Bandenmerk en type kiezen, ik word er gek van!

Gestart door VolvoDeMio, 11-02-2008 01:09:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Iedere keer als ik weer aan nieuwe banden toe ben maak ik een rondje door alle testen en bevindingen die ik kan vinden.

Dat kost me iedere keer minimaal een halve dag.

Ook nu weer heb ik diverse tests bekeken en een groot deel van de topics hier bekeken.

De uitvoeringen van de banden wijzigen steeds, de verhalen gaan meestal over andere velgdiameters dan de mijne en ga zo maar door.

Ook de verschillende test spreken elkaar deels behoorlijk tegen!

Vroeger (vroegah) had je Michelin MX en XMX of zoiets (jaren tachtig).
Die waren én rond én hadden goede grip op droog én nat wegdek.
En toen kwamen die Energy's......
Bij het minste vocht (damp) in de buurt van het wegdek, en wegglijden maar.

Sinds die tijd is het mis.

Oh nee, ik heb op een Fiat barchetta nog eens Barum Bravuris gehad. B-merk, sleet als de pieten, maar wat een grip. Bij nat wegdek laat pas gaan glijden, maar heel geleidelijk deed dat zijn intrede

Morgen ga ik gewoon maar naar mijn bandenboer en maak een ad hoc beslissing.

Ben benieuwd welke banden er op mijn mooie (in 932 gespoten (dank Volvo Felipe)) Argo's komen...

Wie herkent dit...?

Misha

Ik ben ermee gestopt.
Het is zo lastig om er iets van mee te nemen namelijk..

Het is zo afhankelijk van soort auto, rijstijl, in hoeverre de auto bepaalde geluidsfrequenties doorgeeft, maar ook exact een zelfde band met bijv een verschillende snelheidscodering kan al anders klinken en voelen.

Ik rij nu 21 jaar auto, en was er vroeger best mee bezig: nu ga ik gewoon voor de iets betere Michelin's, is altijd goed genoeg, in balans en redelijk slijtvast.

Suk6 ermee !

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

coyote1980

Ik zoek op reifendirekt.de een bandenlijst van het type (zomer/winter) en de afmeting en snelheidsindex die ik hebben moet. Vervolgens sorteer ik de resultaten van goedkoop naar duurder en ga ik pas naar ervaringen kijken wanneer ik een band zie die mij qua merk aanspreekt.

Dan kijk ik wat er rond die prijs nog meer te krijgen is en ga ik pas wat ervaringen vergelijken van de 2 a 3 verschillende banden die er dan uitgekomen zijn. En dan is het een kwestie van de knoop een keer doorhakken. Zo'n drama hoeft het dus ook weer niet te zijn...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

bassie81

Citaat van: coyote1980 op 11-02-2008 10:54:44
Ik zoek op reifendirekt.de een bandenlijst van het type (zomer/winter) en de afmeting en snelheidsindex die ik hebben moet. Vervolgens sorteer ik de resultaten van goedkoop naar duurder en ga ik pas naar ervaringen kijken wanneer ik een band zie die mij qua merk aanspreekt.

Dan kijk ik wat er rond die prijs nog meer te krijgen is en ga ik pas wat ervaringen vergelijken van de 2 a 3 verschillende banden die er dan uitgekomen zijn. En dan is het een kwestie van de knoop een keer doorhakken. Zo'n drama hoeft het dus ook weer niet te zijn...

en ik doe het precies andersom, zoek zoveel mogelijk tests, wel van banden die qua maat )en snelheidscodering!) in de buurt komen bij wat ik nodig heb. In de test kijk ik alleen naar de gegevens die ik zelf belangirjk vind (remafstand op nat en droog, weggedrag. Geluid en slijtage boeien mij niet zo) Dan maak ik een voorkeurselectie en kijk bij autobandenmarkt wat qua prijs aantrekkelijk is. Op deze manier kom je vanzelf bij één of twee typen uit. Aangezien je toch nog wel een rare verhalen hoort over de banden van autobandenmarkt (en reifendirect) ga ik eerst naar de plaatselijke bandenboer. Deze kan meestal; de prijs van autobandenmarkt aardig benaderen. Voor een tientje  verschil heb ik liever alles van één adres.

Kost idd wat tijd, maar het bevalt mij goed. Als je banden hebt waar je tevreden over bent, kun je natuurlijk dezelfde banden weer nemen als deze nog te krijgen zijn.