mooier weer en dan gaan we dat eens proberen!! Hij zou nog komen helpen!!  :eusa_whistle:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪