BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eugene

Als de stoptech schijven op jouw hart passen, dan zou je waarschijnlijk de brackets op maat kunnen laten maken. Stoptech lijkt verdacht veel op Brembo namelijk. Maar ik durf niks te garanderen :(

If it's not blown, it sucks...

Peth©oni

Citaat van: Eugene op 09-01-2007 09:26:18
Als de stoptech schijven op jouw hart passen, dan zou je waarschijnlijk de brackets op maat kunnen laten maken. Stoptech lijkt verdacht veel op Brembo namelijk. Maar ik durf niks te garanderen :(

Ik ben wel een hoop wijzer, dank voor al je toelichting !!! En als je nog iets te binnen schiet graag, ik gaat ff shoppen...

Stoptech is alleen in USA te krijgen?

Eugene

Ze zijn ook in europa te krijgen, maar ik denk dat direct bij Stoptech bestellen toch een stuk goedkoper zal zijn.

BELGIUM
www.RaceTech.be
Antwerp, Belgium
+32 (0) 498 / 91 10 00
Reseller/Installer, All Models

GERMANY
www.BigBrake.de
Igling (Near Munich)
+49 (0) 8241 997261
All Makes; Reseller

NETHERLANDS
www.DBMEngineering.nl
Maarssen, Netherlands
+31346556077
All makes; Reseller/Installer




If it's not blown, it sucks...

Laserblue

en de CTF BBK zoals Joss70 ze heeft?
ziet er bijzonder goed uit :eusa_drool:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

jeroenh

Citaat van: Eugene op 09-01-2007 09:02:59
Citaat van: Peth©oni op 09-01-2007 08:50:01
Citaat van: Eugene op 09-01-2007 08:22:55
Past met Titans:
AP Racing 325mm 4pots €2400,-
WP Pro 330mm 6pots €2000,-

Past met aftermarket 17" of Pegasus 17":
Stoptech 332mm 4pots €2000,-
993TT/S60R 330mm 4pots €1500,-
Mov'it 322mm 4pots €3000,- 

Welke met en zonder spacer's?

Degene die niet passen hebben allemaal minimaal 15mm spacers nodig. Zoals Johann al aangaf, is dit eigenlijk geen optie.

Even 2 vragen:
Waarom geen optie, die spacers?  Is het stuurgedrag of wegligging dan anders, of gaat het wiel aanlopen?

Zou de Porsche/Brembo BBK passen met Propus C velgen (17 inch 7,5J), of met Canisto's (17 inch, 7,5J)?

Groeten,

Jeroen

C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

Eugene

#20
De band aan de voorzijde staat al relatief ver naar buiten. Als er nog een 15mm spacer bij komt dan staat de band gelijk met het spatbord en gaat dus enorm aanlopen. Enige optie is de spatborden laten uitrekken.

Enige 17" Volvo velg waar die Porsche993TT/Brembo/Stoptech/CTF sets in passen is de Pegasus. Voor alle andere zijn spacers nodig.

If it's not blown, it sucks...

Eugene

Citaat van: Laserblue op 09-01-2007 10:43:25
en de CTF BBK zoals Joss70 ze heeft?
ziet er bijzonder goed uit :eusa_drool:

Die was ik vergeten ja.

330mm 4pots ~2400euro Past niet zonder spacers achter de Titans.

If it's not blown, it sucks...

Peth©oni

Citaat van: Eugene op 09-01-2007 10:56:47
Citaat van: Laserblue op 09-01-2007 10:43:25
en de CTF BBK zoals Joss70 ze heeft?
ziet er bijzonder goed uit :eusa_drool:

Die was ik vergeten ja.

330mm 4pots ~2400euro Past niet zonder spacers achter de Titans.

Ik heb dus ook de spacers van 10mm en heb ook de spadbord randen naar binnen om gevouwen...

Emiel

Qua looks wint Brembo het bij mij, AP goede tweede. Maar zou het eerst moeten passen hoe het gaat met 7.5J, wil zomin mogelijk spacer...

Ik ga er ns goed over nadenken... :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: Eugene op 09-01-2007 10:55:30
De band aan de voorzijde staat al relatief ver naar buiten. Als er nog een 15mm spacer bij komt dan staat de band gelijk met het spatbord en gaat dus enorm aanlopen. Enige optie is de spatborden laten uitrekken.

Enige 17" Volvo velg waar die Porsche993TT/Brembo/Stoptech/CTF sets in passen is de Pegasus. Voor alle andere zijn spacers nodig.

;)



::)
De Tussenpaus

Laserblue

Citaat van: Emiel op 09-01-2007 20:33:14
Qua looks wint Brembo het bij mij, AP goede tweede. Maar zou het eerst moeten passen hoe het gaat met 7.5J, wil zomin mogelijk spacer...

Ik ga er ns goed over nadenken... :eusa_think:

De CTF's van Jos op 1  :eusa_drool:
AP/WP op 2
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jeroentjuh

#26
Citaat van: Johann op 08-01-2007 16:41:57


Wat zijn de maten van die bracket? Wil eens uitzoeken of ze overeen komen met de brackets van Seat/VW. Misschien is het mogelijk om de Brembo klauw van Seat te gebruiken op de standaard 302mm schijven, Seat gebruikt ze icm 305mm schijven.....





Johann

Je komt met de hoogte niet weg. The bouten van de klauw op de bracket komen gelijk op de fusee uit. Met een 320mm schijf heb je dan ongeveer 6 mm ruimte voor de draad. Met een 302 schijf zit je hier al 9 mm onder dus al in de fusee. De fusee montage afstand HOH is 106 mm. Met een 330 schijf is het hart van de fusee montage tot onderkant klauw 28 mm. Voor 302, er vanuit gaande dat de klauw op de foto dezelfde dikte heeft als de 993TT klauw, zou je hier 330-302/2=14mm onder moeten zitten.. Het bewerkte montage gedeelte op de Volvo fusee heeft al een diameter van ~26mm en daarbuiten zit nog iets groffer gietwerk "randvlees" welke de diamter al tot ongeveer 30 mm brengen = 15 mm.. Je zit voor de bovenkant van de bracket dus al onder de onderste vrije montage maat..-1 mm dus eigenlijk.

-D©©©L-

De CTF 330mm BBK heb ik gevonden; KMVO1700.330.26

Hoe zit het met de CTF 302mm set (KMVO1600.302.26), past deze achter titans/volans ?
Is dit een zinvolle vervanging ten opzicht van de "standaard" 302mm remmen.  ?

Laserblue

Citaat van: Rudy-M op 03-04-2007 10:24:23
Bij de CTF 302 hoef je alleen maar de beugels voor 16" remmen te halen bij de dealer, originele klauwen worden gebruikt. Nogmaals: 302 past niet achter Columba en Persus.

Ik ben tevreden met de 302, voor mijn gebruik. Ik kom niet op het circuit met mijn automaat. Hoewel ik wel onder de indruk was van de Mov-it's van Lars. Ankert heel erg goed, zo'n BBK (302 met OE klauw is ongeveer de helft, qua remkracht, dat al aardig wat is)

Ik snap niet helemaal wat je nu bedoeld?

bedoel je nou de ctf 302mm schijven (zoals ik ze bijv. heb?)
of de 302mm met 4 pots klauw die ook verkocht wordt? :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*