auto techniek

Gestart door larfje, 25-01-2007 07:19:28

Vorige topic - Volgende topic

larfje

Heren,

Wie weet er een internetsite waar de techniek van de auto uitgelegd wordt. Ik ben zelf wertktuigbouwer, mmar heeb totaal geen kaas gegeten van auto techniek. Ik wil het beter gaan begrijpen voor als ik naar bijv een garage ga voor onderhoud.

Alvast bedankt

Ben

michiel

begin eens bij www.howstuffworks.com
en dan het 'auto channel'.
Ga er van uit dat je dan wel een beetje uit de voeten kan in het Engels
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

larfje

Michiel,

Hier had ik ook al gekeken, maar daar stond niet wat ik zocht. Ik ben nu het meest opzoek naar de "techniek" achter de fusekogels en de homokineet. Bij voledige stuur uitslag tikken mijn wielen, dus als je hier ook een link voor weet ben ik je zeer dankbaar.

Groet,

Ben

)()()sT

Zijn dat niet de stootblokken?

pwassink

Citaat van: larfje op 25-01-2007 12:15:44
Michiel,

Hier had ik ook al gekeken, maar daar stond niet wat ik zocht. Ik ben nu het meest opzoek naar de "techniek" achter de fusekogels en de homokineet. Bij voledige stuur uitslag tikken mijn wielen, dus als je hier ook een link voor weet ben ik je zeer dankbaar.

Groet,

Ben

Kijk hier eens ?? nog in het hollands ook ..  :eusa_angel:

(btw google:  homokineet werking deed wonderen ..)

http://www.trainingen.innovam.nl/pdf/BAT243Zelf.pdf
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

michiel

Ik ben ook geen technicus maar ik meen wel te weten dat je homokineten verssleten zijn als ze gaan tikken (meegemaakt bij een oude Lancia Delta, en geen Italiaanse grappen svp). Als dat inderdaad zo is, dan kun je ze vervangen en de oude gaan 'reverse-engineeren' (= slopen om werking te bestuderen). Zou voor een werktuigbouwkundige heel veel verheldering moeten kunnen bieden.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

FGG

Citaat van: pwassink op 25-01-2007 12:22:25
Kijk hier eens ?? nog in het hollands ook .. :eusa_angel:

:eusa_snooty:

Nederlands, Peter, Nederlands...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: