Stijging verbruik op LPG

Gestart door ewing, 05-01-2007 14:59:34

Vorige topic - Volgende topic

Enno

De 3% afwijking 195/60-15 versus 215/45-17 is niet het verschil 7,5 km per liter versus 8,5 km per liter.

Het verschil zit hem echt in de rolweerstand. Keerzijde van de medialle is dat een warme Potenza re050 een niet te evenaren grip heeft. Ik mis de grip en stuurprecizie die ik met de potenza's heb. Rijplezier versus kosten.

Ik hoop met overstap op primacy of Exalto het verbruik & comfort enigszins te verbeteren maar dat moet niet ten koste gaan van weggedrag.

ewing

Citaat van: J.R. Ewing op 05-01-2007 14:59:34
Heren, Dames,
Sinds ik onder mijn roffel 17 inch Titan-velgen incl. 215/45/17 Dunlopp banden heb liggen (ter vervanging van een set 15" Enzo velgen/banden) is het verbruik op LPG gestegen van gemiddeld 1 op 8,5 naar 1 op 7,6. Is de verklaring hiervoor gelegen in de grotere (en wellicht zwaardere) velgen en/of de grotere/bredere banden?

Even een update: sinds 2 weken rijd ik op winterbanden (in de maat 185/65/15) op stalen velgen en het verbruik is ineens weer gedaald tot de zeer acceptabele waarde van 1 op 8,9 a 1 op 9 gemiddeld. Het ligt dus echt aan de Titan velgen en bredere banden! Het blijft echter vreemd dat dat zoveel kan uitmaken in verbruik!

Gunnar

Bredere banden zijn moordend voor verbuik.
Ik heb ooit een daihatsu rocky gehad, en toen ik daar bredere en grotere banden opgelegd had ging die meteen 3 liter verbruik omhoog.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381