Cruise control storing

Gestart door rogier, 15-04-2003 14:03:15

Vorige topic - Volgende topic

rogier

Hmm... m'n lambdasonde lampje brande, dus ik heb net even de storingen uitgelezen. Ik kreeg code 1-2-1, dat is volgens mij iets met de luchtmassameter toch? Wat kan het probleem zijn? Kapotte luchtmassasensor?

EDIT:
Aangezien m'n cruise control niet werkt heb ik gelijk alle foutcodes uitgelezen:

B2  (cruise control) -> 1-2-2 (geen signaal of snelheid is niet boven 35 km/h geweest)
A2 -> 1-2-1 (luchtmassa)
A3 -> 4-4-4 (signaal versnellingsmeter)
A7 -> 1-1-3 (lambda-sonde bovengrens bereikt)

Wat moet ik hiermee?

EDIT 17/04 0:07 uur
Alle storingen zijn gereset en alles is weer goed. Behalve de cruise control, want die werkt niet.

Ik krijg error 1-2-2 (geen signaal of snelheid is niet boven 35 km/h geweest). Waar moet ik beginnen met zoeken.

Johann

rogier

Johann

Hou er wel rekening mee dat de fout codes met elkaar verbonden zijn.
1 oorzaak geef meerdere codes.

rogier

Ik heb alle storingen gereset en kijk morgen wel of ze weer terugkomen. Echter hou ik wel de storing van de cruise control over, deze kan ik niet resetten. Wat is het probleem met mijn cruise control?

KIM

Als er inderdaad een probleem met je luchmassameter is (geweest), dan is de code van de lambda-sonde hier het directe gevolg van. Bij een defecte luchtmassameter klopt namelijk je mengsel niet meer en meet de lambda sensor uitlaatgassen niet buiten de tolerantie liggen; hij schrijft hier dan een fout op.

rogier

Even dit topic omhoog halen, zie first post.